TdcTV med egen router: Virker det

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hvis man køber et HomeTrio abbonement, følger der så ikke en router med (Homebox eller sådan noget) ?

I givet fald, er denne Homebox så et krav for at kunne benytte sig af TV delen, eller kan tv boxen, sagtens tilslyttes min eksisterende router ?

Med venlig hilsen

Bjarne K.

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bjjku

Homeboksen som følger med Trio abbonnementet, er en kombination af modem og router. Dvs. den er nødvendig for at din internetforbindelse virker - og du kan modtage TV. Du har dermed ikke brug for din egen router - og det kan ikke anbefales at tilslutte din egen router bag ved Homeboksen - da det kan medføre problemer i forhold til TV.

Med venlig hilsen Gitte

Jeg har allerede en velfungerende Router og et Siemens ADSL modem (opkoblet hos TDC)

og jeg tog det som en selvfølge, at denne kombination også ville virke i en hometrio løsning

Men der tager jeg måske fejl ?

Men hvis ellers jeg har ret i overstående, er mit spørgsmål stadig, om TV boxen, til TdcTV,  vil virke med en anden Router end HomeBoxen.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Opdateret: Jeg har prøvet at ringe til Support, og fik her et svar gående, på at HomeBox er et krav for at kunne køre TV. Jeg kunne dog ikke rigtig få en forklaring på hvorfor. For TV boxen, skal vel bare sættes i en af switch-portene, og det er der jo også i min nuværende router.

Jeg glemte  at spørge om HomeBoxen i det hele taget er den eneste router/modem der virker med HomeDuo/Trio, uanset det med TV delen.

NY OPDATERING: Selv om jeg har søgt TV gruppen igennem efter svar, fandt jeg lige dette svar på dette forum i bredbånds gruppe. /t5/Bredb%C3%A5nd/Draytek-router-i-stedet-for-HomeDuo/td-p/57061 .

Hvis ellers det passer, så er de oplysninger jeg har fået fra TDC indtil nu, ikke korrekte, og man kan bruge sin egen router endda til TV delen, men det kan jo selvrfølgelig have ændre sig siden 2011

Kan i ikke prøve at spørge en teknikker ?

p.s. Grunden til at jeg gerne vil bibeholde min nuværende router, er at jeg lige har købt den for 1100 bobs, og nødigt vil af med den.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bjjku

Som du kan se på min signatur, så er jeg tekniker.... "Driftstekniker på TDC TV"

Jeg kunne godt komme med en meget lang og indviklet forklaring på, hvorfor der skal bruges Homeboks til Trio i stedet for modem+egen router - men jeg vil gøre det så kort som muligt.

Til trio har du 2/3 forskellige IP adresser TV/Surf/IP telefoni - det er en mulighed via Homeboksen, men ikke via dit almindelige ADSL modem. Derudover er Homeboksen konfigureret med natroutning som gør at du kan have flere TV kørende i dit hjem samtidig. En sådan konfiguration vil vi selvfølgelig ikke være i stand til at skulle supportere på diverse routere som man selv har været ude og investere i. Det ville simpelthen være for tidskrævende, og give for mange muligheder for fejl.

- så det korte svar er: Trioløsning leveres kun med Homeboks

Du kan dog vælge at sætte din egen router bag ved homeboksen, hvis du ikke ønsker at undvære den.
Det er normalt ikke noget vi anbefaler, da det giver problemer i forhold til TV, hvisman ikke får den konfigureret korrekt. Hvis du vælger at sætte egen riouter bag ved Homeboksen er det heller ikke noget vi yder support på - hvis der opstår fejl vil du altid skulle teste om det virker, når din egen router fjernes.

Mvh. Gitte

OK, Så ikke lige din signatur, men det har jeg så nu.

Jeg burde jo have taget dig svar for gode vare, men jeg gættede lidt på, at dit svar var noget i skulle sige, når der nu ikke er support på anden en homebox pure.

Men jeg kan da se at der er en god forklaring.

Mange tak for svar.

Jeg må overveje hvad jeg gør. Har som sagt lige investeret i en ny Linksys/Cisco router, som jeg meget nødigt vil af med. 

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)