Svar

Tdc sikkerhedspakke

Jeg har på fornemmelsen at min sikkerhedspakke er hacket/angrebet af en virus.

Når jeg forsøger at scane min computer, så starter den fint nok, men scaner så kun en enkelt fil og bliver så stoppet/afbrudt. Derefter popper der så lynhurtig en fejlmeldning op fra løsningscenteret at sikkerhedspakken ikke er slået til og forsvinder lige så hurtigt igen.

Nogen der venligst har en ide til hvad jeg skal gøre, for at få sikkerhedspakken til at fungere optimalt igen??

Jeg har forsøgt flere gange at køre f-secures online virus scanner, men det tog en halv krig og scaningen blev ikke gennemført inden computeren gik helt i hak.   

icon

Bedste svar af Stephen1 24 juni 2011, 10:14

Hej Truckerlindy

Godt du kan tolke min kryptiske sprogbrug Blinkende humørikon

Når du nu ikke kan starte TDC Sikkerhedspakke i fejlsikret tilstand, så tror jeg, at jeg ville prøve at afinstallere sikkerhedspakken og så geninstallere den. Det kan jo være, at der er opstået en fejl i sikkerhedspakken i forbindelse med en opdatering el.lign.

Jeg går ud fra, at der ikke er eller har været andre tegn på, at der er virus/malware på computeren?

Mvh Stephen

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Truckerlindy

Du kan evt. prøve at starte din computer i "Sikkerhedstilstand" og så forsøge at køre en virusscanning.

Mvh Stephen

Hej Stephen

Beklager lige den lange respons tid, men skulle ha' sparket (h)eks'en afsted...!Meget glad humørikon

Nå men jeg gik lidt ud fra når du skriver "sikkerhedstilstand", så mener du at taste F8 og starte i fejlsikret tilstand med eller uden netværk...! Ved ingen af disse muligheder vil tdc sikkerhedspakken starte overhovedet, der sker intet, når jeg prøver at starte programmet. Trist humørikon 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Truckerlindy

Godt du kan tolke min kryptiske sprogbrug Blinkende humørikon

Når du nu ikke kan starte TDC Sikkerhedspakke i fejlsikret tilstand, så tror jeg, at jeg ville prøve at afinstallere sikkerhedspakken og så geninstallere den. Det kan jo være, at der er opstået en fejl i sikkerhedspakken i forbindelse med en opdatering el.lign.

Jeg går ud fra, at der ikke er eller har været andre tegn på, at der er virus/malware på computeren?

Mvh Stephen

Hej Stephen

Så fik jeg tid til at af- og geninstallere TDC sikkerhedspakken, ved første opstart fortsatte den dog med problemet, men af en eller anden grund, så holdt det op og nu kører den tilsyneladende optimalt igen.

Jeg takker og bukker for assistancen og håber/satser på at problemet forbliver væk...! Glad humørikon

Vh.TruckerLindy

Omdømme 3

Hej Truckerlindy

Det er godt at høre, at du fik liv i Sikkerhedspakken. Glad humørikon

Det er lidt underligt, at problemet fortsatte og senere forsvandt, men jeg skal nok holde fingerene krydset, så Sikkerhedspakken forhåbentlig bliver ved med at køre, som den skal! Blinkende humørikon

Mange hilsener

Stephen

Jeg har det nøjagtigt samme problem med at den stopper af sig selv kort efter at have sat en fuld scanning igang. Den fuldfører en rootkit-scanning og harddiskscanning med stopper ved "Virus- og spywarescanning" og "fuld computerscanning". Jeg fik intet ud af at reinstallere sikkerhedspakken og F-secures onlinescanner har intet fundet (den fuldførte scanningen). Jeg har opdateret den kort før scanning og har ikke oplevet andre tegn på virus eller softwareproblemer.
Håber I finder en løsning på problemet.

Vh. Brixenfam

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)