TDC PRIVATALARM - MANGLENDE PRODUKTER

Hejsa Om jeg er i det rette forum her, aner jeg ikke. Men jeg har lige investeret i et TDC Privatalarm anlæg. Og det fungerer squ..... næsten:-( For kameraet vil kun virke med kablet forbindelse til router. Når som opsætningen (manuel) er fuldført og kablet trækkes ud, så ryger forbindelsen. Kameraet kan IKKE få trådløs forbindelse. Og der har ikke været megen hjælp at hente hos TDC, så nu prøver jeg her! Men som helhed er alarmanlægget genialt, simpelt at opsætte både fysisk og via pc og er ualmindeligt brugervenligt. Og det fungerer. MEN, og der skal jo komme et men, har jeg købt én bil med 3 hjul? TDC giver ikke mulighed for at tilkøbe udvendig ekstra sirene og ej heller en ekstra indvendig sirene. Men sjovt nok tilbyder Lockon dette. Og det er nøjagtigt samme produkt. Ved alarmaktivering kan en mulig indtrængende ganske enkelt gå efter lyden og rive hele centralenheden ned. Nuvel, alarmen er afgivet, men stressfaktoren er fuldstændigt gået fløjten. Og evt. naboer hører intet, da der jo ingen lyd er mere. Derudover kom jeg ved en fejl selv til at aktivere alarm mens fruen sov. Sikken et chok........ for mig. For hun sov videre selvom lydgiver/centralenhed er placeret ca. 2 m fra hende. Så TDC, godt produkt som helhed. Men med plads til forbedringer. Som kunde SKAL man have mulighed for tilkøb af alt som måtte indgå i en sikringsløsning. Hvis man altså ønsker at være en seriøs aktør på sikringsområdet. Hvis ikke dette kan tilbydes inden de 3 prøvemåneder udløber, er jeg derfor nødsaget, meget mod min overbevisning, til at returnere alarmpakken med de tilkøb jeg allerede har gjort. Med venlig hilsen SvenK

13 Kommentarer

Hej SvenK

Er ked af at høre at din oplevelse med produktet har været blandet. Noget af det du nævner som f.eks. at Lockon kan skaffe nogle ekstra tilkøb, som TDC ikke kan skaffe, er desværre korrekt. Dette har noget at gøre med hvad TDC har udvalgt af produkter til vores Privatalarm i startfasen og jeg vil selvfølgelig melde dine forslag videre, så vi kan forbedre vores løsning.

Problemet du oplever med kameraet kan muligvis skyldes opsætningen på din Homebox. Følg vejledningen nedenfor og se om dette løser problemet:

1. Åbn din browser (f.eks. Internet Explorer) og skriv 192.168.1.1 i adressefeltet. Tryk på Enter for at åbne routerens konfigurationsmenu.

2. Indtast admin i feltet Brugernavn. Har du endnu ikke oprettet dit eget password, skal du lade feltet Password være blankt.

3. Klik på Ikon til konfiguration for at logge ind i konfigurationsmenuen.

4. Klik på Trådløs i venstre side, for at udvide menuen.

5. Klik på SSID1 i den udvidede menu, for at redigere de trådløse indstillinger.

6. WPS skal her være aktiveret for at dit kamera kan fungere trådløst

Hvis ovenstående ikke hjælper, er du velkommen til at skrive igen.

Hilsen Camilla.

Hej igen Jamen kære TDC! Hvis man vitterligt seriøst ønsker at være én alvorlig aktør på sikringsområdet, så bør man kunne tilbyde hele paletten af udstyr og lade kunderne vurdere hvad de måtte have behov for, efter en forudgående risikovurdering. I mine øjne er jeres nuværende udvalg på sikringsprodukter at betegne som et halvhjertet forsøg på at virke som en seriøs sikringsudbyder. Må dog erkende at udstyret, dét i kan tilbyde i begrænset omfang, virker upåklageligt og er brugervenligt. Men men men, I må altså oppe jer lidt hvis I ønsker at blive taget seriøst på sikringsområdet. Og det undrer vitterligt at udstyret er det selvsamme som Lockon, men én/nogle personer hos TDC vurderer kundernes behov i den sidste ende. Og jeg ved fra jer selv, at flere kunder har efterspurgt netop det selvsamme udstyr som mig. Hvad angår mit kamera, så virker det nu efter at have fulgt jeres beskrevne vejledning. Tak for hjælpen og god service i øvrigt. Med venlig hilsen Sven
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Nu er Tdc ikke gået ind med alarm anlæg med henblik på at bliver et alarm firma.

Det der tilbydes er et PRIVAT produkt på linie med andre Gør det selv alarm produkter.

Skuller der leveres på et højere plan ville det betyde både skafor godkendelse samt iso cerfiticering.

