TDC play - media player

Hej

Vil høre om der er andre der har erfaringer med at afspille musik fra TDC Play på media player'ere som f.eks. WD TV HD Live? Her tænker jeg specielt på DRM licenserne virker når de er downloaded fra anden PC i hjemmet og om man kan gemme .mp3 filerne på en NAS harddisk?

MVH Lars

6 Kommentarer

Det er ikke .mp3 filer, det er WMA og kan kun spilles fra windows æsker. Hvis en windows maskine ikke allerede har licensen så vil den bede om brugernavn og password til at hente licensen når man åbner filen. 

Du kan lagre .wma filerne på et NAS og så lave familielogins til hele flokken i huset så kan alle bruge musikken.

Hej

Lige for at være helt sikker.

Vil det sige at filerne kun behøver at være åbnet én gang fra en windows media player så er licensen gemt i .wma filen og kan dermed afspilles fra hvilken som helst maskine?

Nej. Licensn ligger på computeren og når en licens er hentet kan et track spilles 100 gange så fornyes den automatisk såfremt man stadig er på TDC net. 

Så licensen skal hentes på hver computer men du kan godt have wma filerne liggende centralt.

Har lige fået en media Player (WD HD TV play) netop for at kunen afspille TDC play. Som jeg læser dit svar er det ikke muligt da WMA filen skal afspilles på en windows "æske" - svaret på spørgsmålet i tråden var altså NEJ og jeg har gjort et fejlkøb - eller....

Outlook Express

jeg kan modtage mail,men kan sende mail udgående/besvar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, ArneLarsen. og andre med WD HD TV,

det er rigtig at WDs Mediaplayer og media centrer ikke kan afspille musik der er beskyttet med DRM eller andre licens typer, og der for heller ikke kan spille musik hented på play.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)