Trådløst print med HomeBox

• 0 kommentarer
Vi har udskiftet vores Speedstream router fra TDC med en HomeBox fra TDC (uden TDC Secure). Siden da har vi ikke kunnet printe trådløst på vores Brother HL-5280DW. Den bærbare kører med Vindows Vista.

I.h.t vejledningen fra Brother har jeg nulstillet printeren til fabriksindstillingerne. Jeg kører standardinstallationen og vælger Brother Peer-to-Peer netværksprinter, men installationen kan ikke finde printeren. Det er som om, at printeren ikke connecter til HomeBox'en. Jeg kan heller ikke få den til det manuelt ved hjælp af SecureEasySetup.

Brothers supporter spørger, om HomeBox'en giver tilladelse til oprettelse af lokalt netvært. Når jeg læser her på Forum, virker det som om, at det er lykkedes for andre, at få noget tilsvarende til at virke, så jeg går ud fra, at svaret er ja.

Er der nogen, der kan komme med input til, hvordan vi igen kan komme til at printe - og helst ikke alt for teknisk :-)

V.h. Niga

8 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Af hvad jeg kan læse i manualen til printeren, så skal den tilsluttes en computer på netværket med kabel. Hvis dine computere på netværket så er tilsluttet en hjemmegruppe (lokalt netværk), og du deler din printer på netværket, så burde du kunne printe fra trådløse enheder. Hvad har du tilsluttet din printer til? Og kan du printe via USB kabel derfra?
Installationen har fungeret fint i 4 år uden nogen form for kabler med 1 bærbar pc med Vindows Vista, den trådløse Brother printer og Speedstream routeren, som nu er udskriftet med en HomeBox fra TDC. Der er ingen andre pc'er i netværket, men HomeBox'en bliver også brugt at en iPad, en iPhone og lejlighedsvis af en arbejds pc til Wifi. Ingen af disse er med i netværket og har aldrig brugt printeren.

Når jeg går ind under Netværk på pc'en, er der kun selve pc'en og et Sagem Internet Gateway Device, som jeg går ud fra hører til HomeBox'en. Der er ingen printere installeret under Printer. Når jeg forsøger at tilføje en printer, bliver der ikke fundet nogen, når jeg søger.

Mit bud er, at printeren ikke connecter til HomeBox'en, og derfor kan pc'en ikke se at installere den.

Men hvordan får jeg dem forbundet?

V.h. Niga

Omdømme 1

Printeren skal ikke forbindes til HomeBoxen, da det ikke er en trådløs printer. 

Du har muligvis haft en router med USB indgang tidligere, men det har TDC's HomeBox ikke.

Med det du siger her, kan jeg kun se 2 løsninger på dit problem:

1. Du tilslutter din printer til din bærbare PC med kabel.
  2. Du tilføjer en ekstra router efter din HomeBox, der har en USB indgang til en netværksprinter.
Alex

Det er altså ikke rigtigt.

Her er et link til installationsvejledningen til printeren:

http://download.brother.com/welcome/doc002032/HL5280DW_QSG_Danish_ver2.pdf

På side 20 og frem beskrives, hvordan Brother printeren installeres som trådløs printer i et trådløst netværk, og det er det, jeg ønsker. Printeren står i et skab, og det er ikke muligt at forbinde den permanent med kabler til hverken pc eller HomeBox.

Jeg har som tidligere nævnt forsøgt at connecte printeren til routeren ved hjælp af SecureEasySetup. Kan du be- eller afkræfte om HomeBox'en understøtter dette.

Der er også mulighed for at installere printeren ved at forbinde den midlertidig med routeren med et netværkskabel. Jeg har ikke noget netværkskabel, men det kan jo købes, hvis det ellers er noget HomeBox'en understøtter.

Har du eller andre brugere af Forum evt. andre trådløse forslag ;-)

V.h. Niga

Omdømme 1

Det har du også ret i. Det fremgik ikke lige tydeligt i den vejledning jeg fandt.

Kan ikke lige på stående fod sige om HomeBox understøtter SecureEasySetup, men det lyder det til at den ikke gør, med det du siger du oplever.

Jeg tror du skal forsøge at følge en af de andre installationsvejledninger i manualen, f.eks. den med et midlertidlgt netværkskabel imellem router og printer. Du kan læse hvordan du gør dette, på side 22 i manualen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ved ikke hvor meget hjælp det er men .....

Det er noget tid siden jeg har arbejdet med en lign. printer og homebox. Det var nødvendigt at bruge den mulighed der også nævnes i vejledningen, med at sætte et netværkskabel til under konfigureringen. Så vidt jeg husker måtte jeg også ændre på routerens kryptering for at få det til at virke - men det kan sagtens være fordi der sad et ældre netkort i den model. Jeg er ikke lige klar over hvor gammel din HL 5280 er - men det kan være en overvejelse værd.

Hvis du vil lave et forsøg, så kan du også prøve at slå kryptering helt fra på homeboxen, og se om der så er hul igennem. Men det kan absolut ikke anbefales at køre uden kryptering generelt.

Hvis printeren er af lidt ældre dato (som jeg har lidt mistanke om), så skal du også kontrollere hvilket netkort der sidder i den. Hvis din homebox er indstillet til kun "n" og der f.eks. sidder et "b" kort i printeren - så kan du lede længe efter den :-)

I det øvrigt er det tit en fordel at hente den seneste driver på Brothers hjemmeside.

Vh

Peter

Indtil videre tak for hjælpen. Jeg vil arbejde videre på løsningen med det midlertidige netværkskablet. Det bliver nok først i løbet af næste uge, men jeg skal nok vende tilbage, hvis det lykkedes.

Hvilken udgang skal jeg bruge på HomeBox'en til netværkskablet?

På dette område er jeg spejlblank.

Printeren er 4½ år gammel og var så vidt jeg husker en af de første trådløse - og valgt af samme årsag.

Jeg har hentet den seneste printerdriver på Brother Solutions Center, så det har jeg styr på.

Omdømme 1

Du skal bare bruge en af de fire gule LAN indgange, bag på HomeBoxen. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)