Svar

TDC TV boks modtager ikke

Hej til alle herinde,

Jeg har netop fået installeret TDC Home Trio og indtil videre virker både Internettet og min telefon fint.

Problemet er opstået ved, at den boks som skulle søge og helst finde alle mine nye tv-kanaler ikke kan netop det.  (Og jeg har endda netop investeret i et nyt fladskærms-TV fordi mit gamle TV var analogt!).

Så efter at teknikeren virkelig havde prøvet alt igår - også at udskifte boksen med en ny - blev jeg så instrueret i, hvordan jeg skulle prøve at få boksen til at søge igen. Det gjorde jeg så her i formiddags uden held. 

Nu har jeg ringet til TDC's hotline og fået at vide, at der først kan gøres noget ved problemet på tirsdag!

Kan det virkelig være rigtigt, at der ikke er en nemmere måde? 

Jeg skulle aflæse boksens GUID nr. og have dette klar, når der bliver ringet. Det har jeg så med noget besvær fået aflæst (jeg har endda taget et billede af det, men det hjælper næppe) ... 

Og undskyld jeg siger dette, men lige p.t. er jeg meget glad for, at Stofa ikke har afbrudt min lille pakke hos dem endnu, for ellers ville jeg jo ikke kunne følge med i noget Olympiade før fra på tirsdag [i]

Mange hilsener herfra 

icon

Bedste svar af KnitChick7 18 august 2012, 19:03

Vil blot skrive, at problemet med boksen blev løst på et tidspunkt i løbet af d. 7. august, selvom det jo ikke er fordi jeg har fået nogen som helst reaktioner herindefra ! 

Jeg synes dog stadigvæk at det er lidt flot at love, at alt fungerer når teknikeren er gået, hvad det jo så altså ikke har gjort. Mener dog ikke, at jeg kan være den eneste dette er sket for. 

Men nu kører det.

Se original

2 Kommentarer

Jeg forsøger lige at udbygge mit indlæg!

Det undrer mig lidt, at den boks, der skal indlæse TV-kanalerne ikke allerede er registreret til at kunne dette.

Nu virkede den første boks, der blev sat op ikke og så forsøgte teknikeren med en ny boks. 

Det er så boks #2, hvor TDCs hotline skal bruge GUID nummeret for at forbinde det til .... ja, hvad det nu er der skal ske med det.

Men dette må så betyde, at den første boks, som jeg antager har et andet GUID-nummer - og som heller ikke virkede så heller ikke var "forbundet"/registreret.  

Jeg undrer mig over, om dette problem er noget som sker tit eller om man lover lidt mere end man kan holde ?

Her tænker jeg på, at der står under levering, at teknikeren ikke går før det hele virker. Det var han jo så nødt til, da han kom ca. 15.35 og ikke gik før kl. ca. 18.00 - efter utallige forsøg på at få boksen til at virke! 

Jeg bestilte TDC Home Trio d. 11. juli uden fortrydelsesret, så der har da været tid til at matche diverse til min Home Trio boks.

Ellers er jeg lykkelig for at have fået både internet og telefon til at virke Glad humørikon 

- så jeg venter altså bare på alle mine nye TV-kanaler ...

hilsen herfra

Vil blot skrive, at problemet med boksen blev løst på et tidspunkt i løbet af d. 7. august, selvom det jo ikke er fordi jeg har fået nogen som helst reaktioner herindefra ! 

Jeg synes dog stadigvæk at det er lidt flot at love, at alt fungerer når teknikeren er gået, hvad det jo så altså ikke har gjort. Mener dog ikke, at jeg kan være den eneste dette er sket for. 

Men nu kører det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P