Trådløst netværk

• 0 kommentarer
Når jeg forsøger at oprette forbindelse til trådløst netværk og indtaster netværksnøglen fra TDC får jeg følgende fejlmeddelelse " Adgangskoden til netværket skal være 40 bit eller 104 bit, afhængigt af netværkskonfigurationen. Adgangskoden kan angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 26 hexidecimale tegn"

Det trådløse netværk kommer fra en TDC homebox og min nøgle er på 9 tegn. Jeg kører XP.

Håber på hjælp.

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Du skal sikre dig at du bruger WPA- kryptering i guiden Installation af trådløst netværk.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Det tyder på at det er den ældre krypteringsmetode WEP du bruger, skift til WPA/WPA2 hvis dit netkort kan, forsøg evt. at opgrader driverne til netkortet.

Hvis det ikke lykkedes må du logge ind i routeren, brug kabel, og ændre den til WEP-kryptering.

WEP-kryptering betragtes ikke som en sikker metode, brug det kun i nødstilfælde.

Mvh.

Kim

Tak for hurtig svar.

Hvordan skifter jeg til WPA/WPA2 ?

Mvh

Mini

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Hvis du bruger guiden Trådløst netværk i kontrolpanel , hvori der er et punkt  du kan markere Brug WPA-kryptering og marker Tildel en netværksnøgle manuelt og ellers følge guiden og foretag opsætningen manuelt.

Undersøg også om dit trådløse netværkskort i din PC understøtter WPA- kryptering.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)