TDC Play på iPad uden SIM

Hej TDC

Jeg vil gerne aktivere Play på iPad vha. TDC Mobil Data abonnement. Play app'en accepterer den SMS kode, som jeg har modtaget. Jeg modtager SMS'en via 3G USB modem i en pc.

Når jeg forsøger at afspille et nummer skriver den, at jeg ikke er TDC kunde.

Jeg har forsøgt at aktivere nogle gange og afinstalleret app'en og geninstalleret den igen.

Hilsner

Jens

PS Måske et set-før spørgsmål, men specifik Play forum søgning kunne jeg ikke lige finde ud af...

26 Kommentarer

Hej Jens Super spørgsmål jeg har samme udfordring, så jeg glæder mig svaret.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kender ikke iPaden men vil formode, at der skal et TDC SIMkort i den hvis den skal direkte på PLAY, alternativt brug WiFi og det alm. bredbånd.

Mvh

Kim

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jens,

Tak for dit indlæg.

Det er ikke muligt, at benytte TDC Play App uden simkort med TDC abonnement på desværre.

Det er måden app´en validerer sangene på.

Så det kan jeg desværre ikke hjælpe med :-)

Hilsen René.

Hej Rene Tak for dit svar, men det er nu ikke helt rigtigt. Min Android spiller musik via Play app'en uden et isat TDC sim kort. Naturligvis stadig med sit eget dedikerede TDC mobilabonnement, som ikke bruges til Play andre steder, men hvor det bare ikke sidder i Androiden. Kan der være en anden forklaring? Hilsner Jens
Omdømme 1

Hej igen Jens,

Well du ved jeg svarer ud fra et support omfang ;-)

Jeg kan godt følge hvordan du har sat det op og hvis det virker på din android, så burde det også virke på din iPad.

Det eneste jeg kan tænke mig frem til er, at om play fungerer på det abonnement du bruger på din iPad.

Først om der er Play på abonnement og ellers om det virker korrekt.

Du kan evt. prøve at bruge det simkort du har til din android til din iPad i stedet og se om det vil virke.

Det vil jo så hurtigt bekræfte om det kan virke på den måde på din iPad.

Hvis det gør... så skal vi have kigget på dit simkort du bruger til din iPad, så skal du kontakte TDC og høre om det er helt som det skal være.

Hvis nu det ikke virker i din iPad, så er det ikke sikkert det vil virke. Igen... vi supporterer det desværre ikke, da det hedder sig du skal have simkort i den enkelte enhed med TDC abonnement på.

Så det er skam ikke fordi vi/jeg ikke vil hjælpe... vi har bare ikke support og derfor ikke erfaring på området om det :-)

Håber det hjælper dig lidt?
Kontaktinfo til Hotline finder du her:

http://privat.tdc.dk/kontakt/

Hilsen René. 

Til TDC.

Kan I evt. svare på, om der kommer en version til iPad hvor man kan validere sig f.eks. med det brugernavn/password i fht. den profil man opretter for at få TDC Play via PC?

I mit tilfælde får jeg min adgang via min ADSL forbindelse og ikke via mit telefonabonnement, hvilket skulle være helt legalt ifølge betingelserne.

Omdømme 1

Hej Mads_jac,

Der er en helt ny app på vej, som validerer sig på login.

Men du skal stadig være på en TDC internetforbindelse, som har TDC Play på abonnementet før det virker.

Ved ikke om det er det du mener du har? Glad humørikon

Hilsen René.

Da jeg regner med at købe den nye Ipad 3 og vil bruge TDCplay til at spille musik, kunne det være rart at vide hvornår den nye App vil komme?

Hej

Hvar er tidshorisonten på denne nye app .. ? 

Og forbedre den også kvaliteten (teknisk) på det udsendte ??

