TDC's spamfilter virker ikke

Hejsa

Jeg har anmeldt mange mails som spam og blokeret flere mail-adresser, men jeg modtager stadig mails fra disse mailadresser. Hvad kan jeg gøre for at stoppe det?

Når jeg forsøger at blokere en af disse mail-adresser, siger den at jeg allerede har blokeret den??? Hvilket jeg også har, men jeg modtager stadig e-mails derfra...

På forhånd tak

Mvh

Rasmus

1 Kommentar

At anmelde en mail som spam, er ikke en personlig ting eller filter og dermed ikke noget, der for al fremtid forhindre yderligere modtagelse. Alle anmeldelser indgår i en form for afstemning blandt alle anmeldelser, som således påvirker det fælles filter. Jo mere seriøst og i overensstemmelse med andre man anmelder, jo bedre vægt får ens anmeldelser over tid. Man optjener en form for point for gode anmeldelser, kan man sige. F.eks. skal man ikke tilmelde sig nyhedsbreve og sidenhen blot anmelde dem som uønsket, andre kan jo godt forsat ønske sådanne.

At blokere i dit eget personlig filter burde derimod kunne forhindre yderligere modtagelse, men det kræver naturligvis, at der blokeres for den korrekte afsender adresse, hvilket kan være lidt tricky. Det kunne lyde som om du evt. har en forkert afsender adresse i dit personlig filter. Så kig evt. lidt nærmere på detaljerne i en uønsket mail og find den korrekte afsender adresse at blokere.

Alternativt hvis det er en seriøs afsender, kan du jo overveje at kontakte vedkommende og frabede dig yderligere. F.eks. hvis det er fra en tidligere tilmeldling på en mailling liste, så afmeld igen.

Ydereste alternativt kan være at skifte email adresse selv, ligesom nogle vælge at flytte, skifte telefon nummer m.m. når de føler sig chikaneret.

Held og lykke!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P