Svar

Trådløs bredbånd

Hjælp`!

Jeg har alm bredbånd samt kabeltv fra yousee. Jeg har en stationær pc og vil gerne kunne bruge min bærbare trådløst i huset (den har indbygget trådløst netværk). Skal jeg skifte routeren til en trådløs og i såfald, hvilken merpris vil det blive? Er fuldkommen ´lost´ her, har indtil videre bare trukket extra kabel til eksist. router, men vil jo helst køre trådløst..

icon

Bedste svar af FN1 16 januar 2011, 18:05

Hej Maja.

Tag du bare et emneord mere med for dit eget indlægs vedkommende, - nemlig MRFS.

MRFS = Manglende respekt for spørgerne, ved at sidde og fylde deres tråde med dit ligegyldige perfide sludder som ikke har den ringeste relevans i forhold til spørgerens IT-problem.

At du tilmed sidder og føjer nogle komplet idiotiske emneord til mine indlæg, er i den grad respektløst overfor dette forum, som du tydeligvis opfatter som din private legestue.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej,

først er det ved Yousee eller TDC du har bredbånd.

Hvis det er ved Yousee du har bredbånd, vil jeg forslå at du at du stiller dit Spørsmål på Yousee's forum(http://forum.yousee.dk)

hvis det er TDC du har bredbånd ved, så skal du også lige oplyse hvilken router du har.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan godt købe en trådløs router. Merprisen er umulig at oplyse da de findes i mange forskellige prisklasser, men generelt er en router IKKE specielt dyr.

Da jeg i sin tid havde "almindeligt bredbånd" valgte jeg at tilslutte et trådløse accesspoint til det bredbåndsmodem jeg havde fået udleret af TDC sammen med mit abonnement. Det fungerede fint og jeg kunne både vælge at bruge kabel og/eller den trådløse forbindelse.

Det trådløse accesspoint jeg brugte var et D-Link. Det kan du se her:

http://www.dlink.com/products/?pid=292

Pris: Cirka 400 kr.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=150547

Din stationære computer kan såmænd også køre trådløst, - også selvom den ikke har trådløst netkort. D-Link kan også levere en lille USB-dims som denne (se link):

http://www.dlink.com/products/?pid=334

Med denne "USB-dims" kan du gøre din stationære computer trådløs også ved at tilslutte den til et USB-stik i computeren.

Nogle vil sikkert angribe denne løsning og hævde at en trådløs router er det eneste rigtige, - men jeg gider ikke sidde og rode med routeropsætninger, og ved fra mange forummer at en del har store problemer med dette.

Denne løsning er enkel og billig, - og det virker. Jeg har selv tidligere brugt det i flere år uden problemer.

Du skal naturligvis tjekke at grejet og din computers specifikationer passer sammen, - hastighed og lignende, - men den vejledning vil du kunne få i butikken. Computercity, ELgiganten og tilsvarende store butikskæder kan både vejlede dig og give dig returret på produktet såfremt det ikke passer til dit behov.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej FN,

ville det ikke være smart først at finde udaf hvilket udstyr Spørger har?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej miela.

Ville det ikke være smart hvis du een gang for alle forsøgte at fatte, at min lyst til at hjælpe spørgere, IKKE inkluderer nogen som helst lyst til at sidde og kævle med dig i spørgernes tråde, - det er jeg tværtimod helst fri for.

Hvad angår den løsning jeg skitserer så er det med 99 procents sikkerhed komplet ligegyldigt hvilket udstyr spørgeren har. Et trådløst accesspoint kan stort set tilsluttes til en hvilken som helst router/bredbåndsmodem.

Desuden er det MIG der suverent afgør hvad jeg ønsker at spørge nærmere ind til. Det behøver du ikke at vejlede mig i / blande dig i.

Hvis der er noget du har lyst til at spørge nærmere ind til det, så kan du gøre dette for egen regning, uden at blande mig ind i det. Jeg har IKKE spurgt dig om noget, og jeg kommer med garanti heller aldrig til at gøre det.

Mvh FN.

Hej FN

Jeg fik desvære skrevet mit første emneord forkert. Det må du undskylde.

(redigeret)

Omdømme 3

Hej Maja.

