Svar

Trådløs netværk

Jeg har trådløs netværk, som har virket indtil nu. Men nu bliver jeg smit af efter få minutter, så kan jeg sætte den til at reparerer og efter få minutter er den igen afbrudt. hvad kan der i vejen?

icon

Bedste svar af Stephen1 11 maj 2011, 09:14

Hej kurtviggo

Hvis der ikke er foretaget ændringer i nogle opsætninger/forhold, og problemet er opstået samtidig på 3 enheder, tyder alt på, at der er opstået en fejl i routeren.

Har du prøvet at slukke for routeren, og derefter genstarte den? Hvis ikke, synes jeg, at du skal prøve det.

Hjælper det ikke at slukke og genstarte routeren, vil jeg foreslå, at du prøver at "resette" den. Det gøres ved at trykke på reset-knappen med en clips el.lign. Så går routeren tilbage til fabriksindstillingerne. Jeg kan forstå, at der ikke er foretaget ændringer i routerens standardopsætning, men du skal være opmærksom på, at eventuelle ændringer, der måtte være foretaget i passwords m.m., skal genindtastes efter en "reset".

Jeg håber, at en "reset" kan løse problemet, men hvis det ikke gør det, synes jeg, at du skal ringe til Hotline og fejlservice på 80 80 80 47 og fejlmelde routeren.

Mvh Stephen

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kurtviggo

Der kan være mange årsager til, at der pludselig opstår problemer med forbindelsen til et trådløst netværk. Der er derfor brug for lidt flere oplysninger, hvis nogen i dette forum skal have mulighed for at hjælpe.

I første omgang er det værd at overveje, hvad der kan være sket af forandringer fx med hensyn til computerens software, computerens placering, routerens placering, nye trådløse netværk i området m.m.

Er det kun den trådløse forbindelse, der volder problemer, således at alt fungerer normalt, når computerens er forbundet til routeren med et netværkskabel?

Har det trådløse netværk været testet med mere end én computer?

Har du en TDC HomeBox, en TDC Box eller en anden type router, og er der foretaget ændringer i routerens standardindstillinger for det trådløse netværk?

Dette er nogle af de spørgsmål, som det nok ville være godt at få afklaret.

Mvh Stephen

Hej Stephen H.

Først skal jeg sige at min indsigt i denne verden ikke er stor.

Der er ikke nogle forandringer, det er de samme computere som altid, der er ikke fortaget ændringer af nogen art.

Netværkskabel forbindelsen fungerer. Vi har 2 computere der har samme problem. Det kan oplyses at også min smartphones WI-FI heller ikke fungere optimalt.

Min router hedder Netopia 3347 fra TDC. Der er ikke fortaget ændringer ved den!

Hilsen kurtviggo.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kurtviggo

Hvis der ikke er foretaget ændringer i nogle opsætninger/forhold, og problemet er opstået samtidig på 3 enheder, tyder alt på, at der er opstået en fejl i routeren.

Har du prøvet at slukke for routeren, og derefter genstarte den? Hvis ikke, synes jeg, at du skal prøve det.

Hjælper det ikke at slukke og genstarte routeren, vil jeg foreslå, at du prøver at "resette" den. Det gøres ved at trykke på reset-knappen med en clips el.lign. Så går routeren tilbage til fabriksindstillingerne. Jeg kan forstå, at der ikke er foretaget ændringer i routerens standardopsætning, men du skal være opmærksom på, at eventuelle ændringer, der måtte være foretaget i passwords m.m., skal genindtastes efter en "reset".

Jeg håber, at en "reset" kan løse problemet, men hvis det ikke gør det, synes jeg, at du skal ringe til Hotline og fejlservice på 80 80 80 47 og fejlmelde routeren.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P