Svar

Tilslutning af digitalbox til router

Er der nogen som har erfaring med hvilken router man skal anskaffe, hvis man vil køre sin digitalbox ind over en router - via kabel, sammen med andre enheder man vil have på nettet - f.eks. X-box?

Per

icon

Bedste svar af jeps-92 11 januar 2011, 07:14

Det er nemlig vigttigt at bruge de samme begreber Blinkende humørikon

Jeg går ud fra, at der mellem teknikrum og stue går et netværkskabel (eller giver resten af svaret ingen mening!)

Router of switch er ikke det samme.

- En router er en styrende komponent, som typisk bliver indsat til at styre et segment (gruppe) af netværksenheder.

- En switch er mere at betragte, som en simpel "3 stiks dåse" som du kender fra din 230V (de er dog lidt smartere end som så).

• Hvis du indføre en router ved dit fjernsyn, deler du samtidig dit netværk op i 2 dele. Den del som hænger direkte på homeboksen og den del som hænger på router ved fjernsyn, og med mindre du har helt styr på denne opdeling vil du få bøvl med det netværk.
  • Hvis du placere en switch ved fjernsynet, så vil den kun virke som (intelligent) fordeler dåse. Alle dine komponenter ved fjernsynet vil sidde på samme netværk som komponenter koblet direkte på homeboksen.
Jeg håber at ovenstående er skrevet, så det er til at forstå.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hvilken digitalbox mener du.

Hej Miela1

Ja - du har ret; begreberne skal være på plads inden nogen kan forholde sig til noget som helstBlinkende humørikon

Den boks jeg mener, er den receiverboks med indbygget harddisk, som leveret signalet til selve TV-skærmen.

Per

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du har kikket med på forum længe snart, så du vil sikkert også vide at jeg vil anbefale dig at bruge TDCs Homebox.Blinkende humørikon og så er det gratis at få den hvis du ikke har den i forvejen.

som alternativ, vel jeg sige at et godt bud ville være en Netgear Router(bare find en som passer i den pris klasse du har råd til).

hvis det er forde du ikke har flere porte til rådighed så er at sette en extra router en god løsning,

jeg ligger lige et link til hvilken jeg synes er god.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=641103, det er ikke den billigeste, men heller ike den dyreste, så så er det en gigabit router.

Hej Miela1

Jeg har homebox. Den er ikke placeret ved TV i stuen, men i teknikskabet i entreen. Der trukket kabler fra stuen til teknikskabet, og det er fra stuen jeg vil kable noget udstyr, via router til homeboxen - jeg er ikke tilfreds med det trådløseTrist humørikon

Jeg vil kigge på dine anbefalinger. Det jeg går ud fra inden jeg beslutter mig, er at det skal kunne trække store datamængder, så jeg håber at dine link viser dette også. I første omgang er jeg ligeglad med om min kommende router også kan fungere som trådløs.

Per

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

homedisk skrev:
Jeg har homebox. Den er ikke placeret ved TV i stuen, men i teknikskabet i entreen. Der trukket kabler fra stuen til teknikskabet, og det er fra stuen jeg vil kable noget udstyr, via router til homeboxen - jeg er ikke tilfreds med det trådløseTrist humørikon

Hvorfor ikke bare sætte en gigabit switch op ved dit TV. Så undgår du alt det bøvl, der kan opstå ved 2 gange NAT.

Jeg kan selvfølgelig have misforstået opgaven?

Hej Jeps-92

Jeg kan ikke gennemskue om vi taler om det samme, og blot bruger forskellige begreberHumørikon med tunge

Som jeg læser materiale om switch og router, så er det det samme.

Hvis jeg skal forsøge at beskrive hvad jeg vil uden at benytte fagtermer, så er det:

Koble X-box, TDC-harddiskoptager(receiver), Samsung Blueray, Samsung-TV og Wii  (som er i stuen ;) op på TDC-homebox via kabel. Homebox sidder i en andet rum, men der er ét kabel mellem stuen og rummer hvor homebox er placeret. Det er på dette ene kabel jeg vil koble alt udstyr op på homebox.

Når jeg søger på router og switch så får jeg i mange tilfælde de samme produkter frem...

Per

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er nemlig vigttigt at bruge de samme begreber Blinkende humørikon

Jeg går ud fra, at der mellem teknikrum og stue går et netværkskabel (eller giver resten af svaret ingen mening!)

Router of switch er ikke det samme.

- En router er en styrende komponent, som typisk bliver indsat til at styre et segment (gruppe) af netværksenheder.

- En switch er mere at betragte, som en simpel "3 stiks dåse" som du kender fra din 230V (de er dog lidt smartere end som så).

• Hvis du indføre en router ved dit fjernsyn, deler du samtidig dit netværk op i 2 dele. Den del som hænger direkte på homeboksen og den del som hænger på router ved fjernsyn, og med mindre du har helt styr på denne opdeling vil du få bøvl med det netværk.
  • Hvis du placere en switch ved fjernsynet, så vil den kun virke som (intelligent) fordeler dåse. Alle dine komponenter ved fjernsynet vil sidde på samme netværk som komponenter koblet direkte på homeboksen.
Jeg håber at ovenstående er skrevet, så det er til at forstå.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kan supplere med at fortælle at jeg har en ganske almindelig switch koblet på et netværkskabel fra TDC boksen. switchen leverer signal til et stk TV boks, et stk X-boks og et stk PC uden problemer. Desuden er der et ekstra netværkskabel sat til switchen til brug for en eventuel ekstra computer, f.eks. når vi har en "netværksgæst" på besøg

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)