Tag du bare et emneord mere med for dit eget indlægs vedkommende, - nemlig MRFS.

MRFS = Manglende respekt for spørgerne, ved at sidde og fylde deres tråde med dit ligegyldige perfide sludder som ikke har den ringeste relevans i forhold til spørgerens IT-problem.

At du tilmed sidder og føjer nogle komplet idiotiske emneord til mine indlæg, er i den grad respektløst overfor dette forum, som du tydeligvis opfatter som din private legestue.

Nej FN

Nej det var det ikke. Jeg havde nemlig planlagt at slette betydningen af mit emneord, når jeg havde sikret mig du viste hvad jeg mente.

Tror bare jeg lukker denne tråd.......

Har altså ikke brug for ævlen og kævlen ---- behøver bare et prof. svar Trist humørikon

Takker for de seriøse svar jeg har fået her,,,tak til FN

Omdømme 3

Ja, Maya.

Så mangler du bare at slette de to komplet tåbelige emneord du har føjet til mit indlæg.

Emneord er beregnet som en hjælp til brugerne, og IKKE som en option for at du kan få afløb for dine perfide stupiditeter.

De to tåbelige forkortelser giver ingen mening for nogen overhovedet, og jeg opfatter stadig dit narreværk som en dyb disrespekt for dette forum og for den tilsigtede mening med emneord.

Det glæder mig at normajean lukkede sin tråd, og dermed markerede at jeg næppe er alene om at finde det umådeligt irriterende at du fylder i massevis af tråde med dit uvedkommende chat der ikke har den ringeste relevans til spørgerens problem.

Omdømme 3

Hej, FN.

Jeg vil heller ikke have at du skal side at kævle med mig  spørgerens tråd. men jeg stiller et relavandt spørsmål, og så ryger du som sadvantlig op i det rødefeldt.

Jeg spørger forde, at det kunne jo være at spørger har en router hvor trådløst kan slåes til.

det som spørger siger han har, kan jo både betyde at han har bredbånd ved TDC og TV ved Yousee eller det kan betyde at han har TV og Bredbånd Ved Yousee.

det ville være rat først at finde udaf hvad det er, da man så ville kunne finde en meget mere simpel løsning.

Ja din løsning vil virke i næsten alle tilfælde, men er det nu Yousee ville det både være billiger og nemmere at ringe til yousee og bestille en trådløs router.

er det TDC er det sikkert homeduo, og der ville han kunne ringe og bestille en Homebox.

bægge simple løsninger, og bægge uden ekstra omkostninger.

slut med hvorfor jeg spørg.

Jov jeg skal blande mig i hvad du skriver, det er nemlig min pligt som bruger af TDC forum, at hjælpe med ikke bare at finde en løsning, men den bedste løsning til netop den bruger som spørger, det kan man ikke med at komme med gennerelle svar. men man bliver nød til at spørge ind til havd spørger har.

ja, set er dig der bestemmer hvad du vil spøre om, men så må du også finde dig i at andre så spørg for dig, eller siger til dig på en pæn måde om du ikke skulle have spurt ind til det.

hvis du ligger mærke til det så er det første svar i tråden fra mig, hvor jeg faktisk spørg bruger om hvad han har.

...- Indberet stødende indhold..

Vil I ikke nok slutte jeres frem-og-tilbage korrespondance her på min tråd Trist humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints eris har modtaget fra andre medlemmer.

Kære miela1, FN og MajaH

i denne tråd er I gået langt over stregen, og normajean summer det egentlig meget godt op når han/hun beder Jer om at indberette stødende indhold i stedet for at kaste mudder i en ellers fin tråd.

Den slags opførsel vil vi ikke tolerere. Hvis I har noget at udsætte på andre brugeres indlæg skal I indberette det til moderatorerne, og ikke gå i gang med personangreb. Jeg har lukket tråden for yderligere kommentarer.

Hvis I har spørgsmål til hvad jeg mener er I velkomne til at tage fat i mig på en PM.

Normajean, det ser ud til at du har fået svar på dit spørgsmål et sted i mudderet. Hvis det ikke er tilfældet, vil jeg bede dig oprette en ny tråd.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)