Svar

TDC play - Download af musik på ekstern hardisk

Jeg har downloadet en del musik på min ekstern harddisk. I starten havde jeg ingen problemer med at afspille min musik. Der anvendes window medie center eller windows medieplayer. Så kom en anden komputer i brug, som også havde tilgang til den eksterne harddisk. Her blev der også synkroniseret med windows medie center og siden har jeg ikke kunne afspille fra den første computer. Kommer med følgende

Serveren har nægtet adgang til filen. Kontroller, at du har benyttet det korrekte brugernavn og den korrekte adgangskode

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Den musik du downloader fra Play er DRM-beskyttet (Digital Rights Management)

Den licens du modtager fra TDC lagres på den computer du benytter ved download, - dette uanset om musikken lagres på en intern eller ekstern harddisk, - og musikken kan derfor også kun afspilles på den pågældende computer.

Det forbavser mig således lidt at det er lykkedes for dig at afspille musikken fra en anden computer, - men når der er noget man ikke forstår, så skal man undlade at gøre sig klog på det, - så det vil jeg bare gøre.

Det essentielle i mit svar er imidlertid at dit problem helt garanteret er relateret til at du forsøger at afspille musikken på to forskellige computere.

Prøv med den computer som du lige nu ikke kan anvende, at downloade et nyt album fra Play. Derved fornyes din licens, og så er jeg ret sikker på at du i hvert fald vil kunne afspille det nyligt hentede album fra denne computer også.

Jeg anvender selv 3 computere og downloader også musik på dem alle alt efter hvilken computer jeg lige pt. har gang i, men jeg kan ikke flytte musikken fra een computer til en anden, - eller rettere sagt, jeg kan selvfølgelig godt flytte filen, men jeg kan ikke afspille den på en anden computer end den computer den er downloadet på.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, I to

I skal faktisk kunne spille play musik på alle de computere du har i hustanden og du skal også kunne flytte dem rundt som det passer dig.

når du flytter musikken til en anden computer, og spiller den i media player skal den bare komme op og spøre om et password, det er det samme som du bruger til at logge ind på play eller det skulle det være.

hvis det ikke virker kan du i de fleste tilfælde have held med at bare hente et nyt nr/album fra play som FN skrev og så kan du afspille på bægge computere.

ellers kan man nogle gange have held med at resette drm licensen på computeren.

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25194&type=help

men den nemmeste måde at dele musik fra play med alle computere i hjemmet er igennem en TDC Homedisk.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Tak for info miela1.

Jeg erindrer ikke om jeg er nået så langt i mine undersøgelser. Har der været noget jeg gerne ville høre på en anden computer, så har jeg bare downloadet det igen, - og så spiller det bare. Meget glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Det er også det nemmeste, det er jo kun hvis man har hentet meget musik det kan være nemmere at dele det computer og computer imellem.Blinkende humørikon

Omdømme 3

Lidt nyttig læsning her, måske:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=26074&type=help

Opgradering foretaget og genstart af computer. Så OK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P