Svar

Trådløs hp Photosmart Premium C310

Hej

Jeg har lige købt en trådløs HP Printer (min første trådløse) men den kan ikke logge på min TDC Home trio boks er der nogen der har et par tips.

Den kan godt se boksen og og så taster jeg netværksnøglen og den søger og så bum ikke en sk.. sker der, den sir den fejl der kunne ikke oprette forbindelse til netværket

icon

Bedste svar af KPN1 31 december 2010, 17:11

Hej HenRas

Jeg vil godt komme med yderligereet løsningsforslag.

Log ind i din routers opsætningsmenu og find den ip-adresse som er tildelt din printer og lås denne ved hjælp af printerens MAC-adresse. Derefter skal relevante printerdriver installeres på samtlige pc'er som skal have adgang til printeren. I printerens trådløse opsætningsmenu tildeles manuelt den ip-adresse som du har låst i routeren, og det trådløse netværks SSID opsættes. I printerens opsætningsmenu finder du ligeledes printerens MAC-adresse. 

På hver PC ind i startmenu > Printere  og Tilføj en printer. Nu kan du søge efter netværksprinter eller manuelt søge efter netværksprinter ved hjælp af navn eller ip-adresse, når pc så har fundet den rigtige printer tilføjes denne.

Så skulle det gerne fungere. Det gør det i hver fald for mine to HP netværksprintere. 

På min ardejdsPC her jeg installeret den fulde printersoftwarepakke, og på øvrige pc'er kun printerdriveren alene. Læs grundigt printervejledningen med hensyn til softwareinstallation.

Se original

3 Kommentarer

Hej

Du skal logge dig ind på din Homebox (via dens IP-adresse), opret så en statist IP-adresse som du tildeler printerens Mac-adresse. Derefter skal du ind på printeregenskaberne og oprette en ny port, som skal have den IP-adresse du lige har lavet i Homeboxen, det sidste skal gøres på alle de pc'er der skal have adgang til printeren.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HenRas

Jeg vil godt komme med yderligereet løsningsforslag.

Log ind i din routers opsætningsmenu og find den ip-adresse som er tildelt din printer og lås denne ved hjælp af printerens MAC-adresse. Derefter skal relevante printerdriver installeres på samtlige pc'er som skal have adgang til printeren. I printerens trådløse opsætningsmenu tildeles manuelt den ip-adresse som du har låst i routeren, og det trådløse netværks SSID opsættes. I printerens opsætningsmenu finder du ligeledes printerens MAC-adresse. 

På hver PC ind i startmenu > Printere  og Tilføj en printer. Nu kan du søge efter netværksprinter eller manuelt søge efter netværksprinter ved hjælp af navn eller ip-adresse, når pc så har fundet den rigtige printer tilføjes denne.

Så skulle det gerne fungere. Det gør det i hver fald for mine to HP netværksprintere. 

På min ardejdsPC her jeg installeret den fulde printersoftwarepakke, og på øvrige pc'er kun printerdriveren alene. Læs grundigt printervejledningen med hensyn til softwareinstallation.

Hej

Det er super det virker tak for hjælpen ;o)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)