TDC Webmail på tablet

Jeg har forgæves forsøgt at connecte til TDC Webmail på min Samsung Galaxy tab 2 7.0, idet jeg har fulgt alle anvisninger vedr. opsætning af POP3 forbindelse osv.

Uanset om jeg vælger "næste" eller "Manuel opsætning" efter indtastning af bruger og adgangskode ryger jeg ind i fejlmeddelelsen "Opsætning kunne ikke afsluttes" - "Forkert brugernavn eller adgangskode" - "rediger detaljer" (sidstnævnte sender mig tilbage til indtast bruger og adg.kode).

Jeg har mistanke om 2 fejlmuligheder:

1) Der findes en TDC-guide specielt for Samsung Galaxy tablet, og her anføres at man skal have og inserte et SIM-kort, hvilket jeg ikke har - er dette virkelig nødvendigt ? - og hvorledes får jeg evt. dette ?

2) I anden TDC guide præciseres, at adgangskode-mail ikke er den samme som adganskode-TDC login, hvilket jeg ikke forstår, da jeg aldrig har haft mere end een, som har virket hele vejen rundt de seneste 4-5 år.

PS: Jeg har slettet alternativ Google kont (måske kan man kun have een ?), hvilket heller ikke hjælper. 

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej frhbk

Måske skulle du prøve at ændre dit TDC Webmail password som beskrevet i TDC's vejledning?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28131

Så kender du da med sikkerhed dit TDC Webmail password Blinkende humørikon - og det løser måske problemet.

Mvh

Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Enten blander du noget sammen - eller også mener du noget andet end det du skriver :-)

Webmail skal ikke installeres..... For at tilgå din webmail - så åbner du en browser, f.eks. Chrome, og tilgår dine mails derfra.

Vh

Peter

Hej frhbk

Jamen så prøver jeg da også lige Blinkende humørikon

Er det en mailkonto du vil opsætte på din telefon?

Jo - du har altid haft  to login. Et TDC-login der giver adgang til forum, mail og andre af tdc's tjenester.

Derudover har du et server-login.

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse er muligvis dit Brugernavn.. Hvis du forandrer dit pasword til dit server-login, (som Stephen skriver), skal du huske, at rette til det nye pasword , hvis du også har en mailklient på din pc.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=30023#mails

Kan være denne er bedre

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32659#3

Tak for tipet, Stephen, som jeg nu har fulgt, dvs. ændrede mit mail pw og fik behørig kvittering "Dit pasword er ændret", men jeg kan altså stadig kun logge på mails med det gamle pw - selv efter at have rebootet !

Jeg tror, at min problemer skyldes enten, at jeg 1) har samme bruger/PW til såvel TDC mail som TDC server eller at 2) Da jeg for 3-4 årsiden skiftede fra Free- til Webmail, lavde vi (TDC og jeg) en ekstra bruger til håndtering af omstillingen, og den kunne jeg bare lade ligge sagde TDC - men det er nok den der driller nu.

Tak for svaret Maja - godt at få det med server-login på plads, og jeg går ud fra, at man laver server-login, når man vælger "Login til TDC" i stedet for at klikke direkte på Mail el. hvad ?

Men hvis jeg forstår det rigtig, er det jo netop IKKE server- men Mail-bruger og password man skal bruge - også når man forsøger at logge på fra minitablet ?

Se iøvrigt mit svar til Stephen idag.

Hej

Et TDC-login skal du bruge til at logge på forum med. Når du logger på webmail via en browser enten fra din pc, eller en taklet, er det også TDC-login.

Når du instalerer et mailprogram på din pc eks. Windows live mail og derefter opsætter en konto, og/Eller du i Samsung taplet opsætter en konto, er det, det oprindelige serverlogin, som jeg før har skrevet om.

Jeg tror dog godt jeg ved, hvorfor der går kludder i det. Jeg har selv haft et login for meget, og det kunne systemet ikke finde ud af. Jeg syns derfor, du skal ringe til TDC, og sige du skal bruge et brugernavn og et pasword til at opsætte på din taplet og evt. på din pc. Så må de kunne fortælle dig hvilket du skal bruge og samtidig kontrolere, om du har et ekstra login, som laver kludder i systemet.  Håber du skriver og fortæller, hvad i finder ud af. Henvis evt. til denne tråd.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)