TDC Play til Windows Phone... sucks??

Hej

Inden jeg lader alt min kritik komme til udtryk, vil jeg lige sige at jeg er en tilfreds TDC kunder og er glad for at have TDC Play [i]

Vil lige høre jeres oplevelse med TDC Play til WP for at se om jeg er den eneste der er lidt utilfreds... Jeg bruger TDC Play på en Nokia Lumia 800 (4gb fri hukommelse) og har kun brugt app'en via wifi.

Mine erfaringer:
Der mangler alt for meget funktionalitet og app'en er vildt langsom og går ofte i stå midt under et nummer. Selvom musikken er blevet hentet ned på telefonen til offline brug, går musikken i stå og ofte med begrundelsen "Fejl: Netværk ikke tilgængeligt", på trods af at filerne ligger på telefonen og derfor ikke skal bruge netværket til noget. Man kan være heldig at nummeret går i gang igen (efter et minut eller to...) men ofte er det nemmere at skifte til næste nummer. Det er dog heller ikke altid lige så nemt, da bufferen ofte går i stå på 99%. Så må man prøve at skifte lidt frem og tilbage mellem sangene og evt. lukke og starte app'en forfra. 

Har oplevet at app'en har været så langsom og umulig at arbejde med at jeg valgte at slukke og tænde for telefonen. Sjovt nok så begyndte app'en at afspille musik imens telefonen var ved at slukke. Selv da skærmen gik sort fortsatte sangen i nogle sekunder [i] 

Det er heller ikke muligt at ændre i rækkefølgen på numrene i de playlister man har lavet. Det er kun muligt at ændre i rækkefølgen i afspilningslisten.. Pisse irriterende! Så man kan enten slette sin playliste og lave den forfra så man får en anden rækkefølge, eller man må nøjsomt ændre rækkefølgen hver gang playlisten tilføjes til afspilningslisten.

Søgningen kunne også være en del bedre. TDC har lavet en række faste kategorier som man så kan vælge imellem, eller man kan søge manuelt ved at indtaste titel, sanger osv... Men hvad hvis man bare gerne vil høre lidt rock? Ikke nogle bestemte sange, men bare gerne vil se hvad udvalget er indenfor genren "rock"?? Ikke muligt! Man kan ikke se udvalg af sange/albums for en bestemt genre. Meget træls!

Det er vældig fint at man kan styre sangene selvom skærmen er låst, men knapperne på låseskærmen bliver ved med at være der selv efter man har afsluttet app'en. Personligt synes jeg det er unødvendigt da jeg jo har valgt at lukke for app'en. Måske man kunne lave det som en indstilling om man vil have knapperne til at være permanent på låseskærmen, eller om der skal fjernes når app'en lukkes..??

Shuffle.. tjek! Repeat...?? Hvorfor kan man ikke vælge om en eller alle sange skal gentages? Simpel men brugbar funktion.

Man kan ikke søge i en sang. Det er ikke muligt at "spole" frem eller tilbage i en sang.

Marker flere sange. Det ville være rart hvis man kunne markere flere sange så man kunne flytte/slette/tilføje flere sange på én gang.

Skifte rækkefølge for sange vha. drag and drop istedet for at man kun kan flytte dem én plads af gangen. Evt. blot lave en mulighederne "Flytte til top" og "Flyt til bund".

Hvis man imens en sang bliver afspillet, ændre rækkefølgen på afspilningslisten, kan app'en ikke finde ud af at skifte til den "nye" næste sang i rækkefølgen. F.eks. hvis den sidste sang flyttes et par pladser op, vil app'en ikke skifte til de efter følgende sange, da sangen lå sidst i rækkefølgen da den blev startet.

Det lykkedes mig vist ogå at få en index fejl i afspilningslisten, men er ikke helt sikker på hvordan det skete, så indtil jeg får fejlen genskabt, vil jeg vente med at snakke om den fejl.

Slette offline filer. Det ville være rart hvis man kunne vælge hvilke offline filer man slettede. Så behøves man ikke slette hele sine samling blot fordi man gerne vil fjerne et enkelt album. Så sparer man en masse datatrafik og i sidste ende sparer TDC en masse penge [i]

App'en er generelt meget langsom. Det er første gang jeg oplever at WP hakker eller er bagud når man bruger den. Det virker som om det er tungt når der skal vises alle de billeder. Men det burde jo bare ikke være noget problem, med mindre billederne bliver downloadet på ny, hver gang de vises.

Håber det bliver en bedre oplevelse at bruge TDC Play i den næste version [i]

15 Kommentarer

Jeg var vist lige hurtig nok på tasterne mht. at slette offline filer Blinkende humørikon Det er jo muligt at bestemme hvilke filer man vil slette Glad humørikon

Dog forsøgte jeg igår aftes at bruge tdc play men ikke en eneste gang kunne den fuldføre en sang. Jeg prøvede så at slette offline filer og sætte den til at downloade dem på ny igen. De første par gange meldte den fejl og sagde jeg kunne trykke OK for at prøve igen eller trykke Annuller for at afbryde download. Til sidst lykkedes det dog at få den til at hente sangene.... eller dvs kun nogle af sangene for af en og eller anden årsag stoppede den efter 4 sange.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Christian

Kan jeg få dig til at bekræftet om du har hentet opdateringen til Windows phone app 1.1 (4399)?

Tak for din udførligte feedback. Der bliver set på den internt

C

Hej Christian Oplever præcist det samme. Poduktet er fuldstændig umuligt at bruge. Har lige skiftet min iphone ud med lumnia 800, så trist at se tdcplay er så elendigt her, var ellers meget tilfreds med det på iphone. Umiddelbart syntes jeg interfacet er langt bedre på wp hvis bare den ikke hakkede i alle sange og hang ved 99%. håber det bliver fixet hurtigst muligt, indtil da må jeg leve med at give 99 kr. For Wimp adang. Mvh. Jesper
App version er 1.0.4399.

OS version er 7.10.8107

Tror jeg har fundet ud af hvorfor jeg fik fejl når jeg prøver at gøre en playliste tilgængelig offline. Tilsyneladende var det en enkelt sang der skabte problemer. Efter jeg fjernede sangen fra playlisten virkede det fint igen. Mellem hver fejl lukker og starter jeg app'en. Playlisten der bruges indeholder 8 sange.

Før jeg fjernede sangen kunne jeg fremprovokere de her fejl:

1.

Longpress playliste og vælg Gør tilgængelig offline.

"Indholdet vil blive hentet ned" får jeg af vide.

"Der opstod en fejl. Der opstod desværre en ukend fejl. Prøv evt. igen ved at klikke OK".

Trykker OK.

Får samme fejl igen.

Trykker OK.

Får samme fejl igen.

osv osv Glad humørikon

2.

Vælger playliste så jeg ser sangene.

Går tilbage til oversigt over playlister.

Vælger Gør tilgængelig offline.

Får fejlen:

"Der opstod en fejl. Der opstod desværre en ukend fejl. Prøv evt. igen ved at klikke OK".

Trykker annuller.

Får fejlen:

"Uventet fejl.

Der er sket en uventet fejl i applikationen. Du kan bruge pilen i bunden af mobilen til at komme tilbage.

Cannot go back when CanGoBack is false."

Trykker tilbage.

Vælger igen Gør tilgængelig offline men der sker ikke noget.

4.

Vælger Slet offline filer. Trykker Ok.

Venter lige et øjeblik...

Vælger Gør tilgængelig offline for playliste (indeholder nogle af desamme sange som dem der lige blev slettet)

Får fejlen.

Trykker annuller.

Tjekker listen for offline sange men den er tom.

Vælger den playliste jeg ville hente ned og ser oversigten over sangene.

Vælger Gør tilgængelig for en af sangene. Det her tilfælde den første sang.

Får ingen fejl.

Trykker tilbage og kommer til oversigten over playlister.

Vælger listen over offline filer og så er næsten alle sangene fra playlisten der. Der mangler kun 1 sang.

Går tilbage til playlisten og vælger sangen der mangler for at afspille den.

Får fejlen:

"Sangen kan ikke afspilles"

Fjerner sangen fra playlisten.

Sletter offline filer.

Vælger Gør tilgængelig offline for playlisten igen.

Vælger listen for offline filer og jeg kan se alle sangene blive hentet 1 af gangen og det virker fint igen.

Kan nu ikke længere få den til at fejle når playlisten skal gøres tilgængelig offline.

En anden fejl der ikke har noget med de andre at gøre.

Vælger en anden playliste så jeg får oversigten med alle sangene.

Starter sidste sang i listen.

Vælger afspilningsliste

Fjerner andensidste sang.

Flytter sidste sang (den der spiller) ét hak op.

Får fejlen:

"Uventet fejl.

Der er sket en uventet fejl i applikationen. Du kan bruge pilen i bunden af mobilen til at komme tilbage.

Parameter name: index"

Håber det kan bruges til noget Glad humørikon

Sangen som drillede var Søren Huss - Romeo fra albummet En hyldest til Sebastion. Efter jeg fjernede nummeret søgte jeg efter albummet igen men kunne ikke finde det. Kan ikke helt huske hvordan jeg først fandt sangen men tror jeg søgte efter albummet og tilføjede sangen til min playliste derfra. Efter jeg søgte efter den igen kunne jeg kun finde den ved at søge efter Søren Huss, men sangen lå nu på et andet album.

Måske En hyldest til Sebastion er blevet fjernet fra Tdcplay efter jeg først havde tilføjet den??

Har tilføjet den "nye" Romeo til min playliste igen og det virker helt fint.

Omdømme 2

hey Chrdahl

Tak for en fyldig og grundig beskrivelse. Den er sendt videre til udviklerne, som ser på den.

God mandag

C

Fandt en midlertidig løsning,Wimp. Det funker perfekt, så må bide i det sure æble og betale indtil tdc kommer op med en app som funker. Men ville nu gerne spare de 100 kr nu jeg er tdc kunde.
Hej igen Glad humørikon

Har fundet en fejl mere. Denne gang er det om Shuffle funktionen. Shuffle funktionen spiller sangene i tilfældig orden og stopper derefter når alle sangene er blevet spillet. Det er helt fint, men næste gang man starter app'en for at høre sangene igen (stadig på shuffle) så spiller den kun et par enkelte sange før den stopper. Man skal så vælge en ny sang før den ligesom "starter forfra" på den tilfældige afspilning og derefter spiller alle sangene. Sådan har det været hver gang men i går oplevede jeg en lidt anderledes fejl. Min afspilningsliste består nu af indholdet fra en gemt playliste samt to sange som ikke tilhører en playliste. Har blot tilføjet dem efter at have søgt på dem. Jeg startede en af de nye sange (den stod fra start på shuffle fra dagen før) men den spillede kun de to sange som ikke oprindeligt kom fra en playliste. Gik ud fra det var det normale shuffle fejl så startede en af de to nye sange manuelt for at starte forfra på den tilfældige afspilning. Men så spillede den igen kun de to sange. Det var først da jeg manuelt startede en af de andre sange (tilføjet fra min gemte playliste) at app'en spillede alle sangene.

Håber det var til at forstå Glad humørikon

En ting mere: Det er en rar funktion at musikken bliver hentet ned som offline indhold så man ikke behøves at streame hver gang. Dog er det lidt træls at det kræver an aktiv dataforbindelse (wifi eller net) for at kunne starte for app'en. Hvis man ikke har en forbindelse så kommer app'en aldrig videre end indlæsningen under opstart. Det er ret træls for en som mig som ofte befinder sig i udlandet. For at høre min musik bliver jeg nød til at gå ind i telefonens indstillinger, så data roaming til, starte app'en (hvorefter jeg modtager sms med besked om at jeg nu bruger data i udlandet), gå tilbage til indstillinger og så data roaming fra igen.

Kunne det ikke laves således at hvis app'en ikke kan finde en dataforbindelse, så viser den blot den startskærm som blev vist sidst der var en dataforbindelse?

Et andet problem er at telefonen bruger meget strøm når det er installeret, efter afinstallationen kan den holde næsten to dage, mens TDC play er installeret holder den mindre end en dag. Og skal lades op efter ca 10-12 timer...
Omdømme 2

@Christian: tak for de detaljerede beskrivelser. Du har fået din egen indmeldings-id i vores fejlretning. Keep up the good work. Melder snart tilbage med en ny opdatering.
@BrianDS: Bruger du app eller ligger den passivt i mobilens hukommelse?

DBH

C

Batteriet drænes bare det er installeret.

Jeg har prøvet at afslutte programmet som det er meningen, men den bliver liggende og bruger strøm.

Derudover har jeg prøvet at slukke telefonen, og lade være med at røre TDC Play, men den bruger stadig strøm.

Når jeg så afinstallerer TDC Play App, så bruger den en normal mængde strøm.

Som en note: jeg har også oplevet de samme problemer som trådstarter. Men har ikke længere installeret applikationen, fordi jeg ikke gider lade min telefon flere gange i døgnet.

Den bruger selvfølgelig mere strøm når den er aktiv, jeg har kunnet strække den fra ca. kl 7 om morgenen til kl. 20-21 om aftenen, når jeg ikke bruger TDC Play App, men det er installeret.

I weekenden blev telefonen ladet natten mellem fredag og lørdag, og holdte strøm indtil søndag aften, på trods af at jeg havde surfet, talt i telefonen, hørt musik i et par timer (lokalt på telefonen, men med bluetooth headset), og ellers generelt brugt mobilen som jeg forventer.

Dette burde også være muligt med TDC Play App, hvis ikke denne bliver brugt aktivt.

Jeg har lagt mærke til at TDC Play App ligger i baggrundsopgaver, og man kan ikke slå denne fra. Som man fx kan med DMI app...

Hej!

Synes at have meget begrænset offline kapacitet. Når jeg downloader (long press) mere end ca. 30 numre, så forsvinder de tidligere loadede numre.

Hvor kan jeg se den aktuelle kapacitet og kan den evt. forbedres?

/Anders "på midten.."

Omdømme 2

Hey Anders

Den er på vej. Faktisk er vi så tæt på at hvis du sender mig en privat besked med dit liveID, kan du være med til at teste beta-versionen af den udvidede offline funktion.

DBH

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)