TDC Rate og Ekspresbank

Er der andre der har oplevet at få afslag på at købe en telefon via TDC rate, fordi man nu "låner" pengene gennem Ekspresbank!

Jeg indrømmer blankt at jeg pt er arbejdsløs og derfor ikke har råd til at købe en ny fon kontant, og ville derfor købe på "afbetaling", men fik altså afslag at købe på Rate!

Men det jeg synes er mest træls er at man ingen begrundelse får, hvorfor man fik afslag, så stod der og blev lidt underlig ved situationen og følte mig lidt til grin!

Ekspedienten viste jo heller ikke hvorfor, hun tror måske det kunne skyldes at jeg var arbejdsløs!

Og skal lige siges at jeg ikke er registreret hos RKI og altid har været god til at betale mine ting og det eneste jeg har af andre lån er et bank & billån!

Har fuld forståelse og respektere at man får afslag, men når man ingen begrundelse kan få, bliver man sgu lidt paf!

Og i sidste ende kan det jo ende med at man må skifte teleselskab!

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Ved ikke om det her hjælper for det er tung læsning...

http://www.ekspresbank.dk/fileadmin/user_upload/Nyt_Design/PDF/Kort-_og_kreditbetingelser_15-12-11.pdf

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Faktum er at der er INGEN der ved hvorfor din kreditansøgning er blevet afvist..... Det gør EkspresBank heller ikke.

EkspresBank og andre der yder lån på denne måde, de abonnerer i vidt omfang på de samme kreditvurderinssystemer. Disse vurderingssystemer er udviklet siden 1960'erne i USA og England. De er langt fra perfekte - og de passer gennemgående dårligt til Danske forhold. Men desværre er de det bedste der findes, og derfor benyttes de også af danske kreditudbydere.

Vurderingen sker ud fra en helhedsvægtning af de oplysninger du har givet i kreditansøgningen - og når ekspedienten siger at det nok er fordi du er arbejdsløs - så har vedkommende ikke nogen basis for at vide, at det skulle være udslagsgivende.

Så bare tag det roligt. Du har opnået en lav rating i en computermodel, der er så avanceret at ingen reelt ved hvad den indeholder. Det er ikke dig som person der er noget galt med :-)

Vh

Peter

Det regnede jeg heller ikke med Peter Blinkende humørikon

Men måske skulle TDC overveje at ændre deres prodecure & ekspedition i forretningerne, især efter de har lavet dette "nye" samarbejde med Ekspres Bank.

Jeg havde en rigtig flink ekspedient som fortalte en masse om telefonen, hun udfyldte de oplysninger hun skulle bruge til det nye abonnement, hun fik ordnet simkort osv. Som noget af det sidste ordenede hun de oplysninger de skal bruge ved Ekspres Bank, ca. efter 20 min i butikken, var jeg næsten klar til at gå hjem med en ny fon, men fik så afslag.

Så måske skulle de overveje som noget af det første, når en kunde vil købe en ny telefon og så spørge om det er kontant eller skal være på Rate, hvor de så får sendt den ansøgning ind med det samme, i stedet for man står og spilder 20 min på en ekspedition!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)