TDC Play til Windows Phone findes ikke længere...

Hej Forum,

Efter jeg har opdateret min Nokia Lumia 800 til den seneste firmware (12070) og nulstillet min telefon, kan jeg ikke længere finde eller installere TDC Play App'en!

Efter en længere korrespondance med Microsoft support (zune/LiveID) opfordrede de mig til at kontakte TDC og bede dem om at gøre deres TDC Play app tilgængelig igen, for de kunne heller ikke finde deres app.

Jeg prøvede via et direkte link at installere app'en (sendte en sms til 1919 med teksten playapp), her kunne jeg se TDC Play app'en,  men jeg fik besked på at TDC Play ikke er tilgængelig af en eller flere årsager: Min telefon er ikke understøttet, software version ikke understøttet, abonnement eller region ikke understøttet.

Jeg havde ingen problemer med at installere TDC Play i sidste uge... Er jeg den eneste der har dette problem?

Mvh,

SHAQs

11 Kommentarer

Jeg har også problemer med at finde TDC Play app'en fra min helt nye Nokia Lumia 800 efter den nye opdatering til windows phonen.
Uddybning af hvad det skyldes savnes og bør straks udbedres. Der er kunder der venter på det virker her. Humørikon frustreret

Det som SHAQs fortæller, minder lidt (men alligevel ikke helt) om det "slagsmål" jeg havde med at få Play-appen på den Lumia 800 jeg købte for godt en måned siden -- dem der vil have hele historien, kan tjekke denne tråd ud:

/t5/TDC-Play/L%C3%B8sning-Hvis-du-ikke-kan-finde-installere-Play-appen-p%C3%A5-din/td-p/80951

Jeg endte med at få løst problemet, som helt kort gik ud på, at mit Live-ID ikke udtrykkeligt var tilmeldt som hjemmehørende i Danmark. Jeg "nedlagde" mit gamle Live-ID, og oprettede et nyt -- og vupti var der Play-app på ham den langhåredes nye telefon :-)

Jeg formoder at TDC har "beordret" Marketplace til udtrykkeligt kun at udlevere den ellers gratis app til andre end dem med et live-ID oprettet som værende dansk. Da Play-appen (formodentlig) i forvejen laver noget identitetstjek (for at sikre sig at appen bruges af en TDC-kunde med et "Play-holdigt" abonnement), skal herfra lyde en opfordring til TDC om at undgå "kun-til-dansk-LiveID"-begrænsningen -- det kunne måske eliminere noget af det bøvl som nogle af os oplever...

Jeg har oplevet at min kæreste og jeg hver købte en lumia 800, hvortil jeg straks hentede play-app'en. Da min kærestes telefon da også skulle have den, forsøgte jeg igen at hente den, men på hendes telefon som dog ikke kunne finde den. Da jeg så efterfølgende og efter megen kløen i nakken førsøgte at finde app'en igen fra min egen telefon, var den pist væk og jeg har på ingen måde kunne finde den igen??

Jeg har nøjagtigt det samme problem. Er der nogle der har fået det løst endnu?

tror desværre den har mistet livet efter de lavede mit tdc app til IOS og ANDROID de siger godt nok at mit tdc appen også skulle komme til WP7 men de ikke vil afsløre hvornår

går også selv og mangler den på min lumia synes ikke det er i orden at de har fjernet den når de ikke har lavet en "erstatning" man kunne bruge

Har nøjagtig det samme problem - jeg kan slet ikke se appen mere på Marketplace efter jeg har opdateret min nokia lumia. Ved godt at den kun er synlig med et Live ID associeret med en dansk adresse. Har testet med flere Live IDs - giver samme nedslående resultat. Øv

Fix det venligst snart!

Jeg har idag haft talt med en medarbejder hos TDC, der siger at de er i gang med at rette fejlen, men at der går en uges tid endnu.. Men søg med jævne mellemrum på app´en, den kommer igen Glad humørikon

Tak for det svar. Så det er altså, fordi der er noget galt simpelthen.

Burde jeg så stadig ændre mit Windows Live -id, som jeg ikke lige har styr på hvordan man gør.

"Under opsætning af et helt nyt" var der andre der siger.

Eller burde jeg se tiden an.
Jeg opdagede nemlig ikke noget sted, at jeg kunne vælge hvilken verdensdel jeg knyttede mig til.

Jeg oprettede mit windows live id via lumia 800 efter jeg havde fået min nye telefon.
Findes der da forskelling Windows Marketplaces til smartphones med det styresysystem.

Umiddelbart burde det ikke være nødvendigt at ændre dit live-ID hvis du i forvejen har TDC, da er det din IP-adresse eller dit mobilnummer der giver adgangen. App'en skulle kunne hentes uanset hvem eller hvor man er, men den kan ikke aktiveres hvis man ikke har abonnement hos TDC.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Lige en opdatering på emnet:

/t5/TDC-Play/Betatest-af-Windows-Phone-Play-app/m-p/87501/message-uid/87501#U87501 

Her kan I blive betatestere på en helt ny version af TDC Play til Windows phones!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)