TDC ´s spamfilter

Jeg modtager jævnligt besked om, at der er 0 mails i spammappen. Dette på trods af, at jeg dagligt modtager 20-30 uønskede mails, som jeg forsøger at registrere som spam i mappen funktioner. Det er ofte mails som skriver: "til lykke Birgit, du har vundet....." -Og så har jeg ikke vundet en pind, men kan deltage i en lodtrækning, hvor man kan vinde, hvis man besvarer nogle spørgsmål, som sandsynligvis ville udløse endnu flere uønskede mails. Det virker som plat. Og deres link til "unsubscribe" virker ikke. Men det gør altså TDC´s spamfilter heller ikke. Skal jeg virkelig skifte mailadresse???

Svar udbedes fra TDC og evt. forbrugerrådet om lovligheden af disse mails.

Birgit Skov

7 Kommentarer

Det lyder som om du har tilmeldt dig nogle barske nyhedsbreve. Ofte i forbindelse med konkurrencer eller spørgeskemaer, bliver man lokket på disse nyhedslister.

Mails'ne er højst sandsynligt ikke spam, og spamfilteret vil hellere ikke registrere dem som værende det.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Udover TDC's automatiske spamfilter så har du mulighed for at oprette et personligt spamfilter hvor du kan tilføje bestemte mailadresser eller domæner som værende uønsket mail.

Den funktion kan du få adgang til direkte på mailserveren hvor du logger dig ind på dette link:

http://mail.tdc.dk/

Hvis du ikke kan få det til at virke, så er det fordi du ikke gør det rigtigt, for det virker fint nok.

Bare spørg hvis du har brug for yderligere vejledning.

Det er ikke tilladt at udsende spammails. TDC har dog intet ansvar herfor, så du skal rette henvendelse til afsenderen af de uønskede mails. En trussel om en anmeldelse for spam plejer at være nok, - og hvis ikke så anmeld dem:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad017/

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det/klagevejledning

Mvh FN ;-)

Vi har nøjagtigt samme problem. Og vi er meget forsigtige med at tilmelde os nyhedsbreve, da det hurtigt bliver til helt uoverskueligt mange, som man ikke kan nå at læse.

Før i tiden fik vi også mange opringninger om diverse undersøgelser og salg - og det kan jo ikke være meningen, at vi skal have hemmeligt tlf.nr., men vi blev tilmeldt en "Robinsonliste" via folkeregisteret og siden har vi været forskånet for alle de opringninger.

Måske skal der også oprettes en Robinsonliste for mail? Jeg vil da prøve at rette henvendelse til forbrugerrådet.

Fidusen med at blokere afsendere har kun haft ringe effekt hos os, desværre. 

Det er måske rigtigt, for de har personnavne som afsendere. Men kommer fra hallofmails og lignenden. 

vh

Birgit Skov

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

De der kommer fra "personnavne" skifter personnavn for hver eneste mail der udsendes selvom den er fra samme afsender, så det gavner ikke at blokere for navnet.

Du kan langt bedre blokere for domænet i stedet, idet de domæner der benyttes i langt de fleste tilfælde alligevel er nogle domæner som du aldrig ønsker at modtage mails fra, - eksempelvis som disse:

xxxxxx@virgilio.it

xxxxxx@vmconnetc.com

xxxxxx@aol.com

Mvh FN ;-)

Jeg prøver at blokere domænenavnene. Tusind tak for hjælpen.

vh

Birgit Skov

Ja, det vil vi også forsøge

:-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$