Hej,

Lyder godt. Men - hvorfor skal man være på en TDC-ADSL forbindelse? Mit Apple-ID er jo unikt og ligeså er mit TDC-ID (ja, jeg kunne muligvis dele mit TDC-ID ud til vennerne, men ville aldrig gøre det med Apple-ID'et...!).

Logikken er vel, at hvis jeg har betalt for en ADSL forbindelse, hvori der indgår et del-produkt, så kan jeg bruge det del-produkt uanset hvor jeg er...!! Hvorfor er det et problem for TDC at f.eks. Telenor skal bringe data fra TDC-play frem til min device?

/Mads

Omdømme 1

Hej Fixfinn og Hunden2002,

Den er lige på trapperne... jeg må desværre ikke sige mere :-(

Men liiiiiiiiiiige om lidt, jeg har skam gemt denne tråd, så jeg vil skrive her, så snart vi lancerer den på Facebook og TDC.dk :-)
@Mads_jac,

Jeg kan godt forstå din logik og må desværre stadig beklage, at det kræver en TDC Adsl forbindelse med play før det virker. Eller et mobil abonnement med play.

Jeg kan godt undersøge nærmere og finde den konkrete årsag hvis du ønsker det?

Men jeg er ret sikker på, at det har noget med licensgodkendelsen at gøre.

Hilsen René.

Herligt! spurgte tidligere i et andet indlæg, den manglende logik i at jeg er TDC kunde og har adgang til TDC Play, men fordi jeg ikke har TDC på mobilen, kan jeg så ikke bruge TDC Play der... Men det lyder lovende at det bliver muligt at også høre alt den gode musik jeg i forvejen har adgang til, snart også kan høres på mobilen, tak TDC!

Hmm, kan det virkelig passe.. Kan man snart bruge sin TDC play på iPad via sit TDC bredbånd UDEN at have et mobil abonnement hos TDC også? Den nye Mit TDC app giver ikke mulighed for dette, så det må være en anden app, der er tale om, eller hva???
Omdømme 1

Hey folkens,

Så er den nye app kommet, som i kan se og hente her:

http://inspiration.tdc.dk/element.php?dogtag=p_ins_tdcapp

Dog må jeg erkende jeg har taget fejl.

Denne app giver desværre ikke adgang til TDC Play derhjemme uden TDC Mobil abonnement med Play adgang.

Så hvis man ønsker TDC Play på sin tablet, skal der sidde et simkort fra TDC :-(

De har dog fået dette ønske på listen og vil arbejde på det, da der er flere, som efterspørger Play på tablets.

Jamen så må jeg jo bare vente og se frem til at der kommer en app med de muligheder du tidligere beskrev Glad humørikon ser frem til at kunne høre den musik jeg allerede betaler for, også på min mobil, engang det nu bliver muligt Blinkende humørikon

Rekalty skrev:
Jamen så må jeg jo bare vente og se frem til at der kommer en app med de muligheder du tidligere beskrev Glad humørikon ser frem til at kunne høre den musik jeg allerede betaler for, også på min mobil, engang det nu bliver muligt Blinkende humørikon

Meget enig!

Jeg må indrømme at nu tror jeg snart det hedder Telenor og Wimp i stedet for.

Hvis jeg alligevel skal betale ekstra, kan jeg lige så godt få en bedre app og billigere bredbåndHumørikon frustreret

Det er lidt snyd. TDC lover at op til 4 ekstra i husstanden kan få adgang til TDC Play hvis man har bredbånd gennem TDC. Problemet er bare at man ikke kan bruge TDC Play app'en hvis ikke telefonnummeret der angives iforbindelse med valideringen er et TDC nummer. Så det er kun adgang via PCen man får "foræret". Det glemmer de at fortælle.

Hvis bare du har et gyldigt TDC mobil nummer du kan anvende ifm valideringen af app'en kan du bruge TDC Play app'en - også selvom der slet ikke er et simkort i devicen (ipod, ipad) eller et simkort fra en anden udbyder. Men man må ikke validere flere devices med det samme nummer - så virker TDC Play pludselig ikke mere.

