tdcplay på windows 8.1

• Deltager
  • 1 kommentar
tv og film virker bare ikke på windows 8.1 på en yoga lenovo..... meget skidt når man nu betaler i dyre domme for et elendigt tv/bredbånds abonnement....... i udkantsdanmark ...10 minutter fra rådhuspladsen !!!!!

Har forsøgt alle råd om at downgrade IE fra 11 til 10 og upgrade igen  - hjælp

3 Kommentarer

Hej.

TDC Play kan som hovedregel godt fungere sammen med Windows 8.1. Men der er brug for flere oplysninger om hvad "tv og film virker bare ikke" vil sige for at kunne komme med løsningsforslag.

Kommer der fejlmeddelelser (hvilke?), er links (f.eks. til installation at den tilføjelse, der kræves) døde, er det tilføjelsen (Verimatrix ViewRight Web) der ikke kan installeres, fryser browseren, vises der en sort boks med en roterende firkant hvorefter der ikke sker mere, starter filmen men browseren går ned kort efter, indgår TDC Play i abonnementet, eller hvad?

Generelt: I Windows 8 og 8.1 kan man ikke bruge den version af Internet Explorer 11, der startes med klik på flisen på startskærmen. Kun skrivebordsversionen kan bruges. Man kan lettest få adgang til skrivebordsversionen ved at højreklikke på flisen, og vælge "Fastgør til proceslinie" (hvis der ikke allerede er en Internet Explorer-ikon på proceslinien). Klik så på ikonen på proceslinien.

Desuden - hvis man har en 64bit computer - så må indstillingen "Aktivér udvidet beskyttelsestilstand" ikke være aktiveret. I Internet Explorer 11: Klik på "Funktioner" (tandhjulet) > "Internetindstillinger" > Fanen "Avanceret" og find indstillingen under overskriften "Sikkerhed" et stykke ned på listen. Hvis indstillingen er aktiveret på en 64bit computer vil browseren køre i ren 64bit-tilstand, og så kan ViewRight (samt enkelte andre tilføjelser) ikke installeres. 

TDC har åbenbart selv nogle problemer med TDC Play, som måske kan være årsagen, læs her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?f=4#id=2729418409

tak for uddybende forslag....

Skal nok være mere specifik:

Jeg bruger ie i skrivebordsversionen og det er Verimatrix ViewRight Web der ikke kan installeres selvom jeg slår "Aktivér udvidet beskyttelsestilstand" fra..

Så jeg er kørt fast i muligheder for at bruge TDC play (TV og film) på min bærbare.

Er meget åben overfor flere forslag.

Hilsen Helle

Hej.

Det må blive et gæt, men det kan så måske skyldes en sikkerhedspakke eller en indstilling i Windows firewall, der blokerer. Det kan muligvis ske at ViewRight bliver forvekslet med noget skadeligt, da netop skadelig software kan udbredes gennem klik på link på websider.

Nogen gange bliver man rådet til at slå en firewall/antivirus fra når et program skal installeres, men man skal naturligvis så være helt sikker på at det, man vil installere, er i orden og ikke noget skadeligt. Desuden skal man huske at slå den til igen straks når programmet er installeret, og inden noget som helst andet foretages.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)