TDC slipper haastigheden fri på Home Duo

Jeg har idag hørt i en reklame at TDC vil give alle Home Duo kunde den max. tilgængelige hastighed op til 20/2mb og man vil få hastigheden oplyst ved bestilling af abonnentet. Hvordan vil dette komme til at foregå for eksisterende kunder og hvordan kan man finde ud af hvilken hastighed man evt. får  

20 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, - TDC vil give deres kunder op til 20 Mbit.

Det gør en vis forskel, for det er nemlig langt fra alle der bor i et område hvor en 20/2 forbindelse er mulig.

Gamle kunder skal selv henvende sig til TDC og bede om at få deres abonnemnt på de nye betingelser. TDC går ikke selv ind og ændrer abonnementet uopfordret.

I din Selvbetjening privat kan du se hvilken hastighed du har, og med en Hastighedsmåler kan du måle den hastighed du rent faktisk får:

http://hastighedstest.tdc.dk/

http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Her er min hastighed:

http://bildr.no/view/831423

Jeg har en 20/1 forbindelse. Jeg har fået afslag på en 20/2 forbindelse fordi TDC ikke kan levere denne i mit område.

Det er nok fordi jeg bor i udkantsdanmark. (Helsingør) Meget glad humørikon

Mvh FN ;-)

Jeg bor også i Udkantsdanmark, altså i hovedstadsområdet Meget glad humørikon

Så det der 20/2, det kommer ikke her Trist humørikon

Det ville være rart med en klar udmelding fra TDC om, hvordan os eksisterende kunder kan (skal?) forholde os til denne lovede hastighed på 20/2 Mbit.

I mange andre tråde har der været skrevet om nye hastigheder til alle bredbåndskunder hos TDC, men jeg savner input fra TDC.

Selv har jeg HomeTrio med 10/1 Mbit. Under beskrivelsen af produktet står der bl.a.:

Ved at bestille TDC HomeTrio lover vi en hastighed på 4096/256 Kbit, og mange steder er hastigheden imponerende 20/2 Mbit.

Spørgsmålet er, om alle eksisterende kunder skal kontakte kundeservice for at finde ud af, om man kan opgraderes til 20/2 Mbit??

Egentlig har jeg ikke noget stort behov for 20/2 Mbit, men omvendt vil heller ikke "snydes" hvis jeg gratis kan få en højere hastighed.

Måske skulle jeg bare ringe til kundeservice - og så må TDC selvom, at mange tusinde kunder ringer, når man ikke kan få eller finde klar besked hos TDC. Jeg kan i hvert fald kun finde pressemeddelsen (http://om.tdc.dk/publish.php?id=27473) og her ville det jo være oplagt at linke til en vejledning til eksisterende kunder.

Faktisk synes jeg det er meget dårlig overfor os eksisterende kunder!

Omdømme 3

Vi kan godt blive enige om at det på een eller anden måde er for dårligt, - men her er de relevante kendsgerninger.

De tilbud TDC annoncerer med i deres omtale af Home Duo og Home Trio er møntet på nye kunder, der tegner abonnement nu efter indførelsen af den fri hastighed.

Ret beset kan TDC ikke tillade sig uopfordret at gå ind og ændre i en eksisterende kundes abonnement, - heller ikke selvom det helt oplagt er til kundens fordel.

Gamle kunder der selv henvender sig til TDC og beder om at få de nye fri hastigheder tilknyttet deres bredbåndsaftale, vil få det uden videre vrøvl.

Er det noget jeg ved noget om?

Ja, jeg har selv fået ændret mit abonnement ved at henvende mig til TDC. Jeg valgte at gøre det i en TDC butik, idet jeg ikke gider ringe til TDC.

Mvh FN ;-)

Hvis man lige nu har en HomeDuo 10/1 mb med f.eks. opgradering af download hastighed til 20/1 til 49 kr/måned er der følgende muligheder.

1. Kontakte kundeservice og får et af de "nye" abonnementer. Man vil derefter få den højest mulige hastighed og man vil ikke længere betale ekstra for den ekstra hastighed.

2. Man kontakter ikke kundeservice. Alle kunder vil løbende blive opgraderet til højest mulige hastighed indenfor de næste par måneder. Selve opgraderingen af hastighed sker altså af sig selv, men man vil stadig betale de 49 kr ekstra i måneden. Grunden til dette er at TDC ikke har ret til at ændre i et abonnement og dermed ikke må fjerne dette tilkøb uden tilladelse fra abonnenten. 

