TDC Play på Windows Phone - kun dansk Marketplace?

Hej TDC, godt at se, at TDC Play er komme på Windows Phone Marketplace. Men her den 20/1-2012 lader det til, at den kun er på den danske del? Vi er mange, der har LiveID, der ikke er regionsbestemt for DK. Vil I derfor ikke være rare, at udgive den globalt? Det er også altid det, Microsoft anbefaler.

Måske har I allerede sørget for det, men appen udgives jo ikke i alle regioner samtidigt. Så på forhånd tak.

Tak,

Bo Hejselbæk

11 Kommentarer

Ja gør den venligst tilgængelig globalt. Vi er som sagt mange der har haft Windows Phone længe og i starten var det mest hensigtsmæssigt at oprette et US/UK live-id, for at få noget ud af telefonen.
Enig, regionsindstillingen på Windows LiveID jo intet at gøre med, om man bor i denne region. Det er ren teknik.

Desværre er Windows Marketplace styret af denne regionsindstilling. Derfor anbefaler Microsoft alle udgivere at publicere sine apps globalt. Og da TDC-Play kræver både TDC abonnement samt login/verificering, så burde det ikke være noget problem.

F.eks. er WiMP kun til de skandinaviske kunder, men er alligevel udgivet korrekt globalt. Kun derved kan de ramme alle potentielle kunder.

Endnu engang på forhånd tak. Jeg glæder mig til at TDC-Play i brug!

Vh BO

ENIG! Det er rigtigt ærgerligt, at TDC Play ikke er kommet endnu uden for dansk marketplace, alle med et LiveID, der ikke er tilknyttet Danmark som region har så ikke adgang til denne app, selv om de er TDC kunde.

Der kan være mange grunde til at have et andet land end Danmark sat op i sit LiveID, og dette kan IKKE ændres - det er en permanent indstilling for et Live ID, f.eks. at man har været udstationeret i nogle år, at man er udenlandsk statsborger stationeret i Danmark, at man er bosat i Sverige men har dansk arbejdsgiver, etc. etc.

Men det er TDC der aktivt har valgt at udelukke disse TDC kunder fra at kunne bruge deres tjeneste ved kun at publicere WP7 appen på det danske marketplace.

TDC - ret nu fejlen hurtigt og kommunikér også her på forummet.

Hilsen

Allan

ja, det globale mangler 100%, da der er mange der har oprettet med UK/US bruger i sin tid.

skal ned i TDC i morgen, og se app'en, hvis jeg kan. Håber den er god, for så skifter jeg til TDC mobil abo.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg har undersøgt sagen lidt, og har nu fået svar fra vores udviklere.

Grunden til at der ikke er åbnet for ikke-danske Live-konti er, at vi ganske enkelt risikerer at få appen banned (af Microsoft) fordi selve tjenesten ikke er tilgængelig på f.eks. det amerikansk marked. Og det er vi selvsagt ikke interesserede i.

Det er muligt at lave et nyt Live-ID med dansk territorium for brugere, der er ramt af dette problem.

Hilsen Ulf

Det lyder forfærdelig trist for TDC-kunder med et ikke-dansk liveID. Også for gode TDC-kunder, der er kommet hertil fra et andet land med et LiveID, der kan være oprettet for mange år siden. Det er heller ikke muligt at ændre regions settings for sit LiveID (hvis man f.eks. flytter), og hvis TDC-kunden opretter et nyt LiveID for at kunne anvende TDC-Play, mister kunden alle andre købte apps/historik.

I øvrigt er apps som f.eks. Shazam, Shazam Encore, TVShow, IMDb alle udgivet på DK marketplace, men har kun lille funktion for danske brugere. Og TV2 news er udgivet globalt, ligesom WiMP. De får en masse glade danske kunder.

Derfor håber jeg da TDC ændrer sin beslutning, for det vil glæde en masse eksisterende TDC-kunder (og vil kunne tiltrække endnu flere nye kunder).

Omdømme 3

Hej Bo,

Vi tager selvfølgelig din feedback til os, men når det er sagt, så er vurderingen stadig, at det er bedre at have en app som helt sikkert er tilgængelig for danske Live-konti end en app, som risikerer at forsvinde helt fra Windows Marketplace, så ingen får glæde af den.

Hvis dette ændrer sig, eller vi finder ud af nyt i sagen, så vender vi tilbage her Glad humørikon

Hilsen Ulf

Hej Ulf,

For at benytte TDC's Play App skal man jo angive dansk TDC telefonummer og kode, som man kun kan få hvis man er kunde hos TDC. Så I kan roligt frigive Play Appen globalt da I (TDC) jo via telefonmummer og kode sikre at det kun er Jeres egne og berettigede brugere som benytter Appen.

Iøvrigt kan man jo logge på tdc Play via internette med sit id og PW alle steder i verden så der er vel ingen forskel mellem adgang til Play via internettet eller Play Appen.

Omdømme 3

Hej mifreder,

Jeg tror at du har misforstået begrundelsen.

Det drejer sig ikke om at danskere i udlandet ikke kan/må benytte Play med deres TDC-abonnement, men at vi risikerer at komme på kant med vilkårene på Windows Marketplace, hvis vi releaser en Windows Phone-app globalt, som ikke kan komme samtlige globale brugere til gavn.

Beslutningen har naturligvis været omkring vores jurister, og vi følger deres anbefalinger.

Det er helt fint at komme med en masse eksempler på andre apps med begrænset fornøjelse for forskellige nationaliteter, men TDC's koncernpolitik er nu engang at følge vilkår for brug af tredjepartstjenester nøje, og Windows Marketplace er ingen undtagelse.

Hilsen Ulf

Fedt nok der er kommet en TDC app til WP, men nogen der ved, hvad man så kan gøre, hvis ens konto er US/UK. Kan man komme udenom på en måde, uden og skal lave et dansk live.dk konto og få slettet alle ens indkøbte app's og så kan man heller ikke få dem tilbage... går stadig og overvejer TDC abo, men bare ikke fedt, hvis man ikke kan bruge jeres apps... Var oppe i en af jeres butikker og synes TDC play virker rigtigt godt.

skal man have live.dk

har en msn.com lige pt

og hvad med hotmail.com

der kommer nok en del flere der heller ikke kan...

Hej Ulf,

Du skriver "vi risikerer at komme på kant med vilkårene på Windows Marketplace, hvis vi releaser en Windows Phone-app globalt, som ikke kan komme samtlige globale brugere til gavn."

Jeg har brugt formiddagen på at læse alt om Windows Marketplace jeg har kunnet finde, inkl. trevlet hele dokumentationen om Marketplace igennem på http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh202939(v=vs.92).aspx . Jeg har intet kunnet finde om, at der skulle være en politik eller regler for, hvilke lande en app må publiceres til.

Hvilke regler / politikker er I løbet ind i, som kunne være et problem? Det ville jo være dejligt, hvis I uden hindringer kunne servicere jeres kunder, også selv om de har valgt et andet land som deres marketplace, men stadig har et TDC mobilabonnement på deres WP7.

Har i øvrigt set og leget med TDC Play appen på en andens WP7 telefon, som bruger dansk marketplace, og den ser da fed ud, så det ville være lækkert at kunne få den. Eneste minus jeg hørte (ikke selv kunne validere, da jeg jo ikke har adgang til den) er, at den kun kan trække ca. 20 musiknumre ned til offline afspilning. Det er jo temmelig lidt, når man som jeg rejser meget - kan det være rigtigt?

Hilsen

Allan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)