TDCs Pris Problemer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg går normalt efter kvalitet over kvantitet, når det kommer til ting som mobil abonnement og internet samt TV.

Derfor var det også irriterende at se de dyre priser TDC tager for deres produkter i forhold til mange andre selskaber.  Efter at have ventet i et stykke tid, på at TDC skulle sinke deres priser, har jeg nu skiftet selskab.

Bare så folk forstår hvor stor forskel der er, er her et eksempel.

Jeg betalte 229 i måneden for 2 timers taletid samt 3 GB data + fri sms samt mms.  dertil er der også TDC Play og TDC til TDC med i prisen.

For de 229 kroner, kan man hos oister få deres største pakke med 16 timers taletid, samt 16 GB data + fri sms og MMS.  De har så ikke TDC play men de har oister til oister med.  Deres data hastigheder er også en del hurtigere end TDCs, i hvert fald hvor jeg bor.

Jeg betaler nu 99 for en pakke med præcis det samme som den jeg gav 229 for til TDC.  dvs at TDCs pakke koster 230% mere end hos oister, og så stor en besparelse kunne jeg ikke modstå.

TDC vær nu lidt realistiske med jeres priser, så folk ikke følger sig dumme, ved at være kunde hos jer.

Her nogle flere samligninger:

TDC

2 timer / 3 GB data / fri sms og mms    229 kroner/måned

M1 (TDC datterselskab)

3 timer / 300 MB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

TELMORE (TDC datterselskab)

2 timer / 1GB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

ONFONE (TDC datterselskab)

3 timer / 500 MB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

UNOTEL (TDC datterselskab)

3 timer / 500 MB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

Telia

3 timer / 1 GB data / fri sms og mms    179 kroner/måned

CallME (Telia Datterselskab)

2 timer / 0 GB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

Telenor

2 timer / 3 GB data / fri sms og mms    180 kroner/måned

BiBob (Telenor datterselskab)

3 timer / 3 GB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

CCB (Telenor datterselskab)

3 timer / 1 GB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

NanoMobil (CCB datterselskab, dermed også Telenor datterselskab)

4 timer / 250 MB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

3 Mobil

3 timer / 1 GB data / fri sms og mms    129 kroner/måned

Oister (3 Datterselskab)

3 timer / 3 GB data / fri sms og mms    99 kroner/måned

Alle priser er fundet på selskabernes hjemmeside 6 marts 2012,  tilbud er ikke talt med.  BiBoB samt Oister er klart de billigste selskaber der er pt.

Håber ikke TDC sletter denne post, da jeg ikke har lavet den for at rakke ned på TDC, men for at gøre dem opmærksom på at deres prispolitik er helt hen i skoven.  Det er mit håb at de snart sinker deres priser, så jeg igen kan få et TDC simkort i min mobil.

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er absolut heller ikke fortaler for TDC's priser. (mobilpriserne især). Dette kunne indskyldes, hvis der var mere data med i selv de billigste pakker, men her er det helt tydeligt, at TDC ikke er med på dupperne.

TDC PLAY kan man ringe til kundeservice og få afmeldt, og hermed spare 6 kroner per måned.

Grunden til, at Oister er så billigt er, at de kun lejer sig ind på 3's master i byområderne, og så TDC's i resten af landet. Oisters roamingaftale med TDC inkluderer ikke 3G, mens det er inkluderet i aftalen med 3. Derfor kan det til tider være helt umuligt at oprette forbindelse (især på Fyn, hvor TDC dækker urimeligt dårligt i de områder, hvor Oister ikke har aftale med 3).

Grunden til, at jeg nævner dette er, at det er væsentligt dyrere at vedligeholde og opsætte master landsdækkende (TDC), end at leje sig ind på udvalgte masteområder rundt om i landet.

Jeg ville være væsentligt gladere, hvis TDC havde en pakke med

1GB data

1 times tale

fri sms og mms

ingen opkaldsafgifter, aflytning af voicemail hører ikke under 1 times tale, men kan aflyttes gratis

TDC til TDC ikke inkluderet.

Dette til prisen 99kr/måned.

Og ovenstående er faktisk ikke meget at bede om ift andre selskaber.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ville gerne om folk ville kommentere på denne post, hvis de er enige i at disse priser er urimelige.  Jo flere der kommenter, eller giver en Thumbs Up, jo mere se TDC moderatoren den dag efter dag og måske bringer det vider til dem som har noget at sige omkring det.

Jeg vil lige nævne at jeg syndes TDC er et fint selskab og jeg vil gerne igen være TDC mobil kunde.  Men bare ikke når deres priser er så ekstreme højere end andre steder.  At have TDC Play med giver dem altså ikke ret til at have så højere priser, slet ikke når man kan have spotify eller wimp abonnement og stadig betale mindre ved at have mobil abonnement andre steder.

Jeg kan da tilføje, at Telia har følgende mulighed:

Abb. kr. 26,00

Mobilsurf kr. 47,00

Data: 300 Mb - herefter ubegrænset, med det går langsomere. Dette opler jeg dog ikke.

75 minutter gratis taletid

500 gratis SMS

Gratis opkald til øvrige telefoner under samme abb.

Samlet pris kr. 73,00 ecxl. moms

Samlet pris incl. moms kr. 91,25

Helt enig i at TDC`s prispolitik er helt ude i hampen.

Tag f.eks. mobiltv:

Da man købte via hjemmesiden FLY kostede 1 dag`s tv 29.-  / 14 dage 49.- / 1md. 79.- INCL. DATAFORBRUG

Idag har vi så fået en genial app som kan en masse men ak......... 49.- /md. som abonnement hvilket er ok, MEN nu det absurde + BETAL FOR DATATRAFIK NÅR DU SER TV da det IKKE er inkluderet i prisen!!!!!!

Helt ærligt TDC, skæv lige til de andre selskaber der udbyder mobil tv:

Telenor: 99.- /md. i abonnement INCLUSIV DATAFORBRUG, se til du segner det bliver ikke dyrere!

3: 39.- / md. i abonnement for lille pakke INCLUSIV DATAFORBRUG, 79.- / md. mellempakke OGSÅ INCLUSIV DATAFORBRUG! (lidt alternative kanaler men alligevel)

Hvordan kan i tro at f.eks. en pendler hopper på jeres mobil tv når andre er så meget billigere eftersom man ikke skal betale for datatrafikken?

I har udviklet en fantastisk app men det er vel ikke mobil tv`s dataforbrug der skal betale for den?

Pt. kan det faktisk betale sig at have et telenor sim i lommen med et billigt abonnement incl. mobil tv og så skifte sim undervejs.

Jeg betaler med glæde en konkurencedygtig pris for et godt produkt meeeeen TDC`s mobil tv pris i forhold til andre selskaber er simpelt hen for dyr!

Mht. kanaludbud ligger i tæt op af telenor så i skulle overveje at finde et prisleje der kan matche.

Personligt vil jeg hellere lægge min penge hos TDC men jeg vil ikke plukkes når konkurenterne kan gøre det samme bare MEGET billigere!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)