Med andre ord, har man en almindelig HomeDuo uden tilkøb af ekstra hastighed, er det ikke nødvendigt selv at gøre noget, med mindre man gerne vil have opgraderingen til at ske tidligere Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Joachim (tidligere Win2dk)

Det lyder jo skønt. - og eftersom det ser ud som om, det ifølge flere love ikke er jer tilladt at ændre i folks abb.  - om de så skal betale mere eller mindre, synes jeg selvfølgeligt det er helt okay Meget glad humørikon

MEN, - I sender jo hverken breve eller noget til forbrugerne og notificerer dem om, at man altså selv skal ændre det, (evt. ved at klikke på dette automatiserede link og indtaste telefon- og EMnummer)

Omvendt må I godt både hæve og sænke den generelle abb.-pris og I må også uden videre ændre brugsvilkårene osv. UDEN at notificere jeres kunder omkring det. - Så om det du skriver dér er at have HELT rent og nymalet mel i posen, ved jeg ikke.

- Det var ligesom med i gamle dage, hvor man skulle betale for en telefon, som TDC helt uopfordret afleverede til éen. Så smed man den væk ti år senere. - Og den dag i dag kan man ikke afmelde den, da man skal indlevere telefonen til TDC, hvor de så kan smide den væk for éen. Ligeglad humørikon

Synes det er tyveri og at snyde sine gode gamle trofaste kunder at man bare undlader at oplyse om dette. Vi betaler også de 49,- mere pr md. Det kan de godt glemme, ringer og klager til dem på mandag!! Men går den så går den..

Omdømme 3

Jeg havde fra starten af en 10Mbit forbindelse og betalte også 49 kr. ekstra pr. måned for en 20/1Mbit forbindelse, hvilket gav mig en "imponerende" hastighed på cirka 12-13Mbit, og da hastigheden blev givet fri således at alle fik en 20/2Mbit forbindelse, fortsatte TDC da gladeligt med at opkræve de 47 kr. ekstra pr. måned indtil jeg selv gjorde opmærksom på det.

Jeg gjorde dem ved samme lejlighed opmærksom på at jeg gerne ville ha' en 20/2Mbit forbindelse således som alle nye kunder nu bliver tilbudt, for selvom jeg allerede på forhånd havde erfaret at min downloadhastighed ikke kunne komme højere en 12-13Mbit, så ville jeg i hvert fald gerne have en uploadhastighed på 2Mbit i stedet for den jeg har nu som er på 1Mbit.

Jeg laver en del hjemmesider, og i den forbindelse er en højere uploadhastighed ret vigtig for mig.

Det lovede de mig at jeg ville få.

En uges tid senere ringede TDC mig op og sagde at de desværre ikke kunne levere 2Mbit upload i mit område.

TDC kan vist i det hele taget ikke levere ret meget af det de lover at levere i deres reklamer, - og jeg har stadig en 13/1Mbit forbindelse, - men nu er jeg da i det mindste sluppet for at betale ekstra for denne elendige skodforbindelse.

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Men det om, at de ikke må gå ind at ændre i folks abonnementer uden at kontakte dem først: Det er rigtigt.

Men TDC gør skam heller ikke særligt meget for det, andet end hvis abonnementsprisen skal sættes op eller abonnementsvilkårene skal ændres: Så får TDc travlt!!

Omvendt må de heller ikke TILFØJE mere funktionalitet uden først at kontakte kunderne om det. Derfor blev vi også alle kontaktet i forbindelse med lancering af TDC PLAY, som skulle tilføjes alle nye abonnementer.

Omdømme 2

quote:

Joachim siger

Selve opgraderingen af hastighed sker altså af sig selv, men man vil stadig betale de 49 kr ekstra i måneden. Grunden til dette er at TDC ikke har ret til at ændre i et abonnement og dermed ikke må fjerne dette tilkøb uden tilladelse fra abonnenten. 

-----

kommentar af HeinrichP

af denne grund forstår jeg bare ikke hvorfor der en dag ender en ordrebekræftigelse i min indbakke, på et mobilabonnement.

I TDC butik får jeg at vide, at det er nøjagtigt det samme som det jeg har nu, de har bare omdøbt det.

Men det er det i det, at jeg uopfordret får en ordrebekræftigelse på et mobilabonnement, som jeg aldrig har bestilt, og får ingen informationer fra TDC. De gør det bare. Og dette burde jo ifølge Joachim ikke være lovligt at gøre??

