Svar

Trådløs forbindelse og flere enheder

Vi har en tdc bredbåndsforbindelse og en D-Link boks til trådløs forbindelse. Så længe der var to pc'ere, gik det fint nok med at være sammen om at dele forbindelsen, men nu er der kommet en mac til og så går forbindelsen til internettet hele tiden tabt. Endnu værre blev det, da vi også fik en iphone.

Er der nogen der ved, hvad der er godt udstyr til at håndtere flere forskellige enheder trådløst? Det vil være ærgerligt at købe en ny boks, hvis den så heller ikke virker, og jeg er ikke sikker på, om fejlen ligger i selve bredbåndsforbindelsen eller i den trådløse boks.

Ville blive superglad for hjælp [i]

icon

Bedste svar af PeterA1 28 december 2011, 01:49

Nu skriver du ikke HVILKEN D-link du har.....

Sandsynligvis har du det der skal til. Det kan være din D-link kan lokkes til at køre mere stabilt hvis den opdateres. Det kan du kigge nærmere på på D-links supportsider på nettet.

Den mest oplagte forklaring på dit problem er at de "nye" enheder sandsynligvis kører efter n-standard. De "gamle" enheder kører måske på b/g-standard. Det går ud over hastigheden - bevares... Men hvis du finindstiller det hele til f.eks. at køre b/g - så vil du sikkert opleve betydelig forbedring af stabiliteten. Muligvis kan en opdatering af routeren som sagt også hjælpe.

I teorien skal netværket stille sig automatisk sådan at det kører efter den lagsommeste enhed der er sluttet til på et givent tidspunkt. Det er før set at hvis der så er en n-enhed der forsøger at slutte sig til og skal "tvinges" ned i hastighed - så forstyrer der nettets drift. Det kan du som sagt måske undgå ved på forhånd at sikre at de pågældende enheder beder om en "langsom" forbindelse.

Der er selvfølgelig også den mulihed at din forbindelse er overbelastet. Her er det mest nomale dog at den bare opleves langsom, så jeg tror ikke det er der vi er. Hvis vi taler "normal" brug - så betyder en computer fra eller til faktisk ikke meget på trafikmængden.

Som sagt tror jeg du kan få det hele til at spille med lidt fin-tuning.

Vh

peter

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Nu skriver du ikke HVILKEN D-link du har.....

Sandsynligvis har du det der skal til. Det kan være din D-link kan lokkes til at køre mere stabilt hvis den opdateres. Det kan du kigge nærmere på på D-links supportsider på nettet.

Den mest oplagte forklaring på dit problem er at de "nye" enheder sandsynligvis kører efter n-standard. De "gamle" enheder kører måske på b/g-standard. Det går ud over hastigheden - bevares... Men hvis du finindstiller det hele til f.eks. at køre b/g - så vil du sikkert opleve betydelig forbedring af stabiliteten. Muligvis kan en opdatering af routeren som sagt også hjælpe.

I teorien skal netværket stille sig automatisk sådan at det kører efter den lagsommeste enhed der er sluttet til på et givent tidspunkt. Det er før set at hvis der så er en n-enhed der forsøger at slutte sig til og skal "tvinges" ned i hastighed - så forstyrer der nettets drift. Det kan du som sagt måske undgå ved på forhånd at sikre at de pågældende enheder beder om en "langsom" forbindelse.

Der er selvfølgelig også den mulihed at din forbindelse er overbelastet. Her er det mest nomale dog at den bare opleves langsom, så jeg tror ikke det er der vi er. Hvis vi taler "normal" brug - så betyder en computer fra eller til faktisk ikke meget på trafikmængden.

Som sagt tror jeg du kan få det hele til at spille med lidt fin-tuning.

Vh

peter

Tusind tak for hjælpen. Det vil vi forsøge.

Til info, så har vi en DWL-G700AP. Der er en opdateringsmulighed - har vi lige set - på D links hjemmeside.

Men det var en forståelig og sandsynlig forklaring. Især da den ene bærbare pc er 8 år gammel.

Glad humørikon

Rigtigt godt nytår og tak for hjælpen

/R

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8