Det overlader vi trygt til alarm selskaberne. Tdc Privat alarm skal ses som et rent gds produkt hvor man har en mulighed for hjælp med det teknikske og hvor man har en forbindelse mellem de øvrige produkter og alarmen.

Det er et mål at det skal være enkelt og brugervenligt.

mvh

Hejsa igen At TDC ikke er og ikke agter at blive et skafot samt F & P godkendt alarmfirma, er fuldt ud forståeligt, da kundeporteføljen ligger et andet sted. Og det er helt klart at omhandlende udstyr er et supplement for at skabe yderligere tryghed i private hjem. Dét jeg så påpeger er at TDC's produktudvalg på netop dette område er lidt mangelfuld. For det tilbudte svarer rent teknisk set jo til det man evt. kan købe i byggemarkeder, Bilka og/eller på nettet. Men også til disse anlæg de nævnte steder, er der mulighed for at kunne tilkøbe produkter såsom ekstra lydgivere både indendørs og udendørs. Og når man så samtidigt kan konstatere at de produkter som TDC tilbyder til privatisikring er identiske med Lockon systemet, så kan det jo undre at man det ene sted kan få tilbehør som man ikke kan det andet sted. Måske TDC bør overveje en overgangsløsning, indkøbe, lease eller leje de nævnte produkter og i en tidsbegrænset periode tilbyde disse. Så kan man jo bagefter vurdere om der er et reelt behov for at have disse lydgivere med i det faste sortiment. Men jeg kan give fuldt ud medhold at systemet er utroligt nemt at anvende og ekstremt brugervenligt, både fysisk og IT-mæssigt. Og netop derfor er det jo også ærgerligt at man ikke kan udbygge systemet med de ting man ønsker/savner eller mener at have yderligt behov for. Med venlig hilsen Sven K
Omdømme 2

Hejsa

Jamen vi er da enige ret langt hen ad vejen.

Nu er det et relativt ungt produkt så mon ikke man undervejs vil kigge på mulighederne.

Jo mere efterspørgsel der er på et produkt jo størrer er muligheden for at det udbygges Glad humørikon.

Det ses jo blandt andet med at man fik mulighed for at bestille det med installation. Så bliv enndelig ved med at komme med forslag og oplæg så de afdelinger der løbende vurderer produktet kan blive opmærksom på ønskerne.

Hvis jeg lige skal fjerne min Tdc kasket et øjeblik og kigge tilbage på de 16 år jeg har som alarmtekniker har du helt ret i dine ønsker om udvidelserne for at gøre systemet rigtigt effektivt. Udvendig sirene samt detektorer i flere rum er næsten en nødvendighed.

mvh

Jan

Hej Jan
Dejligt at vi er enige. Der burde jo være mulighed for at TDC kan opfylde kundernes behov og ønsker, for slet ikke at tale om det sikkerhedsmæssige aspekt i det.
Det ved vi to så, du som tidligere sikringstekniker og jeg som sikkerhedsmand/ansvarlig og eksamineret sikringsleder.
Mvh

Sven K
Hej TDC

Jeg har samme problem som ovenstående med mit Kamera ogg har fulgt ovenstående guide uden held håber på et hurtigt svar 

Mvh Steffen

Hej Steffen

Hvor er der dog mange der tager fejl at TDC-foum. Du skriver også i denne tråd, at du håber på et hurtigt svar.

TDC-forum er er BRUGERFORUM, og de fleste der skriver her er andre kunder.

Hvis du ønsker et hurtigt svar, vil jeg anbefale dig at ringe til hotline.

Omdømme 2

Hejsa

Hvad angår kamera og trådløs. Der er desværre i øjeblikket et problem med det og den nye homebox v3.

Den er nemmest at kende på at den har et rødt netværkstik bagpå og så ligner opsætningssiden vores hjemme side. Det eneste der er at gøre lige nu er at forsøge sig med en manuel opsætning. Dette gøres via kontrol panelet med kamera koblet til med et kabel. Der arbejdes intenst på at løse problemet. Så sent som i går måtte jeg selv kæmpe 3 timer ved en kunde inden det lykkedes. Det er dybt beklageligt men som skrevet, der arbejdes på højtryk for at løse problemet

mvh

Jan

Hej Jan

Tak fordi du lige stikker næsen indenfor i din fritid. Overrasket humørikon

Omdømme 2

Hej Maja

Kom lige tilfældigvis forbi Blinkende humørikon

Rigtig god aften og påske Glad humørikon

mvh

Jan

Tak for det hurtige svarBlinkende humørikon

Jeg er helt enig i at det ville være et stort plus hvis man kunne tilkøbe ekstra produkter til systemet (som jo allerede findes). Jeg har f.eks. valgt at installere hovedenheden i et skab sammen med alt det andet netværks-grej jeg har i mit hus. Det er vældig praktisk, men man kan desværre næsten ikke høre alarmen, når den bliver aktiveret. En ekstra lydgiver ville løse mit problem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)