Time Machine kan ikke finde Netgear server når jeg er wireless

Jeg har TDC Bredbånd erhverv, så jeg kan ikke tilgå min router og se om det evt. er der problemet ligger, men jeg har opsat min ReadyNAS DUO til at køre med Time Machine. Jeg kan også finde serveren. Jeg har foretaget en back up mens jeg var wired. Men når jeg er wireless, kan Time Machine ikke længere finde serveren og så hjælper det ikke bare at sætte netværkskablet i igen, for jeg skal faktisk enten lave en opdatering i setup på NAS'en eller genstarte min Mac. 

Er der nogen der kan hjælpe. Tak

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Lars V,

altid svært, at svare på et spørgsmål, uden at helt vide, hvad du har prøvet. Men jeg forsøger/gætter ....

Du skriver "Time Machine" - mener du, at du har en "Time Capsule", som du bruger til en "Time Machine"? I så fald:

En Time Capsule er jo også i sig selv en trådløs router, derfor er det grundlæggende, at du i Airport Utility har sat op din Time Capsule til at "oprette forbindelse til eksisterende netværk". Har du det?

Det er også vigtigt at din Time Capsule har samme kryptering (WEP, WPA/WPA2 personal) som din Netgear router har. (Vil tro at du må gå ned i sikkerhed til din Netgear´s niveau)

Er din NAS forbundet med LAN eller USB?

Er det USB, burde du se disken i Airport Utility. Er det med LAN, må du bruge din NAS´ IP-adresse, for at få adgang. Vælg "Gå-opret forbindelse til server-skriv: afp://xxx.xxx.x.xx (IP)"

Du kan jo også vælge, at droppe din Neatgear og bruge din Time Capsule som trådløs router?

Håber det kan hjælpe, ellers ville det være fint, hvis du beskriver din opsætning mer detaljeret.

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P