Tip : TDC Click er en billig måde at få TDC Play ind i sin stue på (10 kr/md som er minimumsbetalingen)

Jeg har TDC sim i min iPad, men hvordan får man aktiveret skidtet, når iPad'en ikkekan modtage SMS-koden???
Du sætter bare SIM kortet i en mobil Tlf ....SIM kortet behøves ikke i IPad for at aktivere/bruge app'en. Så længe nummeret er et gyldigt TDC nummer og det ikke anvendes til at aktivere tdc play på flere devices kan det bruges uanset om det sidder i den device du installerer app'en på eller ej.
Eftersom der stadig er mange som læser denne tråd, er det måske på sin plads at svare på det oprindelige spørgsmål, når nu TDC ikke gider svare ordentlig og kun sætter en som ikke ved noget til at svare i dette ellers helt officielle forum. Og jeg skal da gerne fortælle, hvad mine erfaringer er.

TDC's mobilabonnementer kun med data virker ikke til at aktivere TDC Play's smartphone app; og det selvom de alle markedsføres med TDC Play adgang!

Helt galt må det gå, når der påstås at produktet "TDC Mobilt Bredbånd Mini" med mikrosim til tablets og iPads også inkluderer TDC Play - interessant hvad TDC har forestillet sig her!?!

Er der mulighed for aktivering af app'en i det abonnement? Og hvorfor er det så ikke muligt på de andre abonnementer, som jo også markedsfører sig med TDC Play?

Det kunne være TDC skulle til at markedsføre to forskellige slags TDC Play: TDC Play web og TDC Play app - når nu de ikke kan finde ud af at lave en helt almindelig hjemmeside som kan tilgås af alle nymodens dimser og dutter.

Btw. Jeg synes både web og app fungerer ganske godt og login/aktivering også - det ville blot klæde TDC at indlade vildledende markedsføring og vejlede noget bedre.

Jens

Helt enig i at TDC må præcisere hvad de mener når de skriver at man har adgang til TDC Play. Det er simpelhen for ringe!

Selv er jeg i den situation at jeg har bredbånd fra TDC og en enkelt telefon med TDC abonnement (uden TDC Play). Bredbånds abonnementet giver 4 i husstanden lov til at anvende TDC Play og denne ret har jeg udnyttet, men TDC Play app'en stiller yderligere krav om at man har et TDC mobil abonnement.

Jeg har TDC Play app'en valideret op imod mit TDC mobil abonnement, men app'en er installeret på en iPOD der anvendes hjemme i stuen som dukebox. Det virker fint!

De andre i husstanden kan ikke installere og validere  app'en på deres telefon/ipod, da de ikke har et TDC Mobil abonnement, men intil for nylig havde vi yderligere et TDC Mobil abonnement og kunne også bruge dette telefonnummer ifm validering af app'en på yderligere en ipod. Da abonnementet blev opsagt virkede app'en ikke længere på den pågældende device.

Min kolklusion er at TDC har 3 check ifm validering af App'en:

1. Har kunden ret til at bruge TDC Play

2. Er det et TDC Mobil nummer der er  brugt til validering

3. Er nummeret allerede anvendt til validering af en anden device (i så fald deaktiveres den "gamle")

Det stemmer ikke helt overens med dine opservationer, men måske det skyldes at jeg har TDC Play rettighederne gennem mit bredbåndsabonnement.

Hvis du tegner et TDC Click abonnement, skal du mindst have et forbrug på gennemsnitlig 30,- kr pr. måned i 3 måneder. Ellers har du ikke TDC Play på mobilen. Så det kan heller ikke bruges

Hvor har du det fra? Iht betingelserne faktureres det 10 kr/md hvis det ikke er forbrug. At TDC Play skulle forsvinde hvis man ikke bruger Tlf aktivt kan jeg ikke se noget steds.
Det står her:

http://myclick.tdc.dk/mere/play/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)