- Desuden finder jeg, at der i min nye ordrebekræftigelse fremgår oprettelse af 1 stk. Duét Ringestyring. - Dette havde jeg ikke før, og det er ikke noget, som hører gratis med. Hvad f****n bilder TDC sig ind at gøre dette?

Hej
@Joachim.

"Grunden til dette er at TDC ikke har ret til at ændre i et abonnement og dermed ikke må fjerne dette tilkøb uden tilladelse fra abonnenten."

Rigitg. Jeg har også hørt at reglerne er sådan.

Jeg  har bare lidt svært ved at se det logiske i den regel: Gad vide hvor mange kunder der bliver sure over at deres regninger bliver mindre og som følge deraf melder indblandingen til domstolene.
@HeinrichP.

Overrasket humørikon - den vej kan det tilsyneladende godt lade sig gøre.Blinkende humørikon

Har Home Duo og der  er ikke helt rigtigt at det sker af sig selv med den opgradering. Jeg ringede til TDC da jeg fandt ud af at man kunne blive "opgraderet" til 20/2. Det kunne jeg så bare ikke men derimod til 10/1 (reelt har jeg i download 8,82 og upload 0,80)

Dagen efter jeg havde talt med TDC modtog jeg en pakke som jeg ikke anede jeg skulle modtage. Den afviste jeg da posten kom med den, for jeg jeg mente ikke det var noget jeg skulle bruge. Ringede til TDC - og kom igennem på første opkald, og jo jo den pakke skulle jeg da godt nok ha'. Der var en boks i som jeg skulle udskifte med mit gamle udstyr - hvorfor fortæller de ikke hos TDC at der kommer en sådan pakke!!!! Fik efterfølgende fat i posten og fik min pakke - heldigt for mig.

Helt ærligt synes jeg ikke jeg kan mærker forskel på hastigheden, fra hvad jeg havde før (5Mb)

Altså hvis du er gået fra 5 til 8.8 mbit/s, så kan jeg godt forstå du ikke kan mærke forskel, og slet ikke hvis du blot surfer. Men hvis du downloader større filer, vil du måske ligge mærke til det tager knap så lang tid.

Omdømme 2

Jeg ved ikke hvad du hentyder til MajaH.

Det korte af det lange er, at mit mobilabonnement er blevet flyttet uopfordret og samtidigt er mig blevet tilmelt duét ringeservice, som i dette tilfælde er mellem brebåndstelefoni og mobil. Koster 50kr/måned.

Og dette er blevet mig tilmeldt uden nogen form for i forvejen advarende noficifikation per mail, telefon eller brev.

Og dette burde jo ifølge Joachims udsagn ikke være lovligt.

Hej Muddi

Der er altså noget jeg ikke forstår.

I denne tråd /t5/Bredb%C3%A5nd/En-succeshistorie-fra-den-virkelige-verden/m-p/30761 skriver du "Onsdag modtog jeg min HomeDuo pakken og installerede den torsdag." Du skriver intet om, at du på det tidspunk er sur. Du skriver tilmed at du er glad for din nyr hastighed, som er gået fra 5 til 8 Mbit. Din suseshistoreie gav 4xros.

Er disse tilkendegivelser givet på et forkert grundlag?

Hvad er det igrunden du mener? Er det en susseshistorie eller er det ikke?

@HenrichP

Jeg skærer det ud i pap.

Jeg synes det er noget svineri at kunder der kan spare penge på regningen, ikke bliver gjort opmærksom på det og jeg synes at det er noget svineri at der , som i dit tilfælde, bare bliver postet et mer-beløb på.

Tilfreds? Meget glad humørikon

( Jeg prøvede bare på at pakke det lidt ind i vat)Blinkende humørikon

Omdømme 2

Tilfreds.

Hav en rigtig god dag Humørikon med tunge

Hej MajaH.

Jeg prøvede bare på at fortælle, at jeg mener det er underligt at man fra TDC's side ikke fortæller, at man vil modtage en pakke, hvor indholdet skal installeres for at blive opgraderet  - dette sker altså IKKE af sig selv *S* - og nej jeg er på ingen måder sur. Hver gang jeg ringer til TDC (og jeg er altid kommet hurtigt igennem) får jeg som regel et fornuftigt svar.

mvh

Muddi

Omdømme 2

Er der opdateringer omkring hvordan dette arbejde forløber sig?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)