Svar

TDC Sikkerhedspakke

Jeg bruger TDC sikkerhedspakke på min pc. 

Nu har jeg købt en netværksharddisk og er løbet ind i et problem!

Når firewallen er aktiv i tdc sikkerhedspakke, kan jeg ikke tilgå min netværksharddisk med det medfølgende program. Men hvis jeg deaktivere firwallen, kan jeg godt! Jeg formoder at jeg skal ha lavet en regl i firewallen som godkender harddisken. Men hvordan gør man det?

icon

Bedste svar af Stephen1 6 februar 2011, 13:26

Hej knårsen

Under sikkerhedspakkens menupunkt "Indstillinger" vælger du "Netværksforbindelser" og "Programstyring". Her kan du tilføje programmer, for hvilke firewallen skal tillade hhv. udgående og indgående forbindelse.

Mvh

Stephen

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej knårsen

Under sikkerhedspakkens menupunkt "Indstillinger" vælger du "Netværksforbindelser" og "Programstyring". Her kan du tilføje programmer, for hvilke firewallen skal tillade hhv. udgående og indgående forbindelse.

Mvh

Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Din firewall har en liste over sikre websteder samt en liste over webadresser som den ikke tillader dig at tilgå. Det er en liste som du selv medvirker til at lave idet din firewall jævnligt spørger dig om dette websted skal markeres som sikkert.

Jeg bruger IKKE TDC's sikkerhedspakke, så de oplysninger jeg giver dig er af generel karakter.

Du skal have din netværksharddisk markeret som en sikker adgang i din firewalls opsætning, - eller have fjernet dens markering i listen over "usikre" hvis den ved en fejl skulle være havnet der.

TDC's sikkerhedspakke er udviklet af F-Secure. Så du kan givetvis bruge denne interaktive guide til at lære programmet at kende:

http://www.f-secure.com/en_EMEA/flash-content/e-learning-tutorials/is2011/versions/da_DK/welcome/index.html

Klik på den øverste fane "Brug af" og dernæst på fanen i venstre side "Sikring af netværksforbindelser".

Det er givetvis der du kan lære mere om henholdsvis at tillade og blokere adgang.

Mvh FN ;-)

Programmet findes allerede derinde!

Jeg har jo givet min harddiske en fast ip, via TDC Homebox, så jeg tænker om jeg på en eller anden måde skal have denne ip godkendt i firewallen!

Programmet som fuldte med harddisken hedder NASNavigator2.

Nu fik jeg det til at virker, er faktisk ikke helt klar over hvordan.

Jeg har nu fået det til at virker :-)

jeg gik ind under instillinger, netværksforbindelser, firewall.

Under fanebladet indstillinger, er der noget der hedder "pålideligt netværkskort"

her valgte jeg "intel(R) PRO/Wireless network connection"

Og så virkede det!

Er der noget forkert eller galt i det?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, det er der bestemt ikke noget galt i. Det er jo hvad du er belevet anbefalet, - nemlig at opsætte din firewall til hvad der er sikre forbindelser og hvad der er usikre forbindelser og dit netværkskort skulle jo gerne fremstå som en sikker forbindelse så ikke din firewall blokerer for dette.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P