Svar

Trådløs router D-Link

Hej Alle!

Jeg har brug for lidt hjælp til installation af mit ekstra trådløst netværk.(jeg har TDC home trio, men bor i rækkehus og min indgang til TDC er i kælderen, så derfor er jeg nød til at have lidt mere dækning for at nå loftet)

Jeg bruger kvik installationen fra D-Link og når jeg så når til det emne som hedder INTERNETFORBINDELSESTYPE går jeg sukker kold.......

• PPPoE
  • Statisk IP-adresse
  • Dynamisk IP-adresse
  • PPTP
  • L2TP
Jeg har forsøgt lidt men må give fortabt....hvor finder jeg ud af hvilken type jeg har??? og diverse koder???

Hilsen Skov

icon

Bedste svar af skov66 10 januar 2011, 16:12

Hej Thomas

Jeg har fået det til at virke.

Jeg har TDC box i kælderen, derefter har jeg kabel til en trådløs router til stuen(Netgear), derfra et kabel til en trådløs router på 1st sal(D-link), men på mystisk vis har en af mine børn leget med et lille kabel til Netgear så der var udgang på port1 og indgang på port 4 med samme kabel så jeg tror det har kortsluttet noget i routeren, men efter jeg fik taget kablet ud og lavet en reboot på D-linken hjalp det.

PS: jeg fandt ud af at de fleste privat kunder hos TDC har 2 dynamiske forbindelser.

Vi ses

Hilsen

Skov 

Se original

2 Kommentarer

Hej Skov

Hvordan er din opsætning, har du sat dlink'en til dine homebox/TDC box? eller har du ingen af disse 2?

Det er nemlig afgørende for hvordan du sætter din trådløse D-Link router til.

/Thomas

Hej Thomas

Jeg har fået det til at virke.

Jeg har TDC box i kælderen, derefter har jeg kabel til en trådløs router til stuen(Netgear), derfra et kabel til en trådløs router på 1st sal(D-link), men på mystisk vis har en af mine børn leget med et lille kabel til Netgear så der var udgang på port1 og indgang på port 4 med samme kabel så jeg tror det har kortsluttet noget i routeren, men efter jeg fik taget kablet ud og lavet en reboot på D-linken hjalp det.

PS: jeg fandt ud af at de fleste privat kunder hos TDC har 2 dynamiske forbindelser.

Vi ses

Hilsen

Skov 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8