Trådløs USB-nøgle

Jeg har købt ny stationær PC med Windows 7,vil gerne have en trådløs forbindelse til min bærbare PC også med Windows 7,Mit spørgsmål er :

Kan jeg bruge en trådløs USB-nøgle med en Wista-software (Har fået en sådan af min søn)

muffe

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Er det til Wi-fi eller 3G du mener?

Hvis det er Wi-fi skal der jo ikke være software i donglen - og hvis det er 3G - tja - prøv det dog.... Det burde virke.

Vh

Peter

Tak for svaret jeg prøver,det skal være til alm.brug overførsel af filer mellem computerne.

muffe

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Næ hov....

Den går ikke. Du kan ikke koble to computere sammenpå den måde. Du kan bruge det til at skaffe adgang til et fælles netværk - og så kan du overføre filer.

Men det virker ikke direkte.

vh

Peter

Det er ikke rigtigt, PeterA!

1) Der kan sagtens være software i en USB dongle selvom der også er et WiFi kort i den, der er nogle producenter der distribuerer software/drivere som et diskdrev på donglen på lige fod med 3G dongles.

2) Man kan sagtens binde 2 computere sammen i et WiFi netværk uden at man skal have et accesspunkt. Det hedder et AdHoc netværk og er ikke noget problem. Det er kun hvis der samtidig skal distribueres internet ud til begge maskiner via det trådløse man ikke kan bruge AdHoc, så er det nødvendigt at have et accesspunkt eller kombineret router og accesspunkt.

Omdømme 3

Jo fbh.

Det er muligt du havde fundet ud af at sætte et Ad-hoc netværk op. Og jeg havde det nok også. Men - du bliver nødt til at forklare muffe hvordan han gør.....

Og der er det altå noget enklere at gå via en Plug and Play løsning over et accesspoint. Du skal huske på at muffe har brug for at vide hvordan - ikke om det er muligt Glad humørikon

Vh

peter

Det er meget simpelt at sætte AdHoc netværk op. Jeg ejer ikke en Windows maskine og slet ikke en med dansk software, men i denne guide kan man se hvad tingene skal hedde på engelsk for at sætte et Ad Hoc netværk op: 

http://www.kombitz.com/2009/02/09/windows-7-how-to-create-an-ad-hoc-network/

Når man har oprettet netværket som guiden ovenfor beskriver, så skal man fra den anden computer blot finde det netværk lige som hvis man logger på et normalt trådløst netværk og bruge den passphrase man har defineret da man opsatte AdHoc netværket, for at logge på.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)