TDC Play på Squeezebox - status fra TDC?

Som rigtig mange andre er jeg interesseret i at høre musik fra TDC Play på min Squeezebox. Jeg har søgt på nettet og kan se at folk har ønsket dette i laaaang tid, men der er endnu ikke kommet en løsning fra TDC. Andre lignende services kan fint spille sammen med Squeezebox, men altså bare ikke TDC Play.

Den eneste løsning, jeg kan se, er at downloade den ønskede musik på computeren og så fjerne DRM beskyttelsen, så det kan spilles på Squeezeboxen. Der er, så vidt jeg ved, fuldt lovligt at fjerne kopibeskyttelsen på musik man har købt for at afspille det steder, hvor det ellers ikke er muligt. Hvordan reglerne er for en tjeneste som TDC Play er jeg dog usikker på. Jeg vil dog til en hver tid foretrække bare at streame musikken direkte (så glemmer man heller ikke at slette musikken, den dag man opsiger sit TDC abonnement).

Så spørgsmålet til TDC er: Hvad er status på en løsning til Squeezebox?

Og et ærligt svar som f.eks. "De få kunder, som har dette problem, betyder ikke nok i regnskabet til, at vi gidder bruge resourser på det" er ganske fint. Så længe vi ved, hvad vi kan regne med, så kan vi jo handle derefter.

mvh Frank

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Frank

Tak for dit indlæg.

Først og fremmest, så betyder alle kunder noget.

Vi undersøger stadig partnermodeller, så vi kan komme på andre platforme, men der er desværre ikke noget meldt ud endnu, hverken om det bliver til noget eller hvornår det evt. vil ske.

Jeg ved godt, det ikke var det svar, du var ude efter, men det er det bedste, jeg kan komme med lige nu.

Hilsen Martin 

Hej Martin,

Jeg føler mig næsten nødt til at kalde dig "Stakkels Martin"; men det vil vel være at stramme skruen for meget. Du svarer jo bare, som de højere magte i TDC siger du skal.

Der er jo ikke tale om, at TDC play skal lave nye partner modeller. Det vi musikelskere med en Squeezebox efterlyser er en Squeezebox app, à la den I har lavet til smart phones. En sådan app er jeg overbevist om, at er flere af TDS programmøre kan skrive.

Det er klart at hvis TDC absolut ikke vil lave denne app, og heller ikke vil tillade at andre laver den, så er der ikke noget for os at komme efter. Det eneste jeg så ønsker, er det samme som Frank beder om, en klar udmelding - vil I eller vil I ikke. Alt det der måske og holden os hen i uvidenhed gider vi ikke længere.

Hilsen Ulrik

Jeg har selv rodet med Squeezebox og TDC og er pludselig - uforklarligt - kommet i mål. Skidtet virker, bare ikke med Play.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår TDCs svar på, hvorfor Play ikke virker med Squeezebox - og hvornår det kommer til at virke.

Betyder TDCs svar, at...

1) en teknisk løsning er mulig, men at der er juridiske komplikationer?

2) det er alt for svært. Logitechs mediaserver/Squeezebox-løsning egner sig ikke til streaming fra TDC?

3) andet svar, muligvis teknisk, men specifikt - uden fortolkningsmuligheder!?

Der kører en lignende tråd her: http://play.forumup.dk/about291-play.html Jeg har forsøgt at tilmelde mig fora, men mangler åbenbart tilstrækkelig begavelse. Også i den sag.

Kunne være rart med en udmelding om det kommer eller ikke.

Det ville dælme give genlyd, hvis TDC udviste lidt overskud og tillod integrationen. Kan umuligt koste mange håndører.

Hej, er der noget nyt vedr. TDC Play til Squeezebox...??

Mvh. Helge

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P