Trådløs router WGR614

Min Netgear Router WGR614 er begyndt at drille mig lidt, jeg har bredbåndstelefoni samt internet, men siden i Lørdag's er jeg begyndt at blive smidt at internettet når jeg bruger min PC, men min bredbåndstelefon virker stadig ???

Når jeg så slukker for routeren, så kommer det hele til at virke igen så snart jeg tænder igen...

Har nogen prøvet tilsvarende ???

6 Kommentarer

Jeg har nøjagtig den samme fejl med WRG614 v6 og havde egentlig mistanke om, at det var en fejl i router eller modem. Efter genstart af modem og router virker forbindelsen igen - et stykke tid. Den direkte LAN forbindelse til stationær PC viser samtidig samme fejl.

Jeg har egentlig mere mistanke om, at det er TDC's signal som har en periodisk fejl, men det er som regel svært at få et svar ved henvendelse hos TDC support.

Foreløbig vil jeg afvente til det igen bliver hverdag og se om problemet forsvinder.

Hej Arned,

Jeg slukkede også for hele skidtet til at starte med, samtdig med at jeg tjekkede ledninger overalt, inkl. inde i selve stikket. Men da det gik op for mig at min telefon stadig virkede imens min trådløse internetforbindelse var nede, så prøvede jeg at nøjes med at tænde og slukke for routeren, og det virkede også - i alle tilfælde midlertidigt indtil den gik ned igen og igen og igen...

Jeg har også efterset alle ledninger i huset og alt er OK, ligesom telefonforbindelsen er i orden. Som nævnt tror jeg det er en periodisk fejl i TDC's signal og måske bliver det rettet når det igen er hverdag.

Det sidste jeg har gjort er at lukke modemmet ned og udtage alle ledninger og derefter isætte ledningerne og genstarte. Derefter genstart af den trådløse router. Foreløbig har det virket lidt længere.

Men det kan ikke være rigtigt at man skal bøvle rundt på den måde.

Hvis der er en driftforstyrrelse et eller andet sted på TDC's netværk, bør de være hurtigere til at oplyse det så kunderne ved, hvad de har rette sig efter.

Hej Arned,

Jeg vil håbe at du har ret, jeg har forøvrigt også resat routeren 2 gange...

Sidst røg af nettet var det både telefon og internet, men der var det en løs forbindelse i lejligheden, så det var vist min egen skyld...   Overrasket humørikon(

Jeg har aktuelt samme problem med samme router: jeg blev i går søndag smidt af internettet og havde efterflg. kun meget sporadisk forbindelse ganske kortvarigt. Ingen problemer med telefonen (dog fastnet - men ved tidligere defekte kabler udendørs har telefonen også svigtet). Genstartede alt flere gange - uden effekt. PC'erens analyse fortalte at der ikke var noget galt med pc'erens internetforbindelse (det har tidligere kunnet drille). Jeg frygtede et delvist overgravet kabel et eller andet sted.

Hotlines måling i formiddags viste, at min trådløse router er problemet - jeg blev anbefalet at koble pc sammen med den boks, routeren ellers er koblet på. Siden har jeg kun haft problemer hvis stikket sidder lidt løst. Min bror (min faste pc-hjælper)har efterflg. anbefalet mig at anskaffe en ny router til få hundrede kr i stedet for at bruge tid på at kontakte firmaet for evt. problemløsning. Så jeg har brugt noget tid på at finde en router der opfylder mine behov.

Jeg har kun tidligere enkelte gange haft problemer med at blive "smidt af". I de sidste par dage har det dog været helt galt.

Jeg gjorde det, at først blev modemmet slukket og alle stik afmonteret/genmonteret og derefter genstartet og derefter blev routeren genstartet og siden har der ikke været problemer. Denne fremgangsmåde er beskrevet på TDC's hjemmeside. Det kan være et tilfælde, at det nu virker, da jeg tror der har været en fejl på TDC's netværk?

På vores linie - som så mange andre steder - benyttes gamle (ustabile) kobberkabler, hvor hastigheden ikke kan komme over ca. 10 MBit.

Routeren jeg har er efterhånden ved at være gammel - WGR614 v6. Jeg har en helt ny ubenyttet Netgear WGR614 v9 fra TDC liggende, men jeg gider snart ikke at køre det hele nyt ind, hvis det virker nu.

På vores vej er SH's fibernet nedgravet, men hvis det i stedet skal vælges, skal der også bøvles med ny e-mail og omkostninger til ny installation.

Det er da heldigt, at du kunne komme igennem til TDC hotline!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)