Svar

Tdc Play på Mac !

Hej der.

Er der nogen der ude der ved om der ik snart kommer en anden løsning på tdc play hvor på man kan afspille musik på sin mac uden at skulle installere windows på sin mac ?

M.v.h Lias74

icon

Bedste svar af iJelle 4 juni 2011, 22:44

Nu er det jo ikke ligefrem TDC som vælger om de vil levere i det ene eller andet fil format, da det jo er musikbranchen som bestemmer hvordan og på hvilke vilkår musikken må leveres.

Så selv hvis TDC ville leverer det hele som MP3, eller et andet format som Mac kan afspille, så ville musik branchen sige nej tak til det, da det ikke har samme sikkerhedsgrad.

Så TDC opholder jo bare den forpligtelse som de har over for deres leverandører, altså musikerne.

Se original

36 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Lias74

Du kan streame musikken fra TDC Play på din mac allerede i dag. Log dig på med dit login og alle 'afspilningsikonerne' - de små trekanter starter en streaming player. Det samme samme går 'afspil' knappen på playlister og albums.

God fornøjelse

Det ved jeg man kan.

Men spørgelsmålet er om man ik snart finder samme løsning til mac som til pc ?

Omdømme 2

jo - og så nej. Det giver bedre mening at se om der kan leveres et venligere format som mp3 med nogle restriktioner fermfor at lave endnu et DRM format hvor musikelskere skal bekymre sig om licenser og fornyelser.

Vedr. streaming, så står min Mac blot og henter sangen i det uendelige. Den starter ikke op på 1 sek. som jeg kender det på en alm. PC.

Hvad kan jeg gøre forkert - forkert browser?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du skal have WMP(Windows Media Player) plug-in installeret i din browser.

hvis du har det kan det godt ske at du skal prøve at bruge en anden browser, men det skulle virke i Safari.

jeg kan ikke se hvorfor i ikke bar ændre det hele til mp3?  jeg har en mac og jeg kan sagtens høre musik på tdcplay, men jeg kan ikke downloade det. fordi at det er en wma. fil, og hvis jeg downloader en konverter fortæller den mig at filen er DRM beskyttet.

Omdømme 2

@apple-bruger: MP3 har ikke den samme beskyttelse som DRM kan tilbyde. Det er et krav fra rettighedshaverne at musikken ikke kan kopieres med mindre brugeren laver en bevidst handling for at omgå DRM og så er det en helt anden sag.

DBH

C

så jeg kan ikke komme til at downloade musik, hvis jeg bruger mac?

Omdømme 2

Du kan streame Glad humørikon

C

Elendigt svar.. Hellere ofre en ordentlig omgang Mac brugere, end levere det i et ordentlig format.

Nu er det jo ikke ligefrem TDC som vælger om de vil levere i det ene eller andet fil format, da det jo er musikbranchen som bestemmer hvordan og på hvilke vilkår musikken må leveres.

Så selv hvis TDC ville leverer det hele som MP3, eller et andet format som Mac kan afspille, så ville musik branchen sige nej tak til det, da det ikke har samme sikkerhedsgrad.

Så TDC opholder jo bare den forpligtelse som de har over for deres leverandører, altså musikerne.

Tjah - når bibliotekerne kan, kan TDC måske også:

http://www.statsbiblioteket.dk/om-statsbiblioteket/nyheder/filer/Pressemedd_bibzoom_Mac_2011.pdf

Omdømme 2

Nu står der ikke mp3 i pressemeddelelsen... så det bliver interessant at se om det er sandt. Ihvertfald er der nogle forhandlinger der bliver mere fornøjelige hvis det er tilfældet Glad humørikon

C

Det er da utroligt som der bliver snakket uden om. En kunde kommer med en seriøs henvendelse, der i øvrigt repræsenterer rigtig mange tdc-kunder, og så bliver der bare navigeret uden om problemets kerne hen til steder hvor TDC kan bunde. Drop dog retorikken og sig det lige ud: NEJ, der er INTET håb forude for Mac-brugerne hos TDC-play - i stedet for at tørre tingene af på meget ukonkrete størrelser som "musikbranchen" mm. uden egentligt at give svar på noget som helst. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej JakobB

Det er absolut i TDC's interesse, at levere musik i et format der ikke er beskyttet, da det kræver væsentligt færre supporttimer til kunder, der ikke kan få DRM til at virke.

