TDC Play på mobil uden TDC Mobil abonnement?

• Deltager
  • 7 kommentarer
Hej!

Jeg er netop konverteret fra FastTV til Home Trio Fiber, men kan det passe at man skal have et mobil abonnement hos TDC, for at kunne bruge TDC Play (Mit TDC) på mobilen?  jeg burde da kunne bruge det, når bare jeg tilgår det via WiFi hjemme (over min fiber forbindelse)??

Jeg har mobil abonnement hos 3 og har ikke tænkt mig at skifte - kan sagtens undvære TDC Play når jeg er ude (kan streame min egen musik hjemmefra).

PS. Kan det passe at der er noget musik på TDC Play (web) som man ikke kan afspille? Hvis jeg prøver at afspille Roska med "Abrupt" fra samlingen "RAW & Stella Polaris 2012" kommer den ind i playlisten, men jeg får fejlen "Dette musiknummer kan ikke afspille på grund af rettigheder" hvis jeg forsøger at afspille det?

/Thomas

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej zoom

Det er desværre rigtigt, du skal have mobilabonnement hos TDC. Kan se at det er for en android  smartphone der linkes til, men det gælder alle mobiler.

Se link: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&page=app&article_id=27904

Angående rettigheder, er der nogle kunsnere der ikke vil tillade "gratis" at vi henter deres numre.

Du kan købe dette nummer, så har du alle muligheder.

Se link: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=rights&lmtype=album&lmid=96168458&wmencpid=125&uotid=178416

hilsen Bente

Hej Bente,

Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor jeg ikke kan komme til at bruge min mobil over wifi på en TDC internet forbindelse - hvad så med min Tablet (der kører wifi), vil jeg så heller ikke kunne afspille TDC Play fra den, når jeg er hjemme???

Det er da fuldstændig blødt, at jeg skal tænde en bærbar op og forbinde den med kabel til anlægget, når jeg burde kunne afspille fra min telefon eller tablet, som kan streame trådløst til anlægget...

I plejede da før i tiden kun at checke om den IP man kommer fra er blevet tildelt fra jeres subnet, uanset om man sad på en 3G, xDSL eller anden forbindelse.

PS. Jeg har et mobil abonnement hos TDC, men det er et forbrugsafregnet.

/Thomas

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Thomas

Til mit kendskab, burde du kunne få adgang til play fra siden www.tdcplay.dk, via din smartphone HVIS du er logget på dit trådløse hjemmenetværk, og har lavet et TDC Login med play aktiveret. Play verificerer nemlig at den IP-adresse du logger ind med, er en aktiv TDC bredbåndsforbindelse. Men det er rigtigt nok at du via mobilens 3G netværk, ikke kan logge ind og bruge play med MitTDC app'en, da du jo har din mobil hos 3 Glad humørikon

Håber det besvarede dit spørgsmål

Alex

Hej Alex,

Jeg vidste godt jeg ikke kunne via 3G, derfor har jeg også kun forsøgt med Wifi forbindelse på telefonen, men det virker altså ikke med app'en, jeg er nødt til at bruge hjemmesiden??

Hvordan med min tablet, vil den heller ikke kunne bruge MitTDC app'en (der er ikke engang 3G modem i)?

/Thomas

Omdømme 1

Hej igen Thomas

Play delen af MitTDC app'en er programmeret til at verificere telefonnummeret. Så hvis dit telefonnummer ikke er TDC, kan du desværre ikke bruge Play igennen MitTDC app'en. Du er, som du selv nævner, nødt til at bruge hjemmesiden: www.mittdc.dk og tilgå play der. Men kan sagtens se at det ville være langt mere praktisk, hvis man blot kunne bruge sit TDC login i MitTDC app'en og på den måde tilgå Play og de andre services. Så jeg vil tage dit forslag videre, så de forhåbentligt gør det muligt en dag.

Alex

Hej igen Alex,

Hvordan med min tablet, vil jeg kunne bruge app'en der?

Har læst her på forum om en fusket løsning, hvor nogen har flyttet et data sim over i en telefon fået en oplåsningskode og derefter flyttet sim tilbage i deres iPad og tastet den ind - så kunne de bruge den der - over Wifi!

Men min tablet er som skrevet uden 3G modem, har kun Wifi (Asus Transformer TF101).

/Thomas

Omdømme 1

Tablet app'en er egentlig den samme app, som den du henter til din smartphone.

De kræver begge et sim kort fra TDC, for at åbne op for play funktionen, i MitTDC app'en.

Så, smart som det er, har du heller ikke mulighed for at lave det trick der Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)