Trådløs bredbånd på ny computer

Hej, jeg har fået ny computer, da den gamle er stået af. Nu skal jeg koble det trådløse netværk til den nye computer. Jeg kan ikke huske netværksnøgle og kode, så hvordan får jeg fat i det?

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det kommer lidt an på hvilken router du har. så vil du ikke lige skrive hvilken router det er du har.

Det er en netgear 54 mbit / WGR614 v6 TDC

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du går ind i opsetnings menuen ved at skrive 192.168.1.1 i adresselinjen på din browser, så kommer der et login her skriver du admin som brugernavn og password som adgagskode.(husk at det skal være fra en computer tilsluttet med kabel.)

nu går du ind i menuen Wireless Settings og under sceurity encryption kan du finede din kode(passphrace)

Hej miela1,

nu har jeg prøvet dit forslag og jeg får følgende meddelelse:

Serveren 192.168.1.1 på WGR614v6 kræver et brugernavn og en adgangskode.

Advarsel! Denne server anmoder om, at dit brugernavn og din adgangskode sendes på en ikke-sikker måde (grundlæggende godkendelse uden en sikker forbindelse).

Har du nmåske en ny løsning eller er det noget i opsætningen?

Omdømme 3

Hej,

det skal den skrive hvis du ikke har endret din brugernavn og password er den. som jeg skarv før.

brugernavn: admin

password/adgangskode: password

det er desvære den eneste måde på den router at få din netværks kode.

Hej, den vil ikke tage mod brugernavn og password, så det tyder på, at jeg har ændret brugernavn og password på et eller andet tidspunkt. Er det så TDC jeg skal have fat i?

Omdømme 3

Hej,

så sider der en reset knap i bunden eller bag på din router den holder du nede til routeren genstarter.

du skal dog huske at den så bliver sat tilbage til standart indstillingerne. så den skal opsettes igen.

der står i instaliations vejledningen hvordan du gør. jeg har lagt et link.

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/3333_Netgear-Router-54.Mbit.pdf

Omdømme 3

Jeg vil lige tilføje at du skal sette den op til WPA-PSK kryptering(du ved hvad jeg mener når du kommer til det)

Hej miela,

jeg har nu prøvet at bruger "admin" som brugernavn og så en kode jeg måske tror der virker og nu er jeg kommet ind. Men under sceurity encryption, hvor jeg finder min kode(passphrace), står den kun med prikker, så jeg kan ikke se koden. Hvad gør jeg så nu?

Omdømme 3

Hej, Igen.

det kommer lidt an på hvilken Kryptering du bruger.

bruger du WEP står der en list med koder(Key 1, key 2...), der vælger du at du vil køre med WPA-PSK(Kun forde den er mere sikker) og så skriver en ny kode som du vil have og klikker på gem. ellers er det den kode som er markeret du skal bruge(typisk Key 1)

køre du i forvejen WPA-PSK står der kun en kode,(ingen liste) der skriver du en ny kode og klikker gem.

husk at du skal skrive den ny kode på alle enheder der er på det trådløse net.

Husk at det er en godide at skrive din kode ned og gemme den et sikkert sted.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)