TDC TV og undertekster for DØVE.

• Deltager
  • 1 kommentar
Hej

Kan jeg være den eneste døve som mangler undertekster når jeg ser TDC TV via min computer, hvor jeg har en stor monitor?

Til forskel har jeg et latterligt lille fjernsyn som jeg kun bruger når jeg absolut skal se dansk TV. Her er det intet problem at sætte underteksterne til med fjernkontrollen. Det kan jeg snildt selv gøre.

Hvordan sætter jeg undertekster på et dansk program når jeg ser 'fjernsyn' via min computer monitor og TDC TV? 

Undertekster er jo "streamet" på engelske, tyske og andre undenlandske programmer. Det er IKKE problemet.

Når jeg ved at programmet er undertekstet (på mit fjernsyn) via TTV og, for DR 1, 2 og TV 2s vedkommende, ved med fjernkontrollen at trykke på 399, skulle man tro, at der var en tilsvarende function via testaturet.

Men --- hvis der er, kan jeg ikke finde den funktion. Tro mig, jeg har ledt med lys og lygte.

Hvor er den funktion og hvordan gør jeg?

Tak for hjælpen

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

ARIA

Jeg har spurgt lidt rundt til undertekster på Web-TV.

Hvis ikke de er "brændt" ind i det du ser, kan de desværre ikke slåes til, som du kan på et TV. Jeg prøvede at søge lidt på nettet, om der er mulighed for at åbne noget Tekst TV ved siden af. Men jeg kan ikke finde noget "live tekst tv" som er internet baseret. Ville vel heller ikke give så meget mening?

Så grunden til du ikke kan finde funktionen, er at den ikke er der.

Jeg ved vi har skrevet lidt sammen tidligere her:

/t5/Tv/prisstigning/m-p/473#M53

I den tråd beder jeg dig henvende dig til jeres organitation.

Måske de har en løsning her også? Jeg kunne tænke mig, at de på deres hjemmeside, kunne lave en tekst tv boks, som du kan trække hen ved siden af det som du ser også benytte dig af den? Bare et forslag. Glad humørikon

Jeg håber der er een af vores andre kunder, som kan hjælpe dig bedre end jeg kan. Held og lykke i din søgen

Venlig hilsen

Patrick

Hej ARIA og Lucky ! Jeg kender ikke noget til computer tv . Men jeg kan fortælle noget særlig om undertekster med en Samsug Selektor . Måske er der også noget i kan bruge derfra. Nogle har automatisk undertekst . Men dem som ikke har og det kan fås frem ,, hvad det ikke kan ho alle , skal man gøre sådan : Allerførst tryk på EXIT på Selektorfjernbetjeningen for at få den tekst som står forneden væk . Så på tasten efter 0 . Nu på den nederste af de fire omkring ok tasten eventuelt flere gange til man kommer til undertekster . Så igen på tasten bag 0 . Og igen så med tasten forneden til man kommer på sprog . Så igen på højre tast og så vælg igen undertekster med nederste tast . Så igen på højre og hvis der er flere sprogmuligheder , vælg det ønskede med nederste tast . Så igen på højre tast . Nu på OK og så på¨EXIT . Dette skla gøres hver gang man tænder for pågældendde kanal .

Hallo Igen ! Jeg vil lige tilføje at efter der er trykket på undrertekster første gang , skal man trykke på den tast på højre side af de omkring OK tasten . Og så på EXIT . Hilsen Chris !

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)