TDC Play PC Download

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 338 kommentarer
Hej alle,

Fra d. 28 juni er det ikke længere vil være muligt at downloade musik til din computer fra tdcplay.dk - dette betyder, at du ikke længere kan have musik liggende lokalt på din computer til afspilning i Windows Media Player.

Årsagen er, at den nuværende Microsoft DRM-løsning vi anvender afvikles. Derfor har vi skulle tage valget mellem at udvikle og implementere en ny løsning eller i stedet bruge ressourcerne på andre områder, som vil komme flere kunder til gode - vi besluttede at fokusere på sidstnævnt.

Det skal i denne forbindelse siges, at det stadig vil være muligt at benytte TDC Play Musik som streaming fra tdcplay.dk på computeren. Derudover vil det fortsat være muligt at downloade dine playlister på TDC Play Musik app'en som du kan afspille når du er offline - det er altså kun på PC at ændringen sker.

Hvis du har downloadet musik fra tdcplay.dk til din pc, kan du fra 28. juni få musiknumrene markeret som Favoritter på tdcplay.dk, så du også fremover har let adgang til din musik. Favoritter er også tilgængelige på smartphone og tablet via TDC Play Musik app'en.

Sådan overfører du din musik fra pc til tdcplay.dk:

1. Gå ind på tdcplay.dk og log ind
2. Hold musen hen over menuen Musik i toppen af siden
3. Under menuen Musik vælger du Min Musik og derefter Downloads
4. Under Downloads kan du se den musik, du tidligere har downloadet fra TDC Play
5. Vælg den musik, du ønsker overført til TDC Play, så du fortsat har
dine favoritter samlet

Hvis du har downloadet musik uden at være logget ind, så vil numrene ikke fremgå på denne liste. Dette skyldes, at vi ikke har et ID på nummeret der er tilknyttet din bruger.

Husk, at du her på forum kan deltage i debatten i tråden Slut med at downloade musik fra TDC Play

/Nikolaj

9 Kommentarer

Hej.

Jeg har prøvet at få svar på nogle simple spørgsmål ved at maile til TDC’s support. Det har ikke været muligt at vriste et svar ud af dem, så nu prøver jeg her.

Jeg er en af dem som har benyttet TDC Play til download, og har over 2000 musiknumre liggende på min PC. Dette er som bekendt slut nu. Efter at det første raserianfald havde lagt sig, accepterede jeg skæbnen.

Okay dertil så godt. Men det med at man kan genfinde sine numre ved at gå ind i min musik og mine downloads, den holder ikke. Der kan jeg kun finde de sidste 42 downloadede numre, og jeg har som nævnt downloaded flere tusinde numre siden år 2008. Jeg skal lige tilføje at jeg altid har været logget ind når jeg har downloaded musik. (Kan forstå at det kunne have en betydning).

Jeg har accepteret skæbnen og accepteret at dette må gøres på den hårde måde. Altså gå ind og søge på det enkelte nummer og den enkelte kunstner og finde det frem igen. (Der er lidt hyggearbejde til de lange vinteraftener.)

Og så kommer jeg til det som er mine spørgsmål.

Jeg kan stadig afspille mine downloadede numre. I denne forbindelse oplever at numre som stadig kan afspilles fra min PC ikke længere eksistere når jeg prøver at genfinde den inde på TDC Play.

Hvordan hænger det sammen. Numrene kan afspilles fra min PC men eksistere tilsyneladende ikke længere på Play.

Det er ikke alle, men enkelte kunstnere og albums. Handler det om at nogle aftaler er blevet opsagt i mellemtiden, eller hva’ ?

Jeg vil også gerne spørge om hvordan man bedst opbevare over 2000 numre, så man samtidig kan overskue dem og hurtigt kan finde bestemte numre frem til afspilning.

Kan så mange numre ligge i Favoritter, eller skal de splittes ud på forskellige Playlister.

Og hvor mange musiknumre kan en Playliste indeholde. De gamle svar her på siden siger op til 50, men jeg er stødt på Playlister med over 180 numre på.

Og til sidst, Hvad vil det sige at abonnere på en Playliste.

Det blev lidt rodet, men håber mine spørgsmål gav mening.

Mvh.

John

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Jacke

Håber jeg kan hjælpe lidt med dine spørgsmål. Glad humørikon

Kan du nævne nogen eksempler på kunstnere eller albums, der ikke længere kan findes på TDC Play? Så finder jeg lige ud af det. Det er muligt, at der er lavet om på aftalerne med nogle enkelte, men det er nemmere at give et svar på, hvis du kommer med et eller flere eksempler.

I hver playliste kan man have op til 200 sange, så hvis det er 200 sange, der skal gøres klar, så skal det gøres i flere playlister. Vælger du at abonnere på en playliste, vil det sige, at den playliste opdaterer sig selv. Altså hvis den der har oprettet playlisten laver en ændring, så sker den også hos dig. Du kan finde abonnerede playlister under Playlister->Abonnementer. 

Hej.

Takker for svaret.

Som nævnt har jeg over 2000 downloadede numre liggende, så jeg har prøvet at tage et par stikprøver for at se om jeg kunne genfinde dem. Om der er flere forsvundne numre ved jeg ikke. Jeg downloader sjældent hele albums, men piller enkelte numre ud som jeg gemmer.

Et eksempel på forsvunden musik er nyere albums med det engelske band Smokie. De gamle albums er stadig fuldt tilgængelige, mens de nyere tilsyneladende er forsvundet.

Et par eksempler.

Smokie.

Album. Uncovered

Uncovered Too

Our Danish Collection.

Disse 3 albums er ikke længere tilgængelige, men kan som nævnt stadig afspilles fra mine downloads.

Om jeg støder på flere ved jeg ikke det må tiden vise.

Jeg har lige et spørgsmål mere.

Når man markere et nummer som Favorit bliver det anbragt i den mappe som hedder Sange.

Er der begrænsning på hvor mange numre der kan ligge der?

Mvh.

Jacke

Et jeg blevet glemt, eller er folk bare gået på ferie. Glad humørikon

Hej.

Jeg prøver lige igen igen.

Jeg har som nævnt tidligere i dette indlæg gennem årerne samlet en stor musikdatabase der har ligget som downloads på min computer. Jeg nu i gang med det møjsommelige arbejde, at genfinde numrene, og få den lagt i nogle Playlister.

I denne proces oplever jeg at meget er forsvundet gennem tiden. Musik som hele tiden har været tilgængelig og har kunnet afspilles fra min computer, kan af en eller anden grund ikke længere findes når jeg søger efter det på Play.

Jeg skal lige understrege at det er musik som har kunnet afspilles fra min computer indtil for en uge siden. (Der udløb min licens åbenbart). Så må det vel findes på Play, men det er tilsyneladende er ikke tilgængeligt.

Det handler faktisk om en del så jeg orker ikke at nævne det alt sammen. Noget af det gider jeg heller ikke et generhverve. Men jeg blev bedt om at komme med et par eksempler. 3 nyere coveralbums med det engelske band Smokie.

Kunstner. Smokie.

Album.    Uncovered

Uncovered Too

Our Danish Collection.

Jeg vil gerne vide om disse albums er udgået, eller om det er muligt at få dem genetableret så de igen afspilles i Play.

Mvh.

Jacke

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Jacke

Jeg har undersøgt det, og de albums har vi ikke rettighederne til - om vi får dem, kan jeg ikke sige, men jeg vil ikke udelukke det.

Jeg takker for svaret.

Men disse albums har altså været tilgængelige på Play, eftersom jeg har downloaded dem, og har kunnet afspille dem til for kort tid siden.

Som nævnt er jeg i gang med at genfinde flere års download, og få numrene lagt i nogle playlister, og der er altså noget der er forsvundet undervejs. Det skal man lige være sig bevidst som bruger.

(Er jeg virkelig den eneste der har oplevet det?)

Jeg skal også lige huske at nævne at langt det meste har jeg genfundet.

Jeg takker for svaret, så skal jeg ikke søge efter disse albums længere.

Mvh.

Jacke

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ajla har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jacke

Det kan skyldes, at vi har mistet rettigheder til dem. Nogle kunstnere/sange/albums har vi desværre ikke rettigheder til.

Og det var så en af de store grunde til at jeg havde valgt TDC. At jeg kunne hente musikken hjem til mig selv og afspille den fra min PC. Jeg har kun en firmatelefon som ikke er tdc, så her kan jeg altså ikke lytte til musikken.

Jeg nød ellers at downloade musikken og så tage den med i sommerhuset på den bærbare, men det er så slut slut slut. ØV

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)