Svar

TDC Play og SONOS: "Kan ikke føje musiknumre til kø", "Unable to play" og lignende

Som flere af jer skriver, er der noget galt med TDC Play-tjenesten i SONOS. Jeg får fejlen "Kan ikke føje musiknumre til kø"; andre får fejlen "Unable to play" og lignende.

Jeg har nu fejlmeldt problemet til TDC via denne formular: https://kundeservice.tdc.dk/privat/kontakt/#/area/5/2/mail , og jeg opforder jer andre til også at fejlmelde det.

Problemet er opstået de sidste ugers tid. Jeg har selv oplevet det første gang den 22. juli, men jeg bruger ikke SONOS hver dag.

Jeg kan sagtens afspille TDC Play via mobil og tablet. Her bruger jeg den nye TDC Play app - samme userid som i SONOS. Så det skyldes ikke forkerte loginoplysninger.

SONOS fungerer normalt på alle andre områder, fx med internetradio og lokalt musikbibliotek. Jeg har fabriksnulstillet SONOS samt afinstalleret og geninstalleret TDC Play-tjenesten i SONOS; det gjorde ingen forskel. Der er ikke kommet nogen opdateringer til SONOS for nylig.

Derimod er der netop kommet en opdatering til TDC Play. Fejlen er opstået omtrent samtidig med at TDC har lanceret den nye, "firkantede" TDC Play app som indeholder nye funktioner, bl.a. til genkendelse af brugeren.

Jeg tror derfor, fejlen skal søges i TDC Play-tjenesten. Måske skal TDC tilpasse TDC Play-tjenesten for at den kan fungere under SONOS.

icon

Bedste svar af essef 25 juli 2014, 10:16

Nu har jeg talt med TDC's "Smartphone-support" (8080 8020). Det er dem der har med SONOS/TDCPlay at gøre.

Smartphone-support har sendt mig denne vejledning, som de har fået fra SONOS. De siger at de har afprøvet vejledningen og at den løser problemet:

1. Sluk for alle dine afspillere og tag strømmen fra højtalerne.
  2. Sluk for alle dine controllere (luk ned for app’en hvis den er åben/aktiv på mobil/ipad)
  3. Afvent i 10 sekunder og tilslut derefter kun en afspiller.
  4. Tænd for din controller og vent til afspilleren er synlig ( dette kan tage flere minutter )
  5. Test nu at afspilleren virker
  6. Nu kan du tænde eventuelle andre afspillere og controllere.
--

essef

Se original

6 Kommentarer

Vedr. fejlmelding til TDC:

Det link jeg har angivet er vist ikke helt rigtigt, men nederst på denne hjemmeside finder man Kontakt > Fejlmelding - derefter skal man vælge TDC Play og Får ikke adgang - Send en mail.

Det er lidt besværligt at fejlmelde til TDC, men jeg synes I skal gøre det. Jeg tror nemlig ikke, TDC læser dette "TDC Forum". Det er kun beregnet til at brugerne kan diskutere med hinanden.

--

essef

Nu har jeg talt med TDC's "Smartphone-support" (8080 8020). Det er dem der har med SONOS/TDCPlay at gøre.

Smartphone-support har sendt mig denne vejledning, som de har fået fra SONOS. De siger at de har afprøvet vejledningen og at den løser problemet:

1. Sluk for alle dine afspillere og tag strømmen fra højtalerne.
  2. Sluk for alle dine controllere (luk ned for app’en hvis den er åben/aktiv på mobil/ipad)
  3. Afvent i 10 sekunder og tilslut derefter kun en afspiller.
  4. Tænd for din controller og vent til afspilleren er synlig ( dette kan tage flere minutter )
  5. Test nu at afspilleren virker
  6. Nu kan du tænde eventuelle andre afspillere og controllere.
--

essef

Jeg fulgte anvisningen fra TDC, og nu spiller det igen! For en sikkerheds skyld nøjedes jeg ikke med at slukke controllerne (punkt 2). Jeg nulstillede dem også (særligt menupunkt i SONOS). Og denne gang huskede jeg alle mine controllere på alle pc'er, tablets m.v.
--essef 
Super, har lige slukket og genstartet det hele, og alt (IOS, phone pad, android etc.) spiller nu. Klasse og godt gået!

Super tak, kom hjem fra ferie og TDC play ville ikke noget på sonos.
Fungerede perfekt :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P