tilslutningen mellem tdc modem og trådløs router

Hej,

Er der nogen som lige kan fortælle mig hvordan jeg skal tilslutte mit nye trådløse router til den tdc modem?

venlig hislen

Freddy

20 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kommer jo lidt an på hvad det lige er for noget udstyr du har. Hvis du har den "gamle" løsning med et skillefilter og et modem - så sætter du et kabel fra udgangen på modemet til indgangen på din nye router. På mange nye routere kan alle porte bruges som indgange og udgange. Så er det ligemeget hvilken port du sætter den til.

Så kører det....

Du kunne også beskrive lidt næmere hvad det er du har - så kan det blive mere konkrete svar.

Vh

Peter

Hej,

Jeg har sådan en "gammel" sort modem fra TDC og den router jeg har er fra Sisco hvor der er et internet stik, og ved siden af den er der 4. stik hvor der står ethernet, men jeg ved ikke lige hvilken jeg skal bruge. Kablet skal vel fra stikket Ethernet på den modem fra TDc til routeren.

VH

Freddy

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej johanna

Du bruger et netværkskabel fra routerens internetport til modemets Ethernetport og når du skal opsætte routeren bruger du kabel fra en af routerens LAN porte til PC netværksport. Når routeren er opsat kan du fjerne kablet til PC og opsætte trådløst netværk.

Hej,

Tak for svaret, men jeg er dog lidt forvirret Glad humørikon bag i min modem har jeg et stik  som hedder ethernet.

Routeren fra Sicsco ser jeg der er 4 porte hvor der står ethernet og et andet med internet.

Jeg ser intet med LAN? # =porte

Modem ser således ud:

#

(ethernet)

Sisco routern ser således ud:

#                    ####

(Internet)       (ethernet)

Har jeg overset noget i dit svar KPN? (skulle vel ikke komme fra Holland?) Glad humørikonBlinkende humørikon

VH

Freddy

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Et sort modem, Hvad hedder det?

TDC har vist aldrig brugt sorte modemer.

Mvh

Kim

Motorola 585100 Surfboard cable modem står der.  Fik den for længe siden fra TDC, Yousee Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Kabelmodem, hmm - det der tales om her i forumet er mest ADSL og VDSL modemer, til brug på telefonledninger.

TDC er et firme

YOU SEE er et andet firme, ejet af TDC

Du skal nok stille dit spørgsmål i et forum hos YOU SEE, hvis de har et sådan, så er der større chance for at få hjælp.

Mvh.

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, jeg følger lige op.

link til Yousee forum, http://forum.yousee.dk

ok tak for det, troede det var det samme, er det også i sidste ende men jeg forsøger lige der også Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Efter modem'et er udstyret også det samme. Uanset om det er ADSL, kabel, fibernet, FWA.....

Du tager et kabel fra ethernetporten på dit modem til internetporten på din router. Så skulle det køre.

LAN-porte - tja.... Det hedder de jo sådan set allesammen Glad humørikon Du kan også se dem kaldt RJ-45.

Vh

Peter

Omdømme 2

Hej

For at hindre yderligere forvirring omkring portene.

På en router er der typisk 2 typer af porte

Internetport = WAN-port der retter ud mod internettet

Ethernetport = LAN-port der retter indad mod privat netværk

Typisk ser man 5 ens RJ45 porte hvoraf en er markeret som Internet/ WAN, - og 4 som er benævnt Ethernet/ LAN henholdsvis 1 - 2 - 3 - 4

Hej,

Mange tak for jeres svar, og jeg har nu flere gange forsøgt at få det tilsluttet som der var beskrevet i svarene.

Problemet er bare at jeg ikun får Lokalt forbindelse, og ikke med internettet. Har resettet routeren flere gange, men ligemeget hjalp det. Er der mon nogen der ved om dette betyder at routeren har givet op eller er det bare mig som kvajer mig (har formodning om det sidste dog ).

VH

Freddy

Omdømme 2

Hej Freddy

Prøv engang at tilslutte din PC direkte til modemet. Altså et kabel fra internetporten (også mærket "Ethernet") på modemet til din ethernetport (også kaldt "LAN") på din PC, så skulle du helst få adgang til internettet. Hvis du får adgang så har du et problem med din router. Hvis du stadigvæk ikke kan få forbindelse efter at du har genstartet dit modem, så ligger fejlen enten i modem eller på forbindelseslinien.

Prøv dig frem og se om ikke det kan hjælpe dig på vej

Hej,

Jamen lige nu har jeg tilsluttet min computer direkte fra Yousee Modem til computeren, ellers har jeg ikke internettet Glad humørikon.

Så snart jeg flytter kabel fra min computer til routeren så får jeg ikke andet end lokalt forbindelse.

Jeg må dog sige at routeren har været på et stykke tid før og virkede fint, men lige pludselig begyndte problemet.

Omdømme 2

Ja - det kan så godt tyde på at du har et problem med din router. Nu kender jeg ikke eksagt den router som du har, så der kan jeg ikke rigtig vejlede dig, men hvis du har resat routeren og den stadigvæk ikke vil fungere, kan du selvfølgelig overveje at bøbe en ny.

Hej igen,

man skulle tro at hvis routeren ikke virkede den hellere ikke vil give mig lokalt netværk?. Men måske er dette tegn på at routeren ikke funker mere. Jeg husker ikkeom der vardrivere med men når jeg har tid sendere i dag vil jeg lige lede efter en cd eller sådanGlad humørikon:

Jeg har eller en Sisco router, der er intet andet end Linksys Wireless-G Braodband router på bagsiden...

VH

Omdømme 2

Freddy jeg spekulerer som en gal over hvorfor det ikke vil fungere. Lad os lige se om der skulle være en anden som måske har en løsning.

Du kunne jo også prøve at gå ind på YouSee's hjælpesider og se om du kan finde hjælp der. De har også et forum hvor du måske kan hente hjælp

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

johanna skrev:
man skulle tro at hvis routeren ikke virkede den hellere ikke vil give mig lokalt netværk?. Men måske er dette tegn på at routeren ikke funker mere.

Sådan kan du ikke stille det op.

"Internet" indgangen på routeren rummer noget elektronik (hardware), som kan gå i stykker. Derfor kan resten af routeren godt virke (dit LAN virker!).

Med den fejlretning du har pøvet indtil nu, er konklusionen desværre nok, at din router er stået af.

Livet er for kort til at bruge mange timer på en sådan fejl. En ny trådløs router kan købes for ganske små penge.

Jeg tror du har rest. Jeg fandt installationsskiven, fik prøvet at geninstallere den, men uden held. Nu skal jeg bare på jagt efter en god, billig og nem en. Nogen forslag til en trådløs router? Glad humørikon

Omdømme 2

Hej johanna

Jeg bruger selv Netgear, den fungerer fint, er nem at opsætte, kører meget stabilt, og opfylder dagens standart med hensyn fil hastighed og sikkerhed, den kan jeg anbefale. Feks. Netgear WNR2000 eller lign. Men ellers sørg for at købe et anerkendt mærke som lever op til de nyeste normer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)