Trådløs til switch eler ??

Hej.

Jeg har i dag min home duo boks fra TDC stående i stuen. her er min NAS, mediaplayer MM kablet tilsluttet og computerne går trådløst på. Alt virker fint.

Min udfordring er at jeg skal flytte. I det nye hus er der kun telefonstik i køkkenet. Min NAS + mediaafspiller står i stuen og SKAL være kablet koblet sammen.

Al min internetadgavn må gerne foregå trådløst. Men i mit interne netværk i stuen skal der være kabler.

Kan købe en switch og sætte inde i stuen. Koble den trådløst til min router fra TDC og så smide kabler i switchen fra NAS + media afspiller ?

Vil NAS og media afspiller så kommunikere direkte via kablet eller vil de altid skulle forbi routeren ?

Håber der er en måde at løse problemet på.

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Du kunne også vælge at sendt Internettet rundt i husets elkabler

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/Netvaerk-over-220v

Jeg må indrømme at jeg ikke er rigtig vild med at skulle i gang med at "eksperimentere" med denne løsning.

har hørt meget blandet om det.

Bl.a. har jeg forskellige grupper i mit HFI og det skal vist køre inden for samme gruppe osv osv..

Omdømme 2

Man er nået rigtigt langt, siden første generation af disse kom ud.

Jeg har 5 netgear "dimser" siddende rindt omkring i huset - der ALLE fungere upåklageligt, på kryds og tværs af el-grupper

Spændende.

Vil det sige at du har en "hovedboks" siddende som smider signalerne ud til elnettet. og så en enkelt dims siddende i hvert rum ?

Kan der sluttes flere enheder på hver "dims" ?

I stuen ved samme stikkontakt har jeg f.eks 4 enheder der skal på netværket.

Omdømme 2

Jeg har fra TDC HomeBox et lan gående direkte til den ene enhed  (alle enheder er ens) ned i stikkontakten.

Ved hvert udtag, sætter du så en netgear enhed mere, og trækker signalet ud med et lan kabel.

Jeg kan ikke se noget til hinder for, at du til en enhed, tilkobler en switch med fx 4 porte - jeg har dog ikke prøvet dette.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)