Svar

trådløs router genstarter af sig selv

Jeg oplever meget tit at min "nye ca 3 mnd" trådløse router slukker og genstarter. Dette tager jo nogle minnutter og er meget irrieterende da routeren bla bliver anvendt til telefonen.

Nogen som kunne have et bud på hvad det kan være? Skal den mon blot byttes (og hvad koster det)

mvh

Ulrik

icon

Bedste svar af Stephen1 8 juni 2011, 12:39

Hej Ulrik

Der kan selvfølgelig være flere årsager til, at din router genstarter (for jeg går ud fra, at det ikke kun er den trådløse forbindelse, der genstarter?), men jeg gætter umiddelbart på, at det er fordi din bredbåndsforbindelse er ustabil. Det er i hvert fald, hvad jeg har oplevet.

Hvis din bredbåndshastighed er lidt for høj kan den måske fungere det meste af tiden, men en gang i mellem svigter den, og så kan det få routeren til at genstarte.

Jeg vil anbefale dig at fejlmelde din bredbåndsforbindelse ved at ringe til Hotline og fejlservice på 80 80 80 47 (http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb).l Så vil de kunne igangsætte en overvågning af din forbindelse. Hvis det viser sig, at det ikke er forbindelsen, der er problemet, men fx routeren, der er defekt, så skal du alligevel have fat i Hotline og fejlservice for at få den ombyttet. Det koster normalt ikke noget (hvis det er en TDC Box/HomeBox).

Mvh Stephen

Se original

6 Kommentarer

Hej.

Står den varmt eller indelukket?

Det lyder som en defekt, og så kan du få den byttet... jeg går ud fra det er en TDC router..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulrik

Der kan selvfølgelig være flere årsager til, at din router genstarter (for jeg går ud fra, at det ikke kun er den trådløse forbindelse, der genstarter?), men jeg gætter umiddelbart på, at det er fordi din bredbåndsforbindelse er ustabil. Det er i hvert fald, hvad jeg har oplevet.

Hvis din bredbåndshastighed er lidt for høj kan den måske fungere det meste af tiden, men en gang i mellem svigter den, og så kan det få routeren til at genstarte.

Jeg vil anbefale dig at fejlmelde din bredbåndsforbindelse ved at ringe til Hotline og fejlservice på 80 80 80 47 (http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb).l Så vil de kunne igangsætte en overvågning af din forbindelse. Hvis det viser sig, at det ikke er forbindelsen, der er problemet, men fx routeren, der er defekt, så skal du alligevel have fat i Hotline og fejlservice for at få den ombyttet. Det koster normalt ikke noget (hvis det er en TDC Box/HomeBox).

Mvh Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulrik

Der er desværre ingen tekst i dit indlæg, hvilket kunne tyde på at du bruger Internet Explorer 9. TDC Forum har problmer med IE9.

Jeg ved ikke, om det hjælper at vælge Kompatibilitetsvisning under menuen Funktioner, men ellers er TDC's generelle forslag at anvende en anden browser.

Mvh Stephen

Samme problem her - var der nogen der fandt en løsning?

/lbt

Så deres løsning er at skrue ned for hastigheden???

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)