Trådløs opsøtning til TDC Homeboks.

Hej!

Har store problemer med at får sat en trådløs forbindelse fra TDC homeboks til min ældre PC, som har et nyt eksternt  54m netkort.

Jeg har succes med at følge vedledningen indtil PC skal tildeles en netværksadresse. Der er et udemørket signal mellem boksen og netværkskortet, men der sker kun det, at der forsøges at hente en  netværksadresse og den bliver ved med at søge, indtil jeg afbryder for at finde en anden løsning. Hvad kan jeg gøre ?

På forhånd tak.

Pantheon  

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du skriver det er en ældre PC så jeg vil skyde på at du køre enten Vista eller XP

hvis du bruger den software du har fået med til dit netkort skal du fjærne den, da de meget sjellent virker efter hensigten.

med XP skal du også søre for at din computer er opdateret til servicepack 3, ellers her den problemer med at køre på mange netværk.

det kan også ske at der er noget galt med dit netkort, hvis det er et af de netkort du setter i som USB stik er de typisk af en meget dårlig kvalitet.

hvis mit forslag ikke virked så skriv lige igen, med oplysninger om hvilket netkort du har købt og hvilket styresystem du bruger. da jeg eller en af de mange andre bruger af forum så vil have en støre mulighed for at hjælpe.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Prøv at læse tråden

Internet connected men kan ikke komme ind..  Der er en udmærket diskussion af dit problem
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Igen.

Det er også en mulighed vi har fået skrevet nogle gode indlæg der inde.

Tak for Jeres svar!

Miela1 : Jeg har service pack 3 og netkortet er et D-Link DWL-G630, som et helt nyt og installeret inden for de seneste dage.

Jeps-92: Har læst tråden "Internet connection men kan ikke komme ind". - Er i tvivl om at krypteringen forsvinder, hvis jeg resetter routeren. Jeg synes ikke der er et klart ja/nej til dette spørgsmål.

Er der nogen som kan afklare dette spørgsmål? - Da jeg ønsker fortsat kryptering, da jeg benytter en anden bærbar trådløs via Homeboksen.

Kan skal jeg resette uden at miste kryptering også forvente at tildelt en netværksadresse?

TAK.

Pantheon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du resetter TDC boksen vil alt blive standard, det vil sige kryptering vil være auto WPA/WPA2 med standard kode.

Den foreslåede fjernelse af sikkerhed var kun ment som en prøve. Det vil sige det nemmeste vil være at fjerne sikkerhed på router, genstarte router. Fjerne sikkerhed på problematiske PC og så se om den kan virke på netværket. Kan den det, er problemet noget med sikkerheds opsætningen på PC'en, som ikke er i orden. Kan den ikke, er der noget med netværk kortet (installation, defekt kort osv) som ikke er i orden.

Når det er afklaret, kan du resette router, hvorved du er tilbage til din tidligere opsætning igen og resten af husholdningens trådløse dimser skulle virke igen (hvis du ellers kørte med standard opsætning før!).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)