TDC Play .wma kan ikke afspilles med Windows Media Player i Windows 7

Hej

Når jeg prøver at afspille en .wma fil hentet via TDC Play får jeg flg. fejl:

"Your media usage rights have become corrupted or are no longer valid. This might happen if you have replaced hardware components in your computer."

Jeg har Windows 7 (64 bit) computer og afspilleren er Windows Media Player 12 (da det efter erfaring har været den eneste der nogensinde har kunnet afspille DRM filer fra TDC Play; er der andre vil jeg mægtig gerne vide det). Alle opdateringer er installeret. 

Jeg formoder at det er et problem med Windows DRM. Jeg har prøvet at følge og installere registry ændringen som foreslået her:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25018&type=help

Det kan simplethen ikke passe at TDC Play filer ikke kan afspilles af en ganske alm. Win 7 computer! 

Mvh

Morten

10 Kommentarer

Hej Morten

Tak for dit indlæg :-)

Nej, det kan ikke passe at det ikke er muligt at spille TDC Play filer af en Win7 PC!

Nu spørger jeg måske dumt, men har du prøvet at downloade den/de sange du har problemer med igen? Nu ved jeg at der også er få andre der har problemer med Windows media player. Virker det hvis du bruger fx VLC, Winamp eller et andet afspilningsprogram?

Ser frem til at høre fra dig. 

Mvh Jens

TDC

Hej Jens

Problemet blev løst ved at nulstille DRM licenserne. Jeg løste det ved at søge på DRM på jeres forum. 

Mvh

Morten

Som ved tidligere lejligheder med samme problem, så skyldes det at Microsoft og TDC ikke taler sammen før større opdateringer.

Indtil Microsoft kommer med en løsning, update af DRM fungerer ikke hos de fleste brugere, så kan man bare benytte enhver anden browser end Explorer til at købe/downloade musik.

hej TDC

jeg samme problem som morten her, kan ikke afspille min musik i wmp. siger selv samme problem.

har dog prøvet alverden af til tag for at den skulle komme til bare uden held

har prøvet alle de forslag i har på tdc.dk/play + nogle andre på microsofts hjemmeside uden held

har endda snakket med tdc support på tlf. uden hjælp ville være fedt hvis nogen kunne hjælpe

Mvh

Malte :-(

Hej Malte

Jeg mener at jeg fulgte denne tråd efter at have søgt "DRM" i Forum søgeboksen:

/t5/Mit-TDC/Play-og-DRM/m-p/90

især indlæg 5. Dvs. prøv 

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=20517&type=help

og følg "Omdøbning af DRM-folder" eller 

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25194&type=help

Under alle omstændigheder var jeg til sidst på Microsofts hjemmeside og fik nulstillet mine DRM rettigheder/folderen, som er en Win7 fejl. 

Mvh

Morten

Jeg har prøvet alle de vejledninger der er citeret. Lige lidt hjælper det. Det er dog underligt, at nogle numre kan Media Player afspille uden problemer. Andre vil den hente rettigheder til, uden at det lykkes.

På min bærbare med Windows 7 er der ingen problemer.

hej morten

har prøvet de links du har sendt mig men kan ikke få det til og virke... :-(

Hej

Prøv at se om min vejledning - jeg linker til herfra en anden tråd - hjælper:

/t5/Mit-TDC/Stadig-problemer-med-TDC-PLAY-licenser-efter-upgrade-af/m-p/3288#M544

(indlægssvar er dateret 28-1-2013)

mvh

PetRose

Hey - går ud fra der nok stadig er nogen med dette problem...

Har haft problemet et par gange på min Windows 8/MediaPlayer 12) - og det er jo helt ustyrligt så vanvittige ting man kan/skal igennem for at få sådan noget til at virke....

Alle diverse DRMRESET og komponent opgraderinger løste IKKE mit problem...

MEN - fandt en anden løsning som virkede for mig:

1. Click on the Start Menu.
2. Type regedit into the Start Search box and hit enter.
3. If asked for permission, click on Continue to open the Registry Editor
4. On the left-pane, navigate to the following: HKEY_LOCAL_MACHINE, then SOFTWARE, then Microsoft, then Windows, then CurrentVersion, and finally, Audio.
5. In the right-pane, double click on the text, DisableProtectedAudioDG, and change the value from 1 to 0.
6. Close the Registry Editor.
7. Restart your computer

Fundet her:
http://audials.com/forum/index.php?page=Thread&threadID=12485

Jeg kan nu igen spille min lovligt hentede musik fra TDC....

TAK

Det var løsningen for mig. Har prøvet alt andet uden held, så tak for tippet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)