Trådløst netværk crashed

Jeg har lige fået en ny HomeBox leveret via arbejdet, den trådløse icon lyser fast på min router. Internettet er tydeligvis forbundet, alle andre lys er der også gang i. Der er bare lige det at det trådløse netværk kun virker en enkelt gang. For både min kone og jeg, vi fik en kort varihed med forbindelse til det trådløse netværk, hvor efter jeg ikke længere kan finde TDC-XXX netværket.

- Temmelig frustrerende når man har været uden net herhjemme i snart tre uger. [i]

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Christoffer

Det er muligt, at jeres computere ikke virker optimalt med standardindstillingerne for det trådløse netværk.

Hvis du følger første del af vejledningen vedr. skift af netværksnavn( http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23680 ;) kommer du ind til menuen SSID1. Her har du mulighed for at ændre forskellige indstillinger. Du kan evt. prøve at ændre følgende (når du har noteret dig, hvad standardindstillingerne er):

Trådløst netværk: Kun 802.11g

Netværks godkendelse: WPA

Kryptering: TKIP

- og under menupunktet Generelt (lige over menupunktet SSID1) kan du prøve at vælge en fast kanal.

Måske fungerer den opsætning bedre.

Mvh Stephen

Tror ikke jeg udførte en gennemgående diasnostik første gang, så lad mig lige udbyde problemet.

Jeg valgte at resette frabriks instillingerne da jeg som sagt kun har modtaget HomeBox'en idag.

Efter X minutter kunne jeg fint se et netværk med navn TDC-BBBB, passcode som er på box'en virkede også fint.

Jeg åbnede forventningsfuldt en browser, efter et par minutter kan jeg via inSSIDer se at netværket skifter fra kanal 6 til 9 ... underligt .... efter et lille stykke tid ændre netværket på kanal 9 nu navn til 'Internet', i forbindelse med navne ændringen er der nu heller ikke længere adgang til det valgte trådløse net.

Det er forøvrigt heller ikke muligt at få adgang til opsætningen af routeren via 192.168.1.1, i hvert fald ikke på vores box.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej CHBR

HomeBoxen er som standard sat til automatisk kanalvalg, hvilket kan forklare det pludselige skift fra kanal 6 til kanal 9. Det er derfor, at det kan være en rigtig god idé at vælge en fast kanal.

Hvis du resetter HomeBoxen og forbinder din computer til Homeboxen med et netværkskabel, så skal du kunne få adgang til opsætningen af routeren via 192.168.1.1 (forudsat at der ikke er nogen fejl i din browser Blinkende humørikon). Hvis du ikke kan få adgang til HomeBoxens opsætning, er der nok ikke andet at gøre end at fejlmelde den til Hotline og fejlservice på 80 80 80 47.

Mvh Stephen

Ok, vil prøve at forbinde endnu en gang. Kan ikke forstå at der skulle være noget galt med browsere på både min egen computer (firefox, crome og explorer) og min kones (safari).

Jeg kan stadig ikke se nogen forklaring på hvorfor at det trådløse netværk, efter at være reset'et, ændre navn efter xx minuter.

Forudsat at jeg kan få adgang til opsætningen af den trådløse router via en kabel forbindelse (hvilket jeg ikke har stor tiltro til, må testes når jeg kommer hjem) er jeg fortrøstningsfuld mht. at kunne vælge kanal samt sætte netværks navn samt passcode.

Jeg kontaktede vores interne liasson til TDC og fik at vide at jeg kan sætte min router op via tts.tdc.dk, hvis jeg er forbundet via kabel til min router.

Omdømme 3

Hej CHBR

Hvis du har en erhvervsløsning, så stiller sagen sig noget anderledes, for så kan du IKKE få adgang til routeren via 192.168.1.1. Det skyldes hensynet til virksomhedens sikkerhed.

Hvis du har fået at vide, at du kan sætte routeren op via tts.tdc.dk, så er det din eneste mulighed.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P