Svar

TDC play - går i stå ?

problemer med afspilning af playlister - spiller kun en enkelt og går så i stå og jeg kan ikke få sat den igang igen ?

icon

Bedste svar af HeinrichP 27 februar 2011, 02:50

Nu må jeg se, om jeg har forstået det korrekt.

Streaming eller download og afspil i Windows Media Player??

Streaming virker heller ikke ordentligt her, men hvis du heller ikke kan  afspille i windows media player, så gør følgende:

Start -> kontrolpanel -> mappeindstillinger ->  fjerne krydset i "skjul beskyttede operativsystemer" -> sæt prik i "vis skjulte filer og mapper" (længere nede) -> sæt kryds i "vis indholdet af systemmapper".

Når dette er gjort går du ind i "computer" -> din harddisk (C:) -> documents and Settings -> all users ->

Slet nu mappen "DRM"

gå derefter ind i "documents and settings" -< administrator -> slet også DRM-mappen her.

Gør det modsatte inde i mappeindstillinger, så indstillingern bliver som før.

Start Windows Media PLayer

Afspil en fil (musik fra TDC PLAY) og tryk: opgradér - derefter OK

forsøg at afspille en TDCMUSIK-fil

Indtast brugernavn og adgangskode.

Vent lidt, og tryk afspil, hvis dette ikke er muligt, tryk annuller

Afspil en anden TDCMUSIK-fil

Tryk nu ja, opgrader og opgrader igen, når en ny opgraderingsprompt (besked) kommer frem

afspil en NY TDCMUSIK-fil (indtast evt. brugernavn mv.)

--

grunden til, at du skal dette, er ikke TDC's fejl. Det er Microsoft, som løbende udvikler større sikkerhed omkring musikken, og derfor skal man også installere nogle små opdateringer, for at det fungerer.

Sørg for, at du bruger den seneste servicepack til windows og windows media player 11/12, eller virker det ikke

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hvilken browser bruger du? Og hvilket styresystem??

Browseren er normaltvis Internet Explorer -  Firefox, Opera, Google Chrome etc.  - jeg vil også gerne have versionsnummeret af browseren,

Det finder du oftest ved at sige "Indstillinger -> om firefox/IE/Chrome)

Dit styresystem ved at trykke "KØR" i startmenuen og skrive "winver" efterfulgt af ENTER.

Hej - bruger internet explorer som browser og Windows XP professional somstyresystem, version 5.1

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hvilken Internet Explorer??

7, 8, eller 9 beta ??

Jeg har selv lige testet, jeg bruger selv Windows XP & browseren  Opera, men i Chrome, Firefox etc. optræder dette problem også, såhvidt som i Internet Explorer.

Har lige skrevet til min PLAY-kontakt inde hos TDC, har allerede fået svar, men det var en automatisk tilbagemelding, som viser, at vedkommende er syg i dag. Her skrev jeg om problemet.

Tidligere har der også været problemer med kompatibilitet i alle andre browsere end Internet Explorer, hvor afspilning og visse funktioner enten slet ikke virkede eller kun delvist.

Så tre måneders mailkorrespondance med min kontakt, blev det i Januar lagt en rettelse ud klokken 11.35 efter et haste/krisemøde i TDC Play-afdelingen.

Mange tak for hjælpen, så må vi jo vente og se hvad tdc svarer. Troede der måske var en opdatering jeg manglede. Vender lige tilbage mht. version af internetexplorer Glad humørikon

Omdømme 2

For at det virker optimalt det her streaming, skal du bruge en understøttet browser: Internet Explorer 8, Chrome, Firefox, Safari eller Opera (som dog ikke er understøtter, men virker upåklageligt)

tjek hvad du bruger her:

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

du skal bruge Internet Explorer 8:

http://www.microsoft.com/danmark/windows/internet-explorer/default.aspx

den nyeste flash-player:

get.adobe.com/flash

andre opdateringer fra Microsoft:

update.microsoft.com

(på sidstnævnte skal du installere de vigtige, og hvis der er nogen under valgfri software/hardware - dog ikke Windows Live Essential, hvis du ikke har tænkt dig at bruge det.

SKRIV EN PM TIL MIG om hvad for nogle opdateringer, der er tilgængelige med Microsoft Update.

Har desværre samme problem med streaming går istå, i samme øjeblik som streaming går istå stopper igangværende download af et album, der er intet at gøre andet en at starte forfra med download og så ellers holde fingerne væk indtil den er færdig.

Derud over får jeg pludselige meldinger fra media player når den skifter til næste sang af filen ikke kan afspilles, det lugter lidt af et større server problem.

Omdømme 2

Nu må jeg se, om jeg har forstået det korrekt.

Streaming eller download og afspil i Windows Media Player??

Streaming virker heller ikke ordentligt her, men hvis du heller ikke kan  afspille i windows media player, så gør følgende:

Start -> kontrolpanel -> mappeindstillinger ->  fjerne krydset i "skjul beskyttede operativsystemer" -> sæt prik i "vis skjulte filer og mapper" (længere nede) -> sæt kryds i "vis indholdet af systemmapper".

Når dette er gjort går du ind i "computer" -> din harddisk (C:) -> documents and Settings -> all users ->

Slet nu mappen "DRM"

gå derefter ind i "documents and settings" -< administrator -> slet også DRM-mappen her.

Gør det modsatte inde i mappeindstillinger, så indstillingern bliver som før.

Start Windows Media PLayer

Afspil en fil (musik fra TDC PLAY) og tryk: opgradér - derefter OK

forsøg at afspille en TDCMUSIK-fil

Indtast brugernavn og adgangskode.

Vent lidt, og tryk afspil, hvis dette ikke er muligt, tryk annuller

Afspil en anden TDCMUSIK-fil

Tryk nu ja, opgrader og opgrader igen, når en ny opgraderingsprompt (besked) kommer frem

afspil en NY TDCMUSIK-fil (indtast evt. brugernavn mv.)

--

grunden til, at du skal dette, er ikke TDC's fejl. Det er Microsoft, som løbende udvikler større sikkerhed omkring musikken, og derfor skal man også installere nogle små opdateringer, for at det fungerer.

Sørg for, at du bruger den seneste servicepack til windows og windows media player 11/12, eller virker det ikke

Jeg bruger internet explorer varsion 8 - har lige lavet de opdateringer du foreslog og fulgt den instruks du gav - og det lader til at have hjulpet Glad humørikon Så mange tak for hjælpen Glad humørikon

Heinrich tak for detaljerede svar, det undre mig dog at det skulle være løsningen, jeg sidder med en 7 dage gammel PC, en HP elite  450PHE hvor alt og jeg mener alt er opdateret inden jeg har taget den i brug.

Hvis jeg forstår hele opsætningen korrekt beder du om at vi man sletter de filer som "fortæller" min player at den må afspille musikken, dette har jeg aldrig haft problemer med tidligere dette har dog selvfølgelig været på en anden pc.

Min player / DRM filen beder jo selv om opdatering tid til anden som virkede fint på min anden pc men her bliver jeg bedt om at genstarte PC selv om de første 3 -4 musik nr spiller fint fra en og samme downloaded fil.

Omdømme 2

@svedig: DRM-opgraderingerne kommer ikke automatisk med Windows så vidt jeg ved. Så det giver også visse problemer ift. DVD'er købt med Fox Digital Copy o.a. , som er DRM-beskyttede filmfiler.

DRM er kun skabt for at irritere og gøre det svært for brugerne at misbruge musikken osv., men der findes også smartere "vandmærke-i-mp3"-løsninger, som eksempelvis Apple bruger og lægger direkte ind i købt musik med exact id, så musikfilen kan spores med hjemmeadresse og det hele, hvis og i såfald musikfilen bliver fundet på "det forkerte sted" -på det forkerte tidspunkt.

Omdømme 2

Lige tilbagemelding fra TDC: En periodisk fejl, som nu er opdaget og rettet. Hvis det gentager sig igen, henved da til kundeserviceprivat {at} tdc.dk   (håber det er lovligt at give disse kontaktoplysninger) - Det må det jo være, eftersom der er oprettet en hel tråd et eller andet sted her på forum med udelukkende mailadresser til TDC

{at} udskiftes med @-tegnet

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P