Telefoni på pc

Hej.

Kan det passe at man ikke kan benytte TDC bredbåndstelefoni over sin pc?

Jeg har egentlig ikke lyst til at investere i en ip-telefon hvis jeg kan undgå det..

Der må være en mulighed for at downloade noget software på pc'en så man kan bruge den som "telefon"

MVH

champjrj

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det kan godt passe at du ikke kan bruge din computer som telefon, det vil kræve at du har et telefon kort.

entlig er det ikke IP Telefoni som du kænder det, det virker som fastnet, den eneste forskæld er faktisk at med VoIP(Bredbånds telefoni) går telefon signaltet i gennem din bredbåndsforbindelse, og ved Fastnet går din bredbånd igennem telefonen, alså man har bare vendt det om.

det betyder også at du kan bruge en hvilken som helst fastnet telefon på bredbåndstelefoni, jeg bruger selv en gammel SEK Digital.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis man vil bruge sin PC som telefon er det enkelt at installere Skype.

Så er det i det øvrigt gratis at ringe til ander med Skype, men også gratis at ringe til rigtig mange alm. telefoner. De gratis numre bliver automatisk markeret. Øvrige numre skal man så ringe til via Skype-out - dvs. man skal oprette en konto ved Skype for at bruge den mulighed.

Vh

Peter

Jeg har Skype, men jeg syntes der ofte er dårlig forbindelse, og du kan kun få fat i folk når de er ved computeren.

Jeg mener jo at når man har Danmarks dyreste internet samt bredbåndstelefoni er det da utroligt man ikke engang kan bruge computeren til det. Andre selskaber kan jo godt..... Når blot man installerer noget telefon-software...

Hvorfor betaler man så meget mere hos TDC når man er mere begrænset end andre steder?

Som det ser ud nu, kan jeg ved at skifte firma, få det samme til halv pris + jeg kan gøre som jeg har lyst til uden at blive begrænset af udbyder.

Jeg ved godt TDC iflg. statistikker har mindst udfald i nettet, men jeg overvejer kraftigt om det er pengene værd da det i de fleste tilfælde kun er marginalt mere stabilt.

Spørgsmålet er så om TDC vil sende mig en telefon man kan bruge gratis, eller om man skal se sig om efter andre udbydere... Eller om man inden for overskuelig fremtid kan få det ordnet så det er muligt fra computeren, men det er jo nok ønsketænkning...

Ellers kom da med nogle gode grunde til at man skal forblive kunde hos TDC.

Jeg gider ikke deres onlinetjenester der meget nemt kan erstattes med andet gratis og lige så godt.

MVH

Jesper

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er altså ikke korrekt at man kun kan fange folk ved computeren ved Skype. Med Skype kan du ringe til hvilket som helst telefonnummer.

Når man går ind på firmaers hjemmesider ser man endda tit at der er free-call. Dvs. det er helt gratis at ringe til disse alm. telefonnumre. Andre numre kræver man har en Skype-out konto.

Jeg har selv en meget ringe hastighed på mit internet - men Skype kører upåklageligt. Hvis du ikke engang kan trække Skype på din linje - så kunne der være fejl på den. Så skal den fejlmeldes.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Man kan også sende sms via nettet, hvis man har et gammelt abonnement fra TDC. Det kører bare igennem TDC's servere og kræver ikke et telefonkort.

Man kan også ringe gratis i fem minutter til alle fastnettelefoner i Danmark via degulesider eller krak (kan ikke huske det) = kræver heller ikke telefonkort.

Man kan aflytte sine voicemails via selvbetjening, kræver ikke telefonkort.

Faktisk er det bare om, at TDC giver adgang til muligheden (via selvbetjening eksempelvis). Faktisk så mener jeg, at firmaer får ægte IP-telefoni med TDC, og at de kan ringe direkte fra deres computere.

Her: Jeg har fundet det:

http://erhverv.tdc.dk/enterprise/element.php?dogtag=e_prod_tel_ipt_scale

(ægte ip-telefoni, IKKE bredbåndstelefoni)

Her kan man ringe og modtage opkald, ringestyring, voicemail og selvfølgeligt meget mere, fordi det jo er til de meget vigtige erhvervskunder [...]

Med TDC Scale Opkaldsklient.

http://ravenclaw.opasia.dk/pub/tdc/erhverv/pdf/TDC%20Scale/8116%20Faktaark%20Scale%20Opkaldsklient.pdf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)