TDC-problemer - herefter RIK = dårlig behandling

• RGR
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Hej alle

Har brug for at høre om andre har haft lignende problemer..

Ja det er langt, men bliver nød til at have det hele med [i]

(og ja - jeg forsøger stadig, den dag idag, at fører en samtale med TDC)

Jeg bestilte ved indflytning på min nye adresse min tv-løsning gennem TDC.

Der var fra starten mange problemer - da TDC-teknikeren mødte op med min pakke og boks, var mit signal lukket - de sagde hos TDC at det skyldes det at jeg ikke havde betalt min regning - hvilket jo virkede mærkeligt da jeg først modtog min pakke den dag teknikeren kom og installerede. Med hjælp fra teknikeren blev dette problem dog ordnet og signalet åbnet.

Den første uge kørte det hele som forventet, og jeg var rigtig glad for min nye tv-løsning. Efter en uge begyndte der dog at komme grus på skærmen og billedet gik i stå ca en gang hvert kvarter. Så man en film kunne man f.eks. let mindste en lille halv time til tre kvarter af filmens handling.

Jeg kontaktede TDC og de tjekkede op på mit problem, men sagde at alt så fint ud hos dem. Derfor ville de selvfølgelig sende en tekniker ud og se på mit signal i lejligheden.

Uger gik og da jeg ikke hørte yderligere ringede jeg TDC op igen, og fik her beskeden at der ikke var registreret fejl på mit signal og derfor ikke bestilt nogen tekniker. De beklagede fejlen og bestilte straks en ny tekniker til min adresse - OK ÆRLIG FEJLTAGELSE som jeg selvfølgelig godtog.

Jeg fortæller TDC at jeg ikke forventer at skulle betale for tv så længe mit signal ikke fungere og dette siger de ikke er noget problem, da man jo selvfølgelig ikke skal betale for noget som ikke virker.

Jeg syntes at jeg fik en god og rimelig behandling, og begyndte herefter at vente på min tekniker som jeg havde fået besked på ville møde op hos mig ca tre uger efter vores samtale.

Imens jeg venter på min tekniker modtager jeg dog alligevel en regning fra TDC, som jeg regner med må være en fejl indtil jeg modtager min første rykker. Jeg ringer til TDC og de beklager fejlen.

Efter tre uger kommer min tekniker som lovet, men til min ærgelse kan han ikke finde nogle fejl i min lejlighed, men se at der intet signal er og at det derfor må være en fejl i ledningerne uden for lejligheden. Dette betyder at der skal bestilles en ny tekniker der kan vurdere ledninger og TDC-"boksen" udenfor. Der vil igen gå tre uger før denne tekniker kommer og jeg vil få nærmere besked om dette.

I mellemtidende modtager jeg igen regning fra den nye måned, samt rykker nummer to fra den regning jeg allerede har kontaktet TDC omkring. Jeg ringer igen til TDC og det samme gentager sig, jeg må forklare mig, de undskylder og jeg bliver lovet at regningerne selvfølgelig slettes.

Efter de tre uger har jeg desværre stadig intet hørt fra TDC angående hvad teknikerne har fundet ud af, og jeg ringer derfor igen op, og får beskeden at der ingen fejl var at finde i gården og at der derfor er blevet bestilt en ny tekniker som skal op og se på signalet i min lejlighed - dette finder jeg selvfølgelig lidt mærkeligt da den forrige tekniker jo var oppe i lejligheden for at tjekke signalet. TDC står meget udenforstående overfor at der har været teknikere og jeg får beskeden at de ikke ved hvordan teknikerne arbejder - FORUROLIGENDE syntes jeg.

Herefter er jeg godt træt af TDC og har ikke lyst til at vente længere - jeg vil hellere have sagen afsluttet, sende deres udstyr tilbage og finde en anden tv-løsning så jeg kan få bare et par kanaler.

Jeg kontakter TDC der selvfølgelig har masser af godter og hurtige teknikere i ærmet nu jeg vil opsige, men beslutningen er taget og jeg siger farvel og tak.

Jeg høre ikke mere fra TDC et stykke tid og modtager heller ikke kasser så jeg kan sende deres habbengut retur, det eneste jeg ser til dem er REGNINGER, REGNINGER, REGNINGER........

Jeg kontakter igen TDC som endnu ikke har fået mig opsagt og efter en lang - og fra min og TDC-kundeservice side ubehagelig - samtale må jeg gå til andre metoder, og få min noget mere - på disse områder - robuste mor til at ringe op - en smule nedværdigende for en 22 årig pige der har været flyttet hjemmefra i flere år.

Min mor får en af medarbejderne til at gå til ledelsen med problemet, og jeg bliver dagen efter ringet op af en fra kundeservice, der forklare og beskriver men bestemt ikke kommer med en løsning på problemet.

Til sidst bliver jeg rasende og kan ikke længere formå at holde mit sprog tilbage, og skynder mig derfor at få afsluttet samtalen før min grimme gloser vælter frem.

En halv time senere bliver jeg igen ringet op af samme kundeservice medarbejder. Jeg skynder mig at undskylde min vrede tone, og vi får en fin samtale hvor der forklares, og jeg loves at regningerne nu slettets helt og holdent. Der vil også blive sendt nogle kasser så de kan få deres apperater retur, og medarbejderen lover at sende en beskræftigende mail til mig, så jeg på skrift har hvad vi aftalte i telefonen. En helt igennem behagelig samtale. Jeg er lettet og glad...

...dette varer dog ikke længe! Jeg hører igen ikke noget fra TDC, hverken pr mail eller postbud, så jeg ringer dem igen op og får beskeden at kasserne vil komme.

Da jeg stadig ikke ser noget til hverken mail eller kasser tænker jeg, naiv som jeg er, at sagen nok er klaret og at jeg tids nok skal modtage kasserne - da det er jo i TDCs egen interresse at få deres udstyr retur.

Det næste jeg høre fra TDC er dog blot endnu en regning + to breve fra deres advokat, et med overskriften "Skal vi mødes i retten - eller skal vi tale sammen og finde en løsning nu?" og et hvor advokaten forklare hvordan han opfordre TDC at hive mig i retten så TDC kan få deres 5.615,55 kr tilbage(et noget stort beløb at betale for noget man aldrig har haft og er blevet lovet man ikke skulle betale).

Herudover modtager jeg også et brev fra RIK hvor jeg kan se at TDC har meldt mig som dårlig betaler.

WOW - så mange penge og så mange timer i telefonrøret kan virkelig gøre en bitter..

Nu håber jeg bare at få en afslutning på sagen, - om det så må blive den at jeg må give en måneds SU til TDC..

Jeg har dog ikke helt opgivet håbet endnu!

Igen - hvis nogen har oplevet bare noget der ligner dette på afstand så skriv gerne her.. behøves ikke noget langt, ønsker bare at vide om jeg er den eneste der har fået denne behandling..

(og ja jeg ved godt at der også er mange tilfredse TDC kunder derude - kender selv flere af dem) [i]

MVH

5 Kommentarer

Hold da fast. Det lyder da som om den er gået helt i kage både med signalet og de ting du har fået at vide af TDC. Har faktisk selv oplevet noget lignende hos et andet selvskab hvor jeg sagde ja til at prøve noget mobil bredbånd som var gratis et halvt år. Da det skulle opsiges igen var der ikke andet end problemer og det sidste jeg fik fra dem efter utallige opkald lignende dine, var en rykker for ikke at have betalt min regning på 0 kr. 

Det jeg forsøger at sige er nok, at selv om de hos TDC og andre selvskaber absolut er rigtig flinke at snakke med, så sker der altså godt nok nogle store fejl i de systemer der af og til. Jeg kan ikke andet end håbe for dig at en fra TDC læser dit indlæg og finder en ordentlig løsning for dig. Jeg kan bestemt ikke forestille mig at det ender med at du skal betale det beløb du nævner.

tak for svaret.

Ja det værste er jo at man ender med at blive træls på dem i kundeservice, og det er jo bestemt ikke deres skyld.

Men godt at der er andre derude der har prøvet noget lignende, - selvom det er  hos et andet selskab.. Man ender jo simpelthen med at tro at man selv er halvtosset Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej RGR

UNDSKYLD!

undskyld undskyld undskyld og undskyld!!

Det MÅ IKKE SKE. Jeg bliver så trist, så trist. Og det kan sg ikke passe, at man skal skrive en lang historie på TDC eget forum, for at blive hørt. Det gør mig så ked af det. Der er ingen undskyldning for denne opførsel fra vores side. Men jeg håber godt nok jeg kan hjælpe og få reddet din SU.

Jeg er moderator her på forum. Jeg vil spørge dig, om jeg må ringe til dig, så jeg kan få spurgt ind til et par enkelte spørgsmål jeg har? Hvis du vil sende mig dine kontakt oplysninger på en PM. Meget vigtigt at det er i en privat meddelselse, så alle ikke kan se dem.

Jeg vil igen beklage. Men lad os få løst dette og så skrive sammen igen her.

Samtidig vil jeg understrege, at det ikke er muligt at sende en klage gennem forum. Jeg oplever ikke dette som en klage, men som et nødråb, eller en beklagelse, i en god tone og fornuftigt formuleret. Derfor vælger jeg at gøre en undtagelse.

RGR - undskyld igen. Jeg beklager dybt. Det gør mig så ondt, når sådan noget her sker. Jeg oplever engagerede og dygtige kolleger arbejde seriøst for at give jer kunder en god oplevelse. Derfor er det så trist, når det går galt, som i dit tilfælde.

Hilsen

Hej Patrick.

Nej mit indlæg skulle ikke opfattes som en klage, men som et nødråb, da jeg har prøvet t klage uden

at der skete så meget..

Jeg er rigtig glad for din besked, og for det at du vil prøve at se på min sag. Virkelig glad. Så tak.

Jeg sender dig mine kontaktoplysninger med det samme.

Mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg har nu haft snak med RGR over en længere periode og vi har fundet en løsning, sådan at SU'en er sikret fremover.

Jeg kan se, at trådstarteren efterlyser andre med lignende problemer og er rigtigt glad for at tråden ikke er væltet! Uanset er det min holdning, at sådan noget bare ikke MÅ ske! Hvorfor skal nogen ligge søvnløs uden grund?

Jeg vil endnu engang undskylde overfor RGR og håber at få en kommentar mere herinde fra hende. Vil også være godt, hvis vi får lukket tråden. Ved at RGR klikker på "Accepter som løsning". På den måde anerkendes at tråden virkelig er løst.

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P