TDC play App - Android - Fails!

Hey venner og musikelskere,

jeg sidder med en måneds gammel Samsung Galaxy S II og har selvf. et TDC abonnement. Jeg har nu haft TDC's PLAY app til Android i en måned, og har samlet lidt fails, der bør ændres, opdateres, rettes eller forklares!

Fail #1:

Jeg lukker app'en op og vælger et nummer, det afspilles, og derefter bliver der stille - Det burde være muligt at sætte en ny sang på venteliste, UDEN at skulle lave playliste!

Fail #2:

Når jeg vil afspille et album, starter jeg altid med sang nummer 1, og regner med - som alle andre musikprogrammer gør - at sang nummer 2 så afspilles, men nej. Der bliver igen stille, og jeg skal til, ikke bare at trykke på play, men trykke "Næste nummer" , og så trykke "forrige nummer" for at høre sang nummer 2 [i] - Automatisk afspilning af sang nummer 2 giver følgende resultat: "Sangen kan ikke afspilles" hvilket den også siger, når jeg "bare" trykker på "play"-knappen. Men sjovt nok afspiller den fint når jeg trykker "næste nummer" og derefter "forrige nummer".... Det kan bare ikke være rigtig at det fungerer sådan!!

Fail #3:

Ca. hver 5. gang virker den automatiske afspilning, og den går videre til næste sang, uden min hjælp - Jubii - desværre tager det mindst 10 sek at indlæse næste sang -.- (Hvorfor ikke indlæse næste sang automatisk, mens man hører første nummer? Dette er specielt et problem under PLaylister - Meningen med playlister er vel, at få hurtig adgang? - Men nej, enten hedder det også her manuel manøvrering til næste sang, eller 10 sek. pause...)

Fail #4: 

Ja ja, så får man at vide, at man kan smide playlister over til mobilen, ved at vælge: "Offline mode for playliste" (Mit navn til det). Det skulle da prøves, så jeg lavede en helt ny playliste, der kan findes under navnet: "MobilPas 101" - Jeg åbnede derefter min App på telefonen (Efter at have lavet playlisten på computer) og fandt listen. Jeg trykkede den til "offline-mode" og åbnede playlisten. Det lille fly (det tegn der er, når nummeret kan afspilles offline) var nu på godt 10 ud af de 25 numre. Dvs at resten kunne IKKE afspilles offline...?

- Okay, jeg ville give det en chance, og valgte at tænde mit Wifi for at høre alle sangene gennem dette (TDC PLAY app'en kunne ikke få forbindelse, før jeg havde genstartet min telefon (WTF???) - Men nå, det gjorde jeg. Og den kunne nu afspille.) Selvom jeg var på wifi, og står 2 meter fra vores Router, og den skulle forestille at kunne afspille i Offlinemode - viste det sig, at kun de 5 første numre kunne afspilles automatisk, som før nævnt. 

- Jeg har derfor manuelt måtte skifte til næste sang efter metoden beskrevet ovenover... 

Det burde ikke i en musikafspiller være et problem med automatisk afspilning ?

Enten burde der laves en helt ny App - Der virker - og så start for guds skyld med at fikse den automatiske afspilning - Men lad det kun være muligt at afspille PLaylister, jeg er ligeglad!!! Bare fiks det basiske, som er at den AUTOMATISK skal kunne afspille næste sang.!!

Fail #5

Jeg er stødt på numre, der bare ikke kan og vil afspillet på mobilen. Okay, at det hænder ved gamle playlister med gamle numre, er en ting. Det er vidst også kun 10 millioner ud af 15 millioner sange der kan afspillet på mobilen (Som jeg har forstået det). Men hvorfor smide numre op i App'en, som ikke kan afspilles? Det er en FAIL! (OMMER!)

Fail #6

Nu har vi de numre, der ikke kan afspilles af underlige fejl, okay. Det kan hænde der opstår en fejl, det ved vi, men så smid en opdatering op, der (IGEN, AUTOMATISK) enten prøver at afspille nummeret igen, eller går videre til næste sang!

- En ting er, at der er et nummer der ikek virker, eller ikke kan hentes, men at programmet bare står stille og venter på man selv siger hvad den skal gøre, er jo latterligt!

En OPDATERING er vidst på sin plads! Lad programmet AUTOMATISK prøve at afspille filen 2 eller 3 gange, hvis den ikke kan første gang, eller gå videre til næste sang! Sådan fungerer alt andet!

I den virkelige verden holder vi heller ikke stille i vejkanten hvis vores dæk er fladt, vi ringer efter hjælp, eller i manges tilfælde, så SKIFTER vi AUTOMATISK vores dæk, uden at tænke over det. Det er en normal ting, og det VIL ske for alle! - Tænk hvis alle bare blev siddende i bilen og ventede på der kom nogen forbi og hjalp os ??? 

Fail #7

Et spørgsmål: "Hvor lang tid har TDC PLAY app'en været i BETA?"

På den måned jeg har haft App'en, har jeg opdateret den 1 eller 2 gange. 

En Beta er en engangsudgivelse, og opdateres som regel ikke, medmindre der er udkommet en stabil app. - Men okay, fedt at se, at der rent faktisk er nogen der arbejder på app'en. - Selvom jeg ikke har fundet ud af forskellen på den forrrige og den nuværende version?

Til sidst vil jeg sige, at det selvf. er "tilladt" at have de ovenstående fejl i en betaversion. Men nu er betaversionen snart så gammel og så (forhadt), at det er på tide at komme ud med noget ordentlig, eller smide den ud, og opfordre til, at man som i gamle dage downloadede filerne manuelt - Ja, det er mere bøvlet at få fat i filerne, men det fungerer!!!

- Jeg har i hvert fald min tvivl om TDC's fremtid, hvis ikke snart der kommer betydelige forbedringer!

Det er i hvert fald fejlagtigt at betale så meget for et mobil-abonnement for noget der ikke fungerer bedre. - Men selvf., det er min mening, og jeg kan jo bare skifte selskab. Men nu kan jeg lide TDC, og vil gerne være behjælpelig. første skridt mod succes, er kritik af arbejdet, dernæst kommer skulderklappet.

Så lad os nu se, at I fortjener klappet [i]

Udover de ovenstående fejl og mangler, er TDC App'en en god "opfindelse" og ja, det er squ smart lige at trykke på det orange P og så søge efter den sang man ønsker - Medmindre (HOST HOST) at man kender Youtube - OBS!!! Skal siges, at det kan blive dyrt i Datatrafik at bruge Youtube - Så hvis nogen havde samme tanke, så glem det. Hele ideen med TDC play App er, at det er GRATIS, ikke kun at høre musikken, men også at hente det! Det fås ikke andre steder ! Glem det ikke!

Venligst

Kasper Nielsen

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Kasper

Har du hentet den seneste opdatering fra Samsung? Der har været specielt mange problemer med denne model: /t5/TDC-Play/Samsung-Galaxy-S2-opdatering/m-p/66997 

Hvad angår afspilning af lister fra forsiden, så er det en kendt feature som jeg håber at få med ud i nærmeste release. Almindelige playlister og albums fungerer som en lang afspilning når du har startet et track.

DBH

C

Hej Chriz,

tak for svar. Men ja, jeg har opdateret min Samsung. Om det desideret er min model der er noget galt med, kan jeg selvf. ikke sige noget om, da jeg ikke har prøvet andre.

Men i hvert fald er ovenstående problemer det jeg har oplevet på min Samsung. Det skal dog siges, at jeg har fuld forståelse for TDC og deres program, eftersom det stadig er i beta-version. Indlægget er ment som en opkvikker, der skal sikre at der kommer styr på de mest basiske ting, inden der kommer en stabil version på banen.

Da min telefon heller ikke er ældre, har jeg stadig ca. 250 musiknumre fra PLAY jeg downloadede til min W995 jeg havde før, som jeg har overført til min Samsung, disse kan stadig afspilles uden problemer. Glad humørikon

Venligst

Kasper

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)