TDChome box bredbånd

Hej.

Jeg har TDC bredbånd og dertil, en TDC home trio box, ( er mit gæt ).

Jeg ønsker at gøre den TDC box passiv, altså kun bruge modem delen i den.

Så jeg kan sætte min egen routher efter, som skal styre DHCP.

Så kan det lade sig gøre at slå DHCP fra TDC boxen ?

Mvh.

2 Kommentarer

Hej Bibazor

Tak for dit indlæg :-)

Jeg har lige fundet en vejledning til dig, som jeg håber du kan bruge

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Mvh Jens

TDC

Spørgsmålet er så hvilken WAN adresse ens egen router skal sættes til?

Svaret kan muligvis være vilkensomhelst i homeboxens IP område  192.168.1.10 – 192.168.1.99. har jeg ret i den antagelse?

Allan

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Hvordan kobler jeg min egen router på TDC HomeBox/Box?

I nogle situationer kan du ønske at bruge TDC Box/HomeBox som modem og derefter koble din egen router på efter TDC Box/Homebox. Det kan være, hvis du har helt særlige behov – eksempelvis brug for at opsætte din egen VPN-forbindelse.

Inden du følger vejledningen herunder, skal du dog være opmærksom på, at der er nogle konsekvenser forbundet med at benytte denne metode:

• Du har ikke remote adgang til din router
  • Du skal tilkoble alt udstyr til din egen router
  • TDC Homedisk kan ikke bruges ved denne opstilling
Hvis du stadig ønsker at koble din egen router efter TDC Box/Homebox skal du gøre således:

1. TDC Box/HomeBox har som default ip adresse 192.168.1.1 og dens dhcp uddeler ip adresser fra 192.168.1.10 – 192.168.1.99. Disse ip adresser må derfor ikke bruges i din egen router!
  2. For at forbinde din router med TDC Box/HomeBox skal du forbinde et lan kabel fra en af TDC Boxens/HomeBoxens gule LAN porte til din egen routers WAN port.
  3. For at undgå at benytte de samme ip adresser som i TDC Boxen/Homeboxen kan du give din egen router ip adressen 192.168.2.1 og lade dens dhcp uddele ip adresser fra 192.168.2.10 – 192.168.2.99.
  4. Du skal nu tilkoble alt udstyr til din egen router, hvorefter du har adgang til internettet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)