Trådløst netværk

• PJ_
  • 0 kommentarer
Jeg har hometrio med trådløst netværk.

Jeg har fået en stationær PC, og den kan jeg ikke komme på nettet med via det trådløse, jeg kan godt komme på med min bærebar pc og med min telefon. Jeg kan godt komme på min nabos netværk (netgear) 

Er der hjælp at hente.

På forhånd tak

Poul

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Poul

For at du kan komme på trådløse netværk fra en stationær PC, kræver det at man har et netværkskort der understøtter WiFi. Det er sjældent standardudstyr i stationære PC'er og købes som regel seperat efter behov. Nu siger du jo så at du kan se din nabos netværk (Netgear), så det lyder jo som om at du har sådan et netværkskort, men det må du meget gerne lige bekræfte.

Der kan være mange årsager til du ikke kan se dit trådløse netværk, nogle ældre netværkskort kan ikke se de nyere trådløse krypteringer (802.11n), dette kan ændres under "Trådløs" hvis du logger ind i din homebox, et andet hyppigt problem er at nogle enheder ikke kan se trådløse netværk hvis de indeholder danske tegn som f.eks. æøå.

Ellers kan du finde hjælp til de forskellige opsætninger af din homebox på linket:

[u]http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23710[/u]

Det er korrekt, jeg kan se min nabo´s trådløse netværk på min stationær pcér.

Mit problem er at jeg ikke kender så meget til det tekniske, hvis jeg ændre på homeboxen, kan det så ikke gå udover min bærebar og min telefon som jo fungerer perfekt??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jo - i princippet kan det gå ud over de andre enheder. Men normalt vil det være sådan at godt kan stille NED for kravene uden at "tabe" nogen af de nyere enheder.

Var det ikke en mulighed at bruge kabel til den stationære - eller er der meget langt? Nærmest fordi det ville være synd at stillened for hastighed og evt. også skifte til lavere sikkerhed på netværket.

Men du kan jo altid eksperimentere og så sørge for at have noteret de indstillinger som du kører med nu så du kan genetablere dem.

Vh

Peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Poul

Hvis du ændrer nogle af de trådløse indstillinger i din HomeBox, som f.eks. dine krypteringer, kan det kræve at du tilslutter dine andre trådløse enheder på netværket igen. Men så længe du ikke ændrer netværksnøglen (adgangskoden til dit trådløse netværk), burde det ikke være noget problem. Hvis du er utryg ved selv at ændre indstillingerne, kan du få hjælp fra TDC hotline du finder kontaktinformationer på www.tdc.dk/kontakt.

På nedenstående link kan du se åbningstider og kørisikoen i forskellige tidsperioder.

Alex

Link:

[u]http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_ringop[/u]

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8