Svar

TDC Sikkerhedspakke

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej med Jer!

Jeg har et problem med min firewall - troede at jeg kunne få support hos TDC, men nej de supporterer ikke de sikkerhedsprogrammer de selv sælger. De er ellers aktive nok for at sælge! - nå men til sagen:

Jeg har hhv en bærbar med win 7 og en stationær pc med win 8. Jeg har koblet dem sammen i en hjemmegruppe.

Når min firewall er slået til på den bærbare kan jeg ikke "komme ind" på den fra den stationære, - men modsat kan fint lade sig gøre.

Hvis jeg slår firewall'en fra på den bærbare fungerer alt godt, men i samme øjeblik jeg slår firewall'en til så er det slut igen.

Det er altså indstillingen på firewall'en på den bærbare det er galt med. Den vil ikke tillade at hjemmegruppen får adgang.

Jeg har prøvet, det bedste jeg har lært, med at lave en firewall-regel, men uden resultat.

Derefter ringede jeg til TDC -service for at få hjælp, men de kunne/måtte ikke hjælpe mig.

Er der nogen der har et forslag ?

icon

Bedste svar af Brath 10 april 2013, 10:02

Jeg havde den gl. sikkerhedspakke på win 7 og den nye på win 8.

Troede ikke den nye sikkerhedspakke kunne køre på win 7!

Dette er nu ændret så jeg har den nye sikkerhedspakke på begge computerer, - -

og mit problem er løst !!Glad humørikon

Tak for hjælpen!

Se original

9 Kommentarer

Hej Brath

Jeg er bestemt ikke den rette til at give dig gode råd, men du skriver at du har oprettet en hjemmegruppe.

Hvis det er computere i samme husstand, er det så ikke et hjemmenetværk man skal oprette?

(Nå om ikke for andet så fik jeg da "bombet" dit spørgsmål op. Meget glad humørikon )

Måske ! ! - men problemet er det samme, - det er min firewall der lukker af for adgangen fra den anden pc!

Hej.

Bruger du den gamle eller den nye TDC Sikkerhedspakke?

Se her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_tj_sik

Den gamle sikkerhedspakke har firewall indbygget, den nye bruger den firewall, der er indbygget i Microsoft Windows. Da indstillingerne i disse to er helt forskellige skal versionen af sikkerhedspakken kendes for at kunne hjælpe. Du har vel ikke to firewalls aktiveret på samme tid - så kan det være årdagen.

M.v.h.

MS-ERIK

Jeg havde den gl. sikkerhedspakke på win 7 og den nye på win 8.

Troede ikke den nye sikkerhedspakke kunne køre på win 7!

Dette er nu ændret så jeg har den nye sikkerhedspakke på begge computerer, - -

og mit problem er løst !!Glad humørikon

Tak for hjælpen!

Undskyld Brath

men burde det ikke være MS-ERIK, som burde have fået et klik på accepteret, som løsning? Overrasket humørikon

Hvis du fortryde din markering kan du trække den tilbage, udfor for dit indlæg Til højre under "indstillinger"

Bare et forslag til at få sagt pænt tak til den der gav dig løsningen. Blinkende humørikon

Det er dejligt at få et drag over nakken, hvis man som ny bruger gør noget forkert !Trist humørikon

Jeg mener faktisk jeg skrev tak for hjælpen til MS-ERIK

Hej

Det var bestemt IKKE for at hagge på dig.

Det var kun ment som en hjælp til at finde ud af, hvordan vi brugere kan hjælpe hinanden, og det kan vi bl.a. med at markere tråde for løste.  Det var rigtig fint, at du skrev tak for hjælpen til MS-Erik, men det hjælper jo ikke andre brugere, der leder efter en løsning, som klikker på den gule bjælke, for derefter at hoppe ned til et indlæg, hvor der står. "Har fået hjælp til anden side." Den bruger der hopper ned til den sætning, skal derfor læse hele tråden for MÅSKE at finde løsningen på det første indlæg.  

Prøv evt at tjekke efter i forum. Der er ufattelig mange tråde der er løst, men mange brugere er bare ikke klar over hvor vigtigt, det er at markere trådede og at markere det rigtige sted. Derfor skrev jeg til dig og det er altså ikke noget jeg har fundet på.

/t5/Ny-bruger-START-HER/6-Accept%C3%A9r-som-l%C3%B8sning/td-p/3

HVIS tråde bliver markeret rigtig, kunne det jo betyde at den næste også fik hjælp til et problem, af en af de mange almindelige brugere der sidder og forsøger at hjælpe, uden at få en krone for det, men kun en lille anerkendelse af en markeret løst tråd engang imellem.   Glad humørikon

Nå men tilbage til dit problem:

Brath skrev:Troede ikke den nye sikkerhedspakke kunne køre på win 7!

Det troede jeg heller ikke og da jeg har yousees sikkerheds pakke, har jeg forsøgt at opklare om deres sidste nye pakke til win8 også kan køre på win 7. Spørgsmålet har jeg stillet i yousees forum,  og Youseekunder kan kikke her:
http://forum.yousee.dk/showthread.php?3651-Forum-og-sikkerhedspakken

Med hensyn til TDC sikkerhedspakke : Så mener jeg at det kan køre på både windows 7 og 8 da det er

sådan at windows 7 er indbygget i windows 8 har jeg lade mig fortælle, håber det kan hjælpe noget her

MVH HC21.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P