Så jeg kunne forestille mig at musik uden DRM er på dagsordenen, når TDC forhandler med diverse musikselskaber.

Men så længe musikselskaberne kræver DRM, er TDC jo nødt til at levere musik med DRM.

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Fra Wikipedia:

"Digital Rights Management (forkortet DRM) er en række systemer udviklede af forskellige virksomheder, der benyttes til at kontrollere brugen af musik- og video-filer med. DRM kan bruges på bl.a. Windows Media Audio-filer (WMA) eller Windows Media Video-filer (WMV)."

Ja, men hvorfor er det begrænset til Windows, hvorfor er der ikke en lignende beskyttelse til Mac??

Har svært for, at tro på, at "musikselskaberne" kræver et Windows-system - deres interesse må vel ligge i, at musiken ikke kopieres/distribueres til andre enheder, efter køb?????

Mac-brugere er, i den grad med på, at TDC leverer "beskyttet" musik, men hvorfor er det begrænset til Windows-brugere? Når nu, vi med Mac, betaler det samme???

Heldigvis, findes der jo andre løsninger for Mac-brugere (ikke TDC´s dårligt fungerende streaming-løsning), men det er altid samme svar fra TDC - "...ikke vores fejl....". 

Hvornår får vi en reell og ærlig diskussion/svar i dette forum, FRA TDC? Hvornår vil TDC indgå i en konstruktiv dialog?

Kunde hos TDC i 22 år.

Mvh 

Omdømme 2

Der er ikke er noget alternativ til at distribuere download af musik til Mac uden om iTunes med mindre det er er i mp3 eller lign, som Rabo skriver. Dette lever ikke op til de krav om beskyttelsen af musik som rettighedshaverne har stillet. Det er det ærlige svar.

C

For mig er det ikke godt nok, at jeg ikke kan bruge TDC-play, når nu jeg betaler til det, fordi jeg har en Mac. Øv, hvor irriterendeTrist humørikon

bare brug google chrome som browser, så sidder den lige i skabet.. Glad humørikon

elsker min Mac men safari en noget lo....

Ja, det er klædeligt for TDC at tone rent flag og sige: Beklager, men vi kan ikke yde samme service til Macbrugere. 

Desværre ligger en del af problemet i at Apple ikke har interesse i at løse denne DRM-konflikt, da de på den måde kan bevarer deres marked i iTunes (og det er ikke småpenge vi taler om). Men det er skod at skulle støde på den form for problemer, når nu man er vant til at en Mac i øvrigt bare fungerer.

Kunne i være så venlige at ligge musikken ud i et mere tilgængeligt format. F.eks. MP3. så man kan afspille på Mac?

ville det ikke være mere klædeligt at bede mac om at lave en løsning sådan at vi mac brugere kan afspille drm musik.... tdc er leverandøre ikke dem der bestemmer måske så at vi istedet for skulle bede apple om at komme med en løsning i stedet for at lade det gå ud over tdc.....

jeg har hentet www.flip4mac.com (free download) på min Mac, som sikrer kompatibilitet med windows mediefiler - derefter kan jeg bruge min browser til at streame musikken fra tdc-play uden problemer...

Hej lige et tekninsk spørgsmål til steaming til mac,- Ved nogen om det er muligt at sende det videre til appletv og derved høre musikken på anlægget?

Mac3050

Hent Airfoil på http://rogueamoeba.com/airfoil/mac/ du kan streame al audio til alle aiplay kompatible enheder, også flere på en gang. 25 dollars men alle pengene værd.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)