Trådløs router og manglende forbindelse til internet


  • bu
  • 0 kommentarer
Jeg har en trådløs router Netgear 54 Mbit, som jeg har forsøgt at "sætte op". Det trådløse netværk kan jeg herefter også vælge og signalet er højt/klart, men der er ikke forbindelse til internettet.

 

Jeg har været i indstillinger til routeren via http://192.168.1.1 mv og har forsøgt at ændre indstillinger som anbefalet, herunder arbejdet med login mv. Adgang til internettet er stadig ikke muligt.

 

Det trådløse netværk kan også nåes via en ipod touch, men heller ikke her er der forbindelse til internettet.

 

Jeg har beskyttet mit trådløse netværk som anbefalet. Har forsøgt at koble firewall fra (som blev nævnt som et muligt problem), og routeren er resettet af flere omgange men heller ikke dette hjælper.

 

Er der nogen i dette forum som kan hjælpe mig videre??

 

Mvh

 

BU

 

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det ville være en god ide også at skrive hvilket modem du har.

Hej igen!

Det er et Siemens Speedstream 4100 ADSL Modem

Mvh

BU

Hej.

Jeg har også prøvet et velfungerende hjemmenetværk, uden at kunne få kontakt ud af huset.

Jeg fik skiftet routeren til en homebox fra TDC. Det ser ud til at virke fornuftigt. Jeg har stadig udfald, men det ser ud til kun at være kortvarige (minutter / få timer) mod tidligere hele dage.

Klaus

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

så regener jeg med at du har opsat dit udstyr efter den her vejledning.

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/speedstreamfastnet.pdf

Hvis det er gjort skal du vælge din router fra den her liste og følge den vejledning.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5815

du kan også se den her side, og se om det hjælper.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26396#speed

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

 Min mand og mig har haft det modsatte problem, vi havde en trådlød router, meeen ploblemet var bare, at vi røg ud og ind af nettet hele tiden. (inden for de sidste 2 uger)

Ringede så i går (1 juni) og talte med en sød TDC medarbejder. Han foreslog at jeg koblede den trådløse router fra og benyttede den der var i vores boks fra TDC, og hurra nu sker det ikke mere.

Jeg har brugt TDC i så mange år, at jeg ikke husker hvornår vi startede, men vi har også altid fået en god og professionel behandling, så jeg har kun ROS tilovers for TDC og deres medarbejdere.

Venlig hilsen bbsGlad